Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l

(+ video) Sonata PHEV chce jezdit za 2,5 litru než dojde elektřina, pak za 5,9. Hybrid má ale menší baterie, takže je reálně lehčí a úspornější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l

13.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Sonata PHEV chce jezdit za 2,5 litru než dojde elektřina, pak za 5,9. Hybrid má ale menší baterie, takže je reálně lehčí a úspornější.

Nabídka modelu Sonata s detroitským autosalonem dostává dva nové modely, které se posadí na úsporný konec nabídky a budou se chlubit, alespoň teoreticky, ještě menší žíznivost než varianta Eco. Přichází hybridní a plug-in-hybridní varianty s odhadovanou spotřebou paliva 5,6, resp. 2,5 litru na 100 km. Zejména hodnota pro plug-in hybrid ale reálná už od pohledu není.

Plug-in hybrid zvládne na elektřinu asi 35 kilometrů, což je podle výrobce dál, než jakýkoliv jiný sedan střední třídy. Na to má stačit baterie o kapacitě 9,8 kWh. A zmíněná spotřeba 2,5 litru počítá s tím, že baterie budou před startem nabité a použitá vstupní energie ignorována - to je už hodně starý trik. Ve chvíli, kdy energie dojde, má stroj zvládnout jezdit za 5,9 litru benzínu na 100 km. Pokud tedy pojedete někam dál, je potřeba počítat s touto hodnotou pro většinu cesty, na začátku pak nesmíte zanedbat ani to, že 9,8kWh akumulátory musíte něčím nabít.

Spalovacím motorem v útrobách plug-in-hybridní Sonaty je dvoulitrový přímovstřikový čtyřválec Nu GDI, který nabídne 156 koní a 191 Nm. Celkový výkon systému, ke kterému je potřeba zahrnout 68 koní elektromotoru, je 205 koní. Zejména při zrychlení, kdy systém pravděpodobně bude schopen na kola poslat veškerý dostupný výkon, tedy tato Sonata nijak pomalá nebude, zejména máme-li na paměti snadno dostupný výknelektromotoru. Ten je umístěn v automatické převodovce a nahrazuje klasický hydrodynamický měnič točivého momentu.

Majitelé budou moci, podobně jako u elektromobilů, na dálku sledovat stav baterie, a to pomocí aplikace pro smartphony. Bude tu možno na dálku zastavit či spustit nabíjení a také nastavit rozvrh pro nabíjení na celý týden. Doba nabíjení je podle výrobce 2,5 hodiny z 240V zásuvky a pět hodin, použijete-li v Americe standardních 120 voltů.

Zvenčí nečekejme žádné velké změny oproti standardní Sonatě, přesto tu však novinky jsou, a to zejména na poli aerodynamiky. Karoserie je optimalizovaná tak, aby dosáhla koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,24, tedy srovnatelně s Teslou Model S. Napomáhají tomu mimo jiné nová kola, upravené nárazníky a nová maska chladiče. Jsou tu také nová přední i zadní světla, ale ta k aerodynamice nejspíš moc nepřispějí a slouží jen k lepšímu odlišení hybridních verzí od těch obyčejnějších.

Kde bude novinka odlišitelná od standardní Sonaty nejvíce, je oblast za levým předním kolem - tam se totiž kromě loga nachází také místo k připojení kabelu nabíječky. Standardní Sonata také nebude mít ukazatel stavu baterie na palubní desce umístěný tak, aby byl čitelný i zvenčí. Zbytek interiéru se moc nezmění, jen tu budou budíky poupravené s ohledem na to, že sedíte v plug-in hybridu.

Hyundai Sonata Hybrid je vzhledově té plug-in-hybridní podobná jako vejce vejci, vidíme stejná kola i úpravy designu. Po stranách jsou i loga, ale vlevo pochopitelně nenajdeme konektor nabíječky. Technika „pouhého” hybridu však trochu odlišná je, zejména v nižším výkonu elektromotoru. Ten v Sonatě Hybrid nabídne jen 52 koní a v kombinaci se stejným benzínovým čtyřválcem na kola pošle 196 koní.

V akceleraci ale Hybrid o pomalejší nebude, protože je díky akumulátorům s pouhými 1,62 kWh kapacity o něco lehčí, přesná čísla však zatím neznáme. Dojezd čistě na elektřinu tak bude nejspíš v řádech jednotek kilometrů a maximálka je při jízdě jen pomocí elektromotoru omezena na 120 km/h. Také se ale takto malé baterie snáze a rychleji dobijí rekuperací. A nižší hmotnost má také za následek o 0,3 l lepší spotřebu paliva odhadovanou výrobcem, než jaké má být schopen dosáhnout plug-in hybrid poté, co vyprázdní baterie.

Sonata Hybrid bude mít ve standardní výbavě balíček elektroniky, která má učinit život řidiče příjemnějším. Je tu například bezdotykové otvírání zavazadelníku, přední sedadla vyhřívaná, chlazená i elektricky ovládaná s pamětí, LEDková světla v interiéru, rolety pro zadní okna, chytrý tempomat, elektronická parkovací brzda nebo asistent rozjezdu do kopce. A vzhledem k tomu, že Sonata PHEV je technicky velmi podobná, není moc důvodu se domnívat, že pro ni tato výbava k mání nebude.

Zatím nejsou známy ani ceny, ani data vpuštění do prodeje, ale z označení modelového roku 2016 soudíme, že tyto dva stroje budou minimálně v USA k mání někdy v létě tohoto roku. Hybrid bude nejspíš v nabídce všude, plug-in hybrid však primárně v Kalifornii, Oregonu, New Yorku a dalších sedmi státech, kde má větší potenciál uspět. Automobilka již nyní, dlouho před zveřejněním ceníku, oznámila, že právě plug-in hybrid dosáhne na značná státní zvýhodnění. Příchod do Evropy se dá očekávat někdy na podzim tohoto roku.


Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 1 - 2016 hyundai sonata hybrid 01
Hybridní Sonata nemá zboku nabíjecí konektor...

Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 2 - 2016 hyundai sonata phev 01Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 3 - 2016 hyundai sonata phev 02Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 4 - 2016 hyundai sonata phev 03Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 5 - 2016 hyundai sonata phev 04Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 6 - 2016 hyundai sonata phev 05Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 7 - 2016 hyundai sonata phev 06Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 8 - 2016 hyundai sonata phev 07Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 9 - 2016 hyundai sonata phev 08Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 10 - 2016 hyundai sonata phev 09Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 11 - 2016 hyundai sonata phev 10Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 12 - 2016 hyundai sonata phev 11Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l - 13 - 2016 hyundai sonata phev 12
... stejně jako Sonata PHEV však má výjimečně nízký odpor vzduchu díky úpravám karoserie

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše