Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Ypsilon HF: Italové prý chystají velkolepý návrat ke sportovním výšinám
6.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Fandům Lancie musí při pomyšlení na obrození magické sportovní zkratky HF srdce zaplesat. Fantazii se meze nekladou, Ypsilon HF není jen prázdným pojmem.
High Fidelity, zkráceně HF je vodítkem snad k nejzajímavějším Lanciím historie. Nejznámější z nich je bezesporu Delta z druhé poloviny osmdesátých let, jejíž sláva a přitažlivost v našich srdcích nikdy neupadnou v zapomnění. Jisté je, že nějaké nové vozidlo se sportovním zaměřením by skomírající Lancii jedině prospělo a minimálně Italy by zcela jistě nahnalo do showroomů. Otázkou však zůstává, zda je pro něj v rodině Fiatu vedle modelů Thema a Voyager s vyměněným znakem Chrysleru vůbec nějaké místo.
Italský časopis Quattroroute díky dobrým vztahům z Fiatem o potenciálním pokračovateli sportovních legend něco málo zjistil a zdá se, že to není jen nějaký výplod fantazie. Myšlenka o návratu mezi sportovní elitu není iluzí, ale pečlivě zvažovanou alternativou. První vlaštovkou by se s největší pravděpodobností stal nejmenší model Ypsilon, který jak známo stojí na prodloužené platformě Fiatu pro minivozy. Tu využívá například Panda, stylová pětistovka či Ford Ka.
Ypsilon na pouliční bitky by mohl být opepřen zajímavým motorem 1,4 MultiAir s výkonem 160 koní a dalšími komponenty z ostrého Abarthu 500 SS. Zda se šestistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou, to těžko soudit. Konkrétně se bavíme o podvozkových dílech, výkonnějších brzdách, lepivějších pneumatikách a dalších detailech pro dosažení sportovnějšího charakteru. Díky použití existujících součástek by Lancia nemusela sahat při vývoji hluboko do kapsy, ani jezdit nikam daleko, a tak by se Ypsilon HF udržel v mezích možného a finančně snesitelného.
Vzhledově by se podle přiložené fotografie HF asi drželo ve srovnání se standardním Ypsilonem hodně na uzdě a svoje svaly by naznačilo jen decentními detaily a jiným barevným provedením karoserie a kol. Problémem může být nakonec jen to, že Lancia má být primárně luxusní, šik a do zelí by mohla s rychlým Ypsilonem vlézt snadno Alfě i Abarthu. O uplatnění na trhu se prý stále spekuluje, pozitivní zprávou však je, že u Lancie by se něco takového nezdráhali prodávat a jedině by jim to mohlo prospět. Projekt je prý rozpracovaný a záleží jen na tom, zda mu Fiat dá své požehnání. Modleme se, aby se tak stalo.
Rychlé městské kabelky nikdy nebyly zcela nepřitažlivé, při pomyšlení na po dlouhé době první opravdu zajímavou Lancii srdce zaplesá
Zdroj: Quattroruote
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nejčtenější články
- O koupi elektromobilu uvažuje míň a míň lidí, říká studie, stále víc jich takové auto zarytě odmítá
11.4.2024 - Švédská reklama úsměvně ukazuje, jak správně řídit Ladu Niva, k jejím 47. narozeninám je to to pravé ořechové
11.4.2024 - Nová naděje Alfy Romeo dostala hodně bizarní příď. Na oficiálních fotkách ji Italové maskují, na živých až šokuje
11.4.2024 - Nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena skončila bez nástupce. V bazarech chytla druhou mízu
11.4.2024 - Mika Häkkinen prodává svůj McLaren P1. Kousek jen pro vyvolené bude stát majlant, Mika vás v něm i naučí jezdit
11.4.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.11. 22:50 - abgx1
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.11. 22:49 - Filip
- Suzuki obecně 05.11. 21:54 - jarka
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.11. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 18:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.11. 08:18 - honziss
- Koupě lakované Octavie 05.11. 07:27 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch