Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q80 Inspiration detailně, „narušitel segmentu” dostal 550 koní
1.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Koncept Q80 nabídne 550 hybridních koní, jeho V6 je předzvěstí nové rodiny motorů Infiniti. Uvnitř je nový třeba head-up displej.
Pařížský autosalon světu ukáže kromě spousty jiných novinek také Infiniti Q80 Inspiration, tedy koncept vlajkové lodi této japonské značky, luxusní odnože Nissanu. Měl by z něj vzniknout jak produkční model, konkurující strojům jako Audi A7 či Porsche Panamera a dokonce také Aston Martin Rapide.
Infiniti tento vůz nazývá „prvním nájezdem na kategorii prémiových sedanů”. Lze podotknout, že něco podobného měl udělat už sedan Q45, který se objevil v roce 1990 na americkém trhu. Podle konkurentů, zejména toho britského, však lze tušit, že tentokrát by se Infiniti chtělo podívat do ještě vyšších sfér.
Značka o Q80 říká, že je „narušitel segmentu” a že přináší „femininní eleganci a svalnaté nebezpečí stejnou měrou”. Tato slova utřiďme do kategorie marketingových řečí při představování konceptů, něco na tom však přeci jen bude - karoserie rozhodně vypadá neobyčejně a velmi elegantně, ale zároveň z ní vyzařuje síla. Otázka pochopitelně zní, do jaké míry odlišný by byl produkční model.
Že bude velmi nízký, přes pět metrů dlouhý a s obřími dvaadvacetipalcovými koly, se dá předpokládat, stejně jako, že se bude dozadu opticky zužovat. Koncept má jen asi 135 cm na výšku a přes 505 cm na délku, takže o trochu do výšky nejspíš povyroste, ale siluetu fastbacku by si mohl z velké části zachovat.
Vnitřní uspořádání Infiniti označilo jako 1+1+1+1. My se držme starých pořádků a označme tento vůz prostě za čtyřmístný, podle fotografií interiéru je ale vidět, že jednotlivá sedadla jsou od sebe docela výrazně oddělena. Vzadu se o ničem jako lavice mluvit nedá a přístup spolujezdce na středovou konzoli je také značně ztížen. Ostatně, středová konzole tu ani moc není, najdeme tu jen nepříliš velký dotykový displej, který bude ovládat všechno podstatné, a hliníkový knoflík, pravděpodobně volič automatické převodovky. Spolujezdec se sem ale moc nedostane zejména proto, že řidičovo pracoviště je uspořádáno jako kokpit sportovního vozu.
Po stránce čalounění a obložení čekejte hladkou i semišovou kůži, alcantaru a také broušený hliník. Koberečky jsou údajně vyrobeny z koňských žíní. Každý cestující má k dispozici barevný dotykový displej a vzadu je dokonce hliníková placatka. Co si do ní nalijete, už ale bude záležet jen na vás.
Za dojmem síly, který budí karoserie, pohonné ústrojí rozhodně nezaostává. Je to hybrid, jehož celkový výkon je 550 koní a 753 Nm. Základ tvoří třílitrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který doplňují elektromotory. Výkon standardně směřuje na zadní kola, ale když si to situace nebo řidič žádají, může být čtyřkolkou - na přední kola lze poslat až 50 procent veškeré síly. Stejně tak může zůstat pouze zadokolkou.
Zrychlení na stovku samozřejmě zatím nebylo změřeno, Infiniti je však odhaduje někam pod čtyři vteřiny. Maximálka by se mohla pohybovat okolo 250 km/h a euronormovanou spotřebu odhaduje automobilka někam k pěti a půl litrům paliva na 100 km. Ve skutečném světě bychom se mohli dočkat nějakých 9 - 10 litrů. Podle Infiniti je tento šestiválec předzvěstí nové rodiny motorů, které se v již existujících vozech budou objevovat v průběhu příštích dvou let; to je také časový horizont, kdy bychom se mohli dočkat produkčního Q80.
Uvnitř konceptu Q80 Inspiration najdeme hromadu moderních prvků. Dost jich směřuje k autonomnímu řízení, které jiné modely Infiniti již docela dobře ovládají, jen se o tom moc nemluví z legislativních důvodů. Konečná rozhodnutí, kudy jet, kdy přidávat plyn a kdy brzdit však stále mají zůstávat na řidiči.
Kromě výše zmíněných dotykových displejů pro každého pasažéra zvlášť je na palubě spousta další podobné zobrazovací elektroniky. Čelní sklo například funguje jako komplexní head-up displej, ovládaný touchpadem na středovém tunelu. "S přidáváním nových věcí a technologií se tíhne k větší složitosti. Idea za Q80 Inspiration je interakci zjednodušit," říká Alfonso Albaisa, ředitel designu Infiniti.
Zda bude někdo jakkoliv velké a luxusní Infiniti někdy brát jako konkurenci pro Aston Martin, ukáže až čas. Koncept Q80 Inspiration k tomu má zatím nakročeno. Co z něj zůstane na produkčním voze, bychom měli vidět zhruba za dva roky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Rádoby inspirativní Infiniti naživo ve Francii
„Femininní elegance a svalnaté nebezpečí v narušiteli segmentu”, tak Infiniti popisuje design konceptu Q80 Inspiration
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis