Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q60 Coupe oficiálně odhaleno, na kola posílá až 405 koní
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kupé je možné osadit přeplňovaným čtyřválcem či šestiválcem, pohonem zadních nebo všech čtyř kol a pokaždé pouze sedmistupňovým automatem.
Japonská automobilka se naposledy postarala o rozruch poněkud zoufalým krokem, který v Americe svedl modely Q30 a QX30 pod jeden název. Důvod této poněkud nezvyklé strategie byl před dvěma týdny neznámý, nyní jej ovšem již můžeme ozřejmit. Za danou změnou stojí dealeři, kteří mnohem lákavější prodejní artikl vidí v crossoverech a SUV. Ty přitom ve Spojených státech bývají povětšinou označovány písmenem X, které standardní hatchback Q30 postrádal, přestože se taktéž pyšní vyšší světlou výškou než běžné modely této kategorie.
Výsledkem je tak více crossoverů pro americký kontinent, tedy alespoň papírově. Zda tato strategie zafunguje či nikoliv, to již necháme na tamních zákaznících. My se namísto toho budeme zabývat slavnostní premiérou nového Infiniti Q60 Coupe. To jsme si mohli představit již na sklonku listopadu, kdy byl dvoudveřový model přistižen špionážními fotografii při oficiálním focení. Vzhled nás tak aktuálně nejspíše již do kolen nedostane, což víceméně platí také o technice. Tedy za předpokladu, že vám neunikl článek o faceliftu sedanu Q50.
Stejně jako čtyřdveřový sourozenec se i novinka pochlubí zejména nově vyvinutým třílitrovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním z rodiny VR. Ten bude k dispozici ve dvou verzích, z nichž ta méně potentní zásobuje zadní kola 305koňmi v 6 400 otáčkách a 400 Nm točivého momentu, který je k dispozici již od 1 600 ot./min. Jízdní dynamika prozatím zveřejněna nebyla, nicméně v rámci spotřeby můžeme počítat s průměrem 10,2 l/100 km vypočítaným na základě realističtějšího amerického normovaného cyklu.
Mimo to je ovšem možné sáhnout také po vrcholné variantě, se kterou přichází ve stejných otáčkách 405 koní a 475 Nm. V tomto případě žíznivost narůstá na 10,7 l/100 km, data o akceleraci však ani v tomto případě nejsou k dispozici. Obdobně pak můžeme poinformovat také o základní variantě Q60 Coupe, kterou pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný na 211 koní a 350 Nm. V jeho případě byste přitom měli jezdit za 9,8 l/100 km.
Než ovšem motorový prostor opustíme, jen dodáme, že pokaždé je standardem sedmistupňový automat. Ten nezásobuje výkony pouze zadní kola, ale na přání může být doplněn systémem 4x4. Nic bližšího však již Infiniti nedodává, pročež můžeme zmínit, že kupé se chlubí aerodynamickým koeficientem Cd 0,28, za kterým stojí výdechy horkého vzduchu za předními koly, specificky tvarovaná kapota a hlavně čelní maska Active Grille Shutter určená šestiválcům, kde lamely při nižších rychlostech zůstávají uzavřené.
Vůbec poprvé v historii sportovních kupé značky je možné standardní 19palcové ráfky nahradit 20palcovými, kromě toho lze sáhnout také po čelních diodových světlech osazených technologií Light Guide, jež napodobuje tvary očních víček. Pouze pro šestiválcové modely je pak určena druhá generace adaptivního řízení, jejíž odezvu a účinek lze změnit na základě volby jednoho ze šesti řidičských režimů (Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+ a Customize).
Dále dostalo japonské kupé do vínku elektronické tlumiče Dynamic Digital Suspension, které mají zajistit nejlepší ovladatelnost v segmentu a příkladnou agilitu. Uvnitř je pro změnu možné počítat s nižší úrovní hluku a vibrací, za čímž stojí nejen vylepšené odhlučnění, ale také nové příčné vzpěry samotného skeletu. Kromě toho byly za daným účelem speciálně navrženy i jednotlivé paprsky litých kol.
Všechny varianty se taktéž chlubí systémem Active Noise Cancellation, která potlačuje nežádoucí ruchy z motorového prostoru. Debut si pak ve voze užívá také nový třináctireproduktorový audio systém Bose, který byl navržen speciálně pro tento model. Multimediální systém InTuition pak přichází s rychlejším procesorem a celou řadou nových funkcí.
Do prodeje se nové Infiniti Q60 Coupe podívá ve Státech ve druhé půli tohoto roku, jeho příchod do Evropy je však stejně jako u předchůdce spíše nereálný. A to vzhledem ke zmiňovaným pohonným jednotkám. S dieselem se totiž na rozdíl od sedanu Q50 v tomto případě vůbec nepočítá.
Infiniti Q60 Coupe se zatím ukázalo jen na první oficiální fotce
Posloužit ovšem můžeme také snímky šestiválcového motoru...
...či záběry špionážních fotografů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva