Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér Tesly Model 3 bude skutečně takto jednoduchý, potvrdil to šéf firmy
29.3.2017 | Marek Bednář | 55 příspěvků
Doufali jste u Model 3 v aspoň trochu normální přístrojový štít? Nebo displej promítaný na sklo? Máte smůlu, říká Musk, ale prý vám to bude jedno.
Tesla Model 3 bude mít opravdu extrémně minimalistický interiér a na palubní desce nenabídne více než jediný displej. Nebude se tak konat ani přístrojový štít umístěný tradičně před volantem, ani tzv. head-up-displej promítaný na sklo či před něj. Potvrdil to šéf Tesly Elon Musk s tím, že jediným zdrojem informací pro řidiče bude na šířku orientovaný centrální displej, ohromný „tablet” přilepený doprostřed palubní desky.
Už dříve Musk řekl, že vnitřek bude jak v kosmické lodi a nejednou jsme se ptali, zda může zůstat tak jednoduchý jako u konceptu, přesto dosud se spekulovalo, že finální palubní deska bude vypadat trochu jinak, než ta, která se původně představila. Řada lidí např. doufala aspoň v head-up displej, který by zobrazoval rychlost a pár dalších důležitých údajů. Nic takového ale v produkčním voze zákazníci nedostanou a je tak velmi pravděpodobné, že ani zbylé základní linie vnitřku Model 3 se od konceptu podstatně nezmění.
Středové displeje místo přístrojových štítů nejsou zas tak neobvyklé, vzpomeňme na někdejší Toyotu Yaris nebo minimálně dvě poslední generace Toyoty Prius, mimo mnoha jiných aut. A skutečné budíky jsou také občas k vidění uprostřed palubní desky, např. v BMW Z8 nebo v Mini Cooperu. Tesla tedy není s tímto řešením zas tak inovátorská, jenže všechna tahle auta mají pro rychlost, resp. pro údaje podstatné pro řidiče, vlastní prostor, Tesla nikoli.
Model 3 těmto údajům vyhradil levý horní roh plochy displeje, jehož primárním úkolem je zobrazení navigačních informací. Jistě, je to displej gigantický a všechno se na něj vejde, ale i tak je ukazatel rychlosti velmi daleko od linie pohledu řidiče na vozovku. Navíc je třeba říci, že žádné z výše zmíněných aut s neobvykle umístěnými „budíky” úspěchy neslavilo.
Podle Elona Muska to prý nebude vadit, zákazníkům to bude jedno. Buď, nebo si na nové umístění zvyknou. Anebo si Model 3 prostě nekoupí, není to jediné elektroauto na světě a třeba Chevrolet Bolt má přístrojový štít normálně pod volantem. Všimněte si níže zobrazených tweetech, že tázající se fanoušek hovoří o „nás, kteří nechceme Autopilot”. Elon Musk nicméně uvádí jako důvod pro faktickou absenci přístrojového štítu právě to, že čím autonomnější je vůz, tím méně informací na palubní desce potřebujete.
Musk je rezolutní, nic než jeden displej nebude, ani za příplatek
Výrobci aut se už před drahnou dobou rozhodli, že my jako řidiči nepotřebujeme znát ani teplotu oleje, o tlakoměru či voltmetru nemluvě. V poslední době často mizí i teploměr chladicí kapaliny a stejně jako dva starší budíky je nahrazován kontrolkou. Je Tesla Model 3 první vlaštovkou vývoje, kdy z aut zmizí i otáčkoměry a palivoměry a budeme mít jen malý displej s číslem rychlosti a pár kontrolkami? Zrovna elektromobilu by se hodil teploměr pro baterie, protože jejich přehřátí je důvodem k omezení výkonu.
I přes to všechno odhadujeme, že fanoušci Tesly budou kupovat Model 3 jako teplé housky. Když si koupíte auto s centrálním displejem místo klasických budíků, také si dříve nebo později zvyknete. I na to, že kontrolka levého blinkru bude blikat někde vpravo, ne vlevo od středu volantu, jak je obvyklé. Pokud tam vůbec bude. Nicméně, pořád by mohl být v Modelu 3 displej jen pro řidiče nebo HUD, aspoň za příplatek. I to však Musk nyní striktně odmítá...
Palubní deska Modelu 3 bude opravdu vypadat jen takto. Bez HUD, bez displeje jen pro řidiče
Ani exteriér vozu se příliš nezmění
Další zajímavé články:
Diskuze 55 příspěvků
Bleskovky
- Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
včera - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
včera - Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019 - Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
17.2.2019 - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019
Nejdiskutovanější články
- Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 - Nejslavnější odpůrce elektromobilů po testu řekl, co si myslí o prvním elektrickém Porsche
18.1.2019 (2) - Elon Musk má pocit, že jméno Tesly čte řada lidí špatně. Jak k němu vůbec přišla?
10.12.2018 (9) - Rozmach elektromobilů přinese zásadní změnu koncepce aut, oživí staré recepty
4.12.2018 (3) - Nový Renault Clio kompletně odhalen únikem, míří o hodně výš
29.1.2019 (3) - Prodeje nových aut v ČR dál klesají, Octavia přišla o pozici jedničky na trhu
9.12.2018 (1) - Boj odpůrců elektromobilů proti majitelům aut od Tesly se posunul do další úrovně
28.1.2019 - Českého řidiče chtějí v Německu soudit za pokus o vraždu, jen kvůli hloupému předjíždění
včera (2) - Co udělá omylem nalitá nafta modernímu benzinu? Tento vůz je smutnou odpovědí
9.12.2018 (2) - Rus zkusil, jestli jde auto v nouzi nastartovat i s pomocí tužkových baterií
18.1.2019 (2)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Hledám technika do své firmy 14:30 - Honza42
- Fabia 1.0 TSI 81 KW Style 13:05 - Martin777
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12:51 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 12:24 - ctrl_j
- Laděný výfuk 12:13 - jirka87
- Politický koutek 10:21 - Stepan
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 09:21 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:32 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 18:19 - řidičBOB
- trackday 16:06 - Spectral
Autobazar
BMW 3 320 d
r.v. 2013
410 000,- KčBMW 5 525 d xDrive
r.v. 2014
600 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
700 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
950 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
680 000,- KčBMW 5 M550 d
r.v. 2012
750 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
960 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2015
620 000,- Kč