Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inferno Exotic Car: pekelný supersport z Mexika má 1 400 koní a karoserii z pěny
7.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Karoserie z kovové pěny je lehčí než ocel a je velmi odolná nárazu. V útrobách má být V8 o 1 420 koních, detaily tomu ale úplně nenasvědčují.
V Mexiku má výrobní závody několik značek, ovšem pojem „mexické auto”, natož pak sportovní, je v podstatě neznámý. Reálnou výjimkou je jen stroj jménem VUHL 05, brzy v tom ale nemá být není sám. Právě z této země totiž pochází Inferno Exotic Car, na který se můžeme podívat na snímcích. Tento pekelník byl navržen a zkonstruován kompletně v Mexiku a chce tuto zemi přidat k několika málo místům, kde vznikají ta nejrychlejší auta planety.
Plán je to skutečně ambiciózní a nezůstává jen u něj. Zaujmou také čísla výkonu - dvakrát přeplňovaný osmiválec neznámého původu má údajně 1 420 koní a 670 Nm. To má stačit na maximálku 395 km/h a zrychlení na 60 mph (97 km/h) za méně než tři vteřiny. Jestli jsou hnána zadní nebo všechna kola, zatím není známo.
Výkon je působivý, ale není na tomhle autě tím nejzajímavějším. Není to ani design, který vypadá vážně jako by přišel z pekla - anebo ze hry Grand Theft Auto. Karoserie je vyrobená ze speciální kovové pěny, která je velmi pružná; kousek této pěny se dá údajně natáhnout na stonásobek své délky a přitom neztratí své původní vlastnosti.
Je prý zároveň velmi odolný nárazu. Tvoří ho zinek, hliník a stříbro a výsledná slitina je podstatně lehčí než ocel; ta má hustotu 7 300 kg/m3, kdežto unikátní metalická pěna má hustotu 4 300 kg/m3. Vývoj auta údajně trval sedm let, dost možná zčásti i kvůli tomuto inovativnímu materiálu. A najít dostatečně schopný motor také asi nebylo zrovna snadné.
Víme také, že se na jeho designu podílel Antonio Ferraioli, který spolupracoval i na vozech Lamborghini Asterion, Veneno, Aventador SV a Reventón Roadster. Po pravdě, je to vidět. Tahle věc má na sobě tolik různých záhybů a prolisů, že ve výstřednosti zastíní nejen Reventón, ale klidně také Veneno - a to je už vážně těžký kalibr.
Vraťme se ale ještě k parametrům tohoto vozu. Detaily o podvozku nejsou známy, ale prototyp má vážně malé brzdy. Něco takového by člověk očekával v běžném sedanu, ne ve voze, který má jet 395 km/h. Důvodů pro jejich instalaci může být více, ale hlavní spekulace se nabízí - v útrobách není ani zdaleka čtrnáct stovek koní, alespoň prozatím...
Design Inferna je vážně ohromující, zajímavější je ale materiál karoserie
Zdroje: Mexico Top Spott na Facebooku, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejčtenější články
- Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8.4.2024 - Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 - V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8.4.2024 - BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva