Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg

17.3.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Lotus učinil lehký Elise ještě lehčím a dostal jeho suchou hmotnost pod 800 kg. Navíc mu dal úžasné řazení manuální převodovky.

Udělat lehké ještě lehčím, to bylo hlavní motto Colina Chapmana, zakladatele značky Lotus. A v těchto šlépějích nadále kráčejí i noví vlastníci. Aktuálně tak automobilka představila nový Lotus Elise Sprint, který by na první pohled mohl být jen stoprvní variací již stokrát viděného. Nicméně pohled na hmotnost dokáže srazit čelist až na zem, něco takového se v dnešním automobilovém světě nevidí.

Sprint totiž váží pouhých 798 kilogramů (jde o suchou hmotnost), což je nejnižší číslo, jakého Lotus dosáhl od roku 1996, kdy byl originální Elise představen. Je přitom třeba dodat, že ani základní varianta nepřekypuje obezitou, a proto musela automobilka přistoupit takříkajíc k holení až na kost. Do interiéru se tak kupříkladu nastěhovala zcela otevřená kulisa převodovky, čímž byl uspořen kilogram oproti standardu. A výsledek vypadá fantasticky.

Dalšími dietními prvky jsou v případě interiéru karbonové kryty prahů, na jejichž konto padá redukce o 0,8 kilogramu. Z uhlíkových vláken jsou rovněž závodní sedadla (-6 kg) nebo kryt motoru a ochranný oblouk za sedadly (-6 kg). Lithium-iontová baterie sráží hmotnost o dalších 9 kilogramů, kovaná kola z hliníkové slitiny pak o 5 kg. A opomenout nesmíme ani použití dvoudílných brzdových třmenů (-4 kg).

Ve srovnání s výchozími modely Elise Sport a Sport 220 tu tedy máme celkovou úsporu 31,8 kilogramu, nicméně pouze šestadvacet je zahrnuto do základní výbavy. Za brzdy, kryty prahů a onu nádhernou otevřenou kulisu je třeba připlácet, ceny těchto prvků ale Lotus zatím nezmínil. Víme ovšem, že Elise Sprint vyjde na 37 300 GBP (cca 1 160 000 Kč), Sprint 220 pak na 44 300 GBP (1 377 500 Kč).

Po stránce motorické je přitom možné u levnější varianty počítat s atmosférickým 1,6litrovým motorem, který produkuje 136 koní a 160 Nm a stojí za zrychlením z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 5,9 sekundy. Sprint 220 pak užívá jedna-osmu doplněnou kompresorem, který výkon zvedá na názvem proklamovaných 220 koní a 250 Nm, akceleraci přitom snižuje na 4,1 sekundy.

Jen u snižování hmotnosti ovšem nezůstane, dále se obě varianty Sprint chlubí unikátními znaky vpředu a vzadu, dekorativními grafickými polepy či černým lakem zmiňovaných odlehčených kol. Dovnitř se pak nastěhovaly specifické švy, které může doplnit čalounění Alcantarou. To je ovšem již stejně jako mnohé prvky redukční diety za příplatek.

Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 1 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 01Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 2 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 02Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 3 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 03Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 4 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 04Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 5 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 05Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 6 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 06Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 7 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 07Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 8 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 08Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 9 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 09Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 10 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 10Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg - 11 - Lotus Elise Sprint 2017 prvni sada 11
Lotus Elise je nově k mání ve verzích Sprint a Sprint 220. Obě přitom dostaly do vínku řadu odlehčených prvků, pročež suchá hmotnost klesla na 798 kg. I díky tomu odkrytému řazení...

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše