Korejská Škoda Karoq RS nabídne víc koní než ta česká, může být rychlá jak Bentley

Do subsegmentu ostrých SUV se žene stále více automobilek a ani korejské Hyundai nechce stát stranou. Jeho Tucson N vytáhne z rukávu hodně silné karty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejská Škoda Karoq RS nabídne víc koní než ta česká, může být rychlá jak Bentley

1.2.2019 | Petr Prokopec

Korejská Škoda Karoq RS nabídne víc koní než ta česká, může být rychlá jak Bentley

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do subsegmentu ostrých SUV se žene stále více automobilek a ani korejské Hyundai nechce stát stranou. Jeho Tucson N vytáhne z rukávu hodně silné karty.

Srovnání Cupry Ateca a Seatu Leon Cupra jasně dokázalo, že pojem „sportovní SUV“ dnes již není pouhým marketingovým klišé, ale skutečností. Španělská novinka svého příbuzného s nižší hmotností i těžištěm v přímém směru překonala a jen lehce zaostala na okruhu. V případě hot hatche navíc šlo o provedení R s upravenou aerodynamikou i podvozkem, standardní varianta by mohla mít problémy i na trati. Něco takového před pár lety asi nikdo nečekal a i nyní bude mít řada lidí danou skutečnost skousnout.

Stejným směrem jako Španělé míří stále více firem. Je mezi nimi i Škoda, která ještě letos vytáhne svůj Karoq RS s velmi podobnou, ne-li úplně stejnou technikou. Ke Škodě a Cupře se záhy přidá i další přímý konkurent, který by navíc mohl oběma koncernovým vozům ukázat záda v přímém směru v i zatáčkách. Korejské Hyundai chystá Tucson N, jenž dorazí během příštích dvou let a pod kapotou nabídne přinejmenším 340 koní. Značka počítá s tím, že sprint na stovku toto provedení zvládne pod 6 sekund, výše zmíněná Ateca však s nižším výkonem potřebuje pouze 4,82 sekundy.

Korejci o novince mluví jako o voze, který bude jejím dočasným sportovním vrcholem, dá se tedy předpokládat, že data o jízdní dynamice jsou zbytečně podhodnocená. Reálně by se Tucson N tedy mohl dostat někam na 4,5 sekundy, v přímém směru tak bude moci pomalu držet krok s dvanáctiválcovým Bentley Bentayga, jenž se pyšní pomalu dvojnásobným výkonem. V rámci nejvyšší rychlosti se ale bude o poznání níže, maximálně někde okolo 270 km/h.

Hyundai již nezmínilo zdroj výkonu, nicméně buď to bude přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec nebo přeplňovaný šestiválec o objemu 3,3 l. Větší šance má nejspíše první z nich, již standardně doprovodí automatická převodovka, pohon všech kol i systém Launch Control. Dvoulitr dostane i Hyundai i20 N, které dorazí na počátku roku 2020. V jeho případě však dostaneme jen 250 koní mířících dopředu.

Tím ovšem snahy Korejců na sportovním poli neskončí, značka chystá i model, který zcela změní váš názor na ni. V hierarchii by se měl vyšvihnout nad Tucson N, výkonově se tedy budeme blížit 400 koním a možná dojde i na překonání této laťky. I proto lze stoprocentně počítat s pohonem všech kol, ani v tomto případě navíc nedojde na implementaci manuálu. To ale má být jediná vada na kráse.

Technici značky již nezmiňují, na jaké platformě bude vůz postaven, stejně jako můžeme spekulovat o tvaru jeho karoserie. Stoprocentně se ale bude jednat o model, který „deklasuje cokoliv ve svém segmentu“. I kvůli tomu však jeho vývoj zabere delší dobu. Tato novinka by se mohl objevit mohla ve společnosti nového ryzího elektromobilu, pro nějž je rovněž zvažována zcela nová architektura.


Korejská Škoda Karoq RS nabídne víc koní než ta česká, může být rychlá jak Bentley - 1 - Hyundai Tucson N 2020 render
Korejská Škoda Karoq RS se ukázala na neoficiální ilustraci. Pod kapotou nabídne benzinové ústrojí...

Korejská Škoda Karoq RS nabídne víc koní než ta česká, může být rychlá jak Bentley - 2 - Skoda Karoq RS a Monte Carlo render 02Korejská Škoda Karoq RS nabídne víc koní než ta česká, může být rychlá jak Bentley - 3 - Skoda Karoq RS novy render 01Korejská Škoda Karoq RS nabídne víc koní než ta česká, může být rychlá jak Bentley - 4 - Skoda Karoq RS novy render 02
...stejně jako český stroj odvozený od Cupry Ateca

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.