Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s

(+ video) Japonci chtějí porazit Němce na silnici i okruhu. Z toho důvodu pod kapotou najdeme motor V8 bez přeplňování a hybridní techniky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s

8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Japonci chtějí porazit Němce na silnici i okruhu. Z toho důvodu pod kapotou najdeme motor V8 bez přeplňování a hybridní techniky.

Seznam premiér odhalených před zahájením detroitského autosalonu se nám začíná povážlivě rozrůstat. Z těch posledních můžeme zmínit třeba Mercedes-Benz GLA 45 AMG, Volvo XC Coupe Concept, Infiniti Q50 Eau Rouge nebo Subaru WRX STI. Zapomínat bychom ovšem neměli ani na BMW M4, a to i kvůli dalšímu debutu. Na půdě výstaviště Cobo se totiž německé kupé vůbec poprvé potká se svým potenciálním soupeřem, novým Lexusem RC F.

Japonská novinka přitom ukazuje záda mnohdy nesmyslným pseudoekologickým trendům, neboť na rozdíl od konkurence zůstává u atmosférického osmiválce. Podle šéfkonstruktéra Yukihiko Yaguchiho totiž pouze tento agregát dokáže být „jemný při běžném používání a výkonný na okruhu. A to jsme zvažovali i hybridní techniku, která jednoho dne možná bude vhodná. Momentálně však na trati nedokáže nabídnout konzistenci.“

Těšit se tak můžeme na výkon „přesahující“ 450 hp (tedy 456 koní), s nímž by kupé mělo akcelerovat z klidu na stovku za „něco málo přes 4 sekundy“. To nejsou zrovna přesné informace, zvláště když neznáme ani další informace o dynamice. Prozatím tak musíme věřit Yaguchiho sebevědomí a čekat na trochu obsáhlejší tiskovou zprávu.

Družnější ovšem není Lexus ani v případě dalších technických parametrů, z nichž by nás nejvíce zajímala hmotnost. Teprve po jejím zveřejnění totiž bude možné potvrdit alespoň papírovou nadřazenost Lexusu nad BMW. Japonská značka ovšem naznačuje, že při vývoji sáhla po technologiích odzkoušených na supersportu LFA, očekávat tak máme karbonovou střechu a kapotu motoru.

Vyjma toho se podvozek standardního Lexusu RC dočkal snížení a přitvrzení, ani zde ale značka není konkrétní. Více se však Yaguchi rozpovídal o designu, kde byl důraz kladen na obtékání vzduchu a chlazení. Vpředu tak nechybí sportovní nárazník s rozměrnými chladicími otvory, zatímco záď zdobí aktivní spoiler, který se vysouvá po překročení 80kilometrové rychlosti.

Standardem pak jsou desetipaprsková 19palcová kola, zatímco uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná kůží a speciálně navržený volant s tlustým věncem. Nechybí ani pádla řazení osmistupňového automatu, na cenu si ovšem budeme muset počkat. Momentálně totiž ani není jisté, kdy půjde Lexus RC F do prodeje.


Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 1 - Lexus RC F prvni oficialni sada 01Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 2 - Lexus RC F prvni oficialni sada 02Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 3 - Lexus RC F prvni oficialni sada 03Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 4 - Lexus RC F prvni oficialni sada 04Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 5 - Lexus RC F prvni oficialni sada 05Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 6 - Lexus RC F prvni oficialni sada 06Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 7 - Lexus RC F prvni oficialni sada 07Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 8 - Lexus RC F prvni oficialni sada 08Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 9 - Lexus RC F prvni oficialni sada 09Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s - 10 - Lexus RC F prvni oficialni sada 10
Ve srovnání se standardním Lexusem RC chybí ostré verzi žábry za zadními koly, což je podle nás trochu škoda

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.