Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným
13.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený model ze Sant'Agata Bolognese dostane stejný přední a zadní nárazník jako kupé, k dispozici ovšem bude jen s automatickou převodovkou.
Při obcházení stánku Lamborghini na pařížském autosalonu nás trochu zarazilo, že za avizovaným modelem Nova vidíme pouze faceliftované Gallardo kupé, roadster vedle něj exhiboval v původní podobě. Inovace pro otevřenou verzi LP 560-4 na sebe ovšem nenechaly dlouho čekat a ukázaly se světu hned po skončení pařížské motor show.
Podle očekávání přitom po stránce designové nic nového nepřinesla. Přední nárazník je tentýž, jaký najdete na kupé, stejná je i záď. Přičemž na obou panelech karoserie najdeme trojúhelníky, na jejichž přítomnost již začali mnozí fanoušci značky reptat. Jestli se zrovna vám tyto změny líbí, nebo nikoli, to posuďte sami, Lamborghini ale vždy byla tak nějak hranatá a Gallardo je dnes zkrátka ještě o něco hranatější, to je celé.
Bez ohledu na váš či náš názor proti vůli italské automobilky už nic nezmůžeme, ta si ostatně v poslední době dělá co chce, ať to smysl dává, nebo nikoli. Protestovat tak asi nemá smysl ani proti vlastně jediné podstatné technické změny - Spyder již bude nadále vybaven pouze automatickou převodovkou, i kdybyste se jako zákazník zatímco pro kupé zůstává manuál nadále vyhrazen. Nechceme Lamborghini sahat do svědomí, ale když už nic jiného, mohla by alespoň pro vůz nabídnout trochu lepší automat než vskutku tristní robotizovaný e-gear, který je pomalý i nekomfortní a z pod palbou kritiky by byl i kdy se objevil v nějakém supermini. Natož pak ve vrcholném sporťáku.
Tímto změny oproti loňsku či rozdíly oproti modelu s pevnými střešními panely končí. To znamená, že Gallardo Spyder dostane před zadní nápravu identický 5,2litrový motor V10 o výkonu 560 koní, jaký používal předchůdce. Stejný názor pak mělo Lamborghini i na pohon všech kol, ostatně vůz si nadále říká LP 560-4, což prozrazuje vše. Pokud by vás zajímaly údaje o dynamice, pak pro rekapitulaci dodáme dva údaje - 4,0 s a 324 km/h.
Inovované provedení by se prodeje dostane ještě letos, změnu ceny asi nelze očekávat.
Spyder se dočkal stejné vizuální modernizace jako Lamborghini Gallardo LP560-4 ve verzi kupé. K dispozici však bude otevřený model jen s mizernou automatickou převodovkou e-gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 19:47 - M.Z.
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda