Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai razantně omladilo své nejprodávanější SUV, má příď jako Audi
12.12.2018 | Petr Prokopec
Dramatickým způsobem změnili Korejci auto, které se nyní stará skoro o třetinu jeho evropských prodejů. Je ale otázkou jestli Tucson právě v Evropě někdy stihne stejná modernizace.
Na počátku letošního roku Hyundai omladilo model Tucson, tedy své nejprodávanější SUV v Evropě i na světě. Zdejší modernizace však patřila spíše do ranku neviditelných, neboť kromě příchodu lehce modifikované čelní kapoty, poupravených předních a zadních světlometů a nové nabídky litých kol na nic zásadnějšího nedošlo. Výrazněji se pak Korejci nerozjeli ani v interiéru, jen pod kapotou na místo přeplňované jedna-šestky přišla atmosférická dva-čtyřka. Jak ale nejspíše již tušíte, toto se týká jen zámoří.
Pokud si uvědomíme, že třetí generace Hyundai Tucson (ta druhá se v Evropě honosila názvem ix35) byla představena v březnu 2015 na ženevském autosalonu a do prodeje šla pár měsíců poté, pak skutečný facelift může tento model teprve čekat. Přijde tedy ještě jedna modernizace, která bude spadat mezi ty viditelnější?
Důvodem, proč se na to ptáme, je aktualizace, které se Tucson dočkal v Číně. Konsorcium Beijing-Hyundai, které za ním stojí, jej sice tituluje jako čtvrtou generaci, do té má však novinka daleko. Vůči dosavadnímu provedení se totiž neliší ani rozvorem, ani výškou, ani šířkou. Změny se dočkala pouze délka, jež narostla o 70 milimetrů na 4 545 mm. Stojí za tím zcela nové nárazníky a především nová čelní maska, která z Tucsonu dělá takové levnější Audi Q8.
Inspiraci čtyřmi kruhy automobilka nejspíše bere vážně, a to nikoliv jen proto, že prakticky celé designové oddělení nabrala u koncernu VW Group. S podobnými čelními partiemi bylo před pár dny na autosalonu v Los Angeles odhaleno sedmimístné SUV Palisade. Pro Hyundai jde o nový vrcholný americký model, který za onou dramatickou maskou chladiče skrývá znovu atmosférický motor, tentokráte však šestiválec o objemu 3,8 l.
Stranou nyní nechme skutečnost, že Korejci se poměrně silně začínají odklánět od přeplňovaných motorů. Místo toho se zaměřme na již zmiňovanou masku, která nejspíše zamíří také do Evropy. Pokud jí Hyundai osazuje novinky hned na dvou koncích světa, dá se předpokládat, že jinak nebudou novinky značky vypadat ani v jeho středu, tedy v Evropě. Otázkou tedy není zda, ale spíše kdy se příchodu nového designu dočkáme.
Jak jsme naznačili výše, jednou z možností je podruhé inovovaný Tucson. I jeho třetí čínská generace byla odhalena v roce 2015, na trhu tedy pobyla stejnou dobu. Přesto ji ale značka vizuálně překopala daleko více. Kromě nové masky dorazila i modifikovaná záď, kde jsou koncové lampy propojeny úzkým proužkem. Tento prvek začíná užívat stále více výrobců, evidentně jde tedy o novou módu sloužící k optickému rozšíření vozu.
Danému tvrzení navíc nahrává i skutečnost, že omlazený Tucson v Los Angeles byl také. Tam ale byly nejviditelnější novinkou opět jen nové světlomety. O změnách lze tedy přemýšlet spíše jako o novém modelovém roku, nikoliv však o plnohodnotném faceliftu. A už vůbec ne jako o zcela nové generaci, jejíž příchod zmiňují Číňané.
Z výše uvedeného se zdá, že na obzoru je nový designový jazyk značky, stejně jako evropský příchod opětovně omlazeného Tucsonu. K propojení obojího zatím došlo pouze v Číně. Evropské provedení ale asi z počátku bude ovlivněno americkou variantou. Dorazit by mohlo zakrátko, na inovovanou čelní masku ale nejspíše budeme čekat ještě o trochu déle. Na březnovou Ženevu jsme tak zvědavější než dosud.











Hyundai začalo v Číně prodávat nový Tucson. Stranou nechme skutečnost, že jej nazývá čtvrtou generací, místo toho se zaměřme na čelní masku
Tou se pyšní i nedávno odhalené nové vrcholné americké SUV Palisade...
...americká verze Tucsonu se jí ale překvapivě nedočkala, ač na omlazení došlo i v jejím případě. Jestil Evropu čeká podobně velký facelift, je tedy zatím otákou
Bleskovky
- Kamion plný aut dostal smyk na dálnici, po proražení svodidel se zasekl na hraně srázu
před 7 hodinami - Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
12.12.2019 - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019
Nejnovější články
- Bláznům, kteří přejeli Ameriku v provozu v rekordním čase, se dostalo různých forem popularity
před 2 hodinami - Nejdrsnější autobus světa vyrábí česká firma, nová verze může posloužit i vám
před 3 hodinami - Restaurátor předvedl svoje triky na 40 let rezivějící Hondě, i takové jde vrátit lesk
před 4 hodinami - Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut
před 5 hodinami - K mání je vzácné auto schopné jet až 447 km/h, majitel za něj kdysi dal 35 milionů
před 6 hodinami - Rusové poznávají odvrácenou tvář obří, 700km dálnice z Moskvy do Petrohradu
před 6 hodinami - Kamion plný aut dostal smyk na dálnici, po proražení svodidel se zasekl na hraně srázu
před 7 hodinami - Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc podle Němců: I s málem si lze vybírat
před 8 hodinami - Majitel Tesly zjistil, že do jeho auta silně zatéká, video s následky baví internet
před 9 hodinami - Bašta odbytu většiny automobilek se dále hroutí, problémy se ve spirále vrátí i k nám
před 10 hodinami

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- po 30 letech s favoritem -> Mazda 3 2019?? 18:00 - Excooll
- Elektromobily a vse kolem nich 17:57 - rhinos
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 16:09 - vonkreuz
- Detektory policejních radarů 15:16 - řidičBOB
- Benzínová čtyřkolka do milionu 15:10 - Stepan
- Politický koutek 15:10 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10:45 - Stepan
- Co právě teď posloucháte? 09:17 - vonkreuz
- Náhrada m135i 22:05 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 19:23 - 406 Coupe
Autobazar
Opel Astra 1.4 T
r.v. 2012
165 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2019
330 000,- KčFord Fusion 1.4
r.v. 2008
100 000,- KčŠkoda Octavia 2.0 TDI
r.v. 2017
520 000,- KčFiat Grande Punto 1.2 i
r.v. 2009
85 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2016
250 000,- Kč