Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje

Dnešní systémy si říkají bezklíčové, klíč ale někde mít musíte, třeba v kapse. Právě to je jejich slabina, nový systém Hyundai tak jejich problémy trpět nemá - sází na otisk prstu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje

17.12.2018 | Petr Prokopec

Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje

/

Foto: Hyundai

Dnešní systémy si říkají bezklíčové, klíč ale někde mít musíte, třeba v kapse. Právě to je jejich slabina, nový systém Hyundai tak jejich problémy trpět nemá - sází na otisk prstu.

Před několika málo dny jsme si mohli představit inovované Hyundai Tucson. To zatím nepřichází na náš trh, nýbrž na ten čínský, kde bude k dispozici se zajímavě stylizovanou čelní maskou, jejíž tvary nemalou měrou připomínají Audi. Dnes se ale nebudeme vracet do již jednou probroděné řeky, místo toho se zaměříme na další prvek, který bude alespoň zpočátku spojen jen s největším trhem světa.

Řeč je o bezklíčovém odemykání, zamykání a startování vozu. Na rozdíl od stávající techniky konkurence, kterou zloději dokážou velmi snadno překonat, je však podstatný rozdíl v tom, že klíčky není potřeba vkládat do kapsy. Místo toho bude v klice dveří usazena čtečka otisků prstů, která vám auto zpřístupní. Další senzor je pak součástí startovacího tlačítka.

Korejci samozřejmě nejsou úplně první, kdo s podobnou technologií koketuje. Dosud však všichni výrobci zmiňovali své obavy kvůli bezpečnosti i odolnosti. Hyundai však prohlašuje, že systém dokáže odolat hackerům (systém sleduje i množství elektrických impulsů, jenž jsou součástí otisku) i nástrahám počasí. Problémem tedy nebude ani déšť, sníh či teplotní výkyvy. Čtečka sama se pak prý v průměru splete jen v jednom z 50 tisíc případů, což zdaleka není nula, ale setkat se s tím nebude snadné. Jestli systém nepůjde přelstít tím, že majiteli prostě uříznete prst, automobilka nezmiňuje.

Sám systém funguje tak, že před prvním použitím zadáte svůj otisk do systému. Poté již jen stačí, abyste se dotkli kliky a palubní počítač nejen že vůz otevře, ale zároveň jej přizpůsobí i uživateli. Zpočátku půjde pouze o pozice sedadla a zpětných zrcátek, posléze se však přidá i poloha volantu či nastavení klimatizace. A aby toho nebylo málo, Korejci budou dokonce schopni monitorovat a upravovat i vlhkost v kabině.

S ohledem na tuto míru individualizace a elektroniky nepřekvapí, že auto se dokáže přizpůsobit také ostatním řidičům, nikoliv jen majiteli. Samozřejmě tedy až poté, co dojde i na zadání jejich parametrů. Automobilka navíc dodává, že do budoucna bude možné omezit kupříkladu i jízdní dynamiku - snadno tak budete moci zredukovat riziko, pokud se volantu chopí kupříkladu servisní technik nebo někdo z vaší rodiny, o jehož řidičských schopnostech máte své pochybnosti.

Jak jsme již zmínili, Hyundai toto řešení zpočátku nabídne jen v Číně pouze pro velké SUV Santa Fe, a to od prvního čtvrtletí příštího roku. Později se dá očekávat jeho rozšíření do zbytku nabídky i světa.


Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje - 1 - Hyundai novy zpusob zabezpeceni aut 01Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje - 2 - Hyundai novy zpusob zabezpeceni aut 02Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje - 3 - Hyundai ctecka otisku prstu 2018 prvni foto 01Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje - 4 - Hyundai ctecka otisku prstu 2018 prvni foto 02Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje - 5 - Hyundai novy zpusob zabezpeceni aut 03Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje - 6 - Hyundai novy zpusob zabezpeceni aut 04
Korejci vyrukovali s čtečkou otisků prstů, kterou zprvu nabídnou jen v Číně pro model Santa Fe, další by měly následovat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.