Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s
8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonci chtějí porazit Němce na silnici i okruhu. Z toho důvodu pod kapotou najdeme motor V8 bez přeplňování a hybridní techniky.
Seznam premiér odhalených před zahájením detroitského autosalonu se nám začíná povážlivě rozrůstat. Z těch posledních můžeme zmínit třeba Mercedes-Benz GLA 45 AMG, Volvo XC Coupe Concept, Infiniti Q50 Eau Rouge nebo Subaru WRX STI. Zapomínat bychom ovšem neměli ani na BMW M4, a to i kvůli dalšímu debutu. Na půdě výstaviště Cobo se totiž německé kupé vůbec poprvé potká se svým potenciálním soupeřem, novým Lexusem RC F.
Japonská novinka přitom ukazuje záda mnohdy nesmyslným pseudoekologickým trendům, neboť na rozdíl od konkurence zůstává u atmosférického osmiválce. Podle šéfkonstruktéra Yukihiko Yaguchiho totiž pouze tento agregát dokáže být „jemný při běžném používání a výkonný na okruhu. A to jsme zvažovali i hybridní techniku, která jednoho dne možná bude vhodná. Momentálně však na trati nedokáže nabídnout konzistenci.“
Těšit se tak můžeme na výkon „přesahující“ 450 hp (tedy 456 koní), s nímž by kupé mělo akcelerovat z klidu na stovku za „něco málo přes 4 sekundy“. To nejsou zrovna přesné informace, zvláště když neznáme ani další informace o dynamice. Prozatím tak musíme věřit Yaguchiho sebevědomí a čekat na trochu obsáhlejší tiskovou zprávu.
Družnější ovšem není Lexus ani v případě dalších technických parametrů, z nichž by nás nejvíce zajímala hmotnost. Teprve po jejím zveřejnění totiž bude možné potvrdit alespoň papírovou nadřazenost Lexusu nad BMW. Japonská značka ovšem naznačuje, že při vývoji sáhla po technologiích odzkoušených na supersportu LFA, očekávat tak máme karbonovou střechu a kapotu motoru.
Vyjma toho se podvozek standardního Lexusu RC dočkal snížení a přitvrzení, ani zde ale značka není konkrétní. Více se však Yaguchi rozpovídal o designu, kde byl důraz kladen na obtékání vzduchu a chlazení. Vpředu tak nechybí sportovní nárazník s rozměrnými chladicími otvory, zatímco záď zdobí aktivní spoiler, který se vysouvá po překročení 80kilometrové rychlosti.
Standardem pak jsou desetipaprsková 19palcová kola, zatímco uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná kůží a speciálně navržený volant s tlustým věncem. Nechybí ani pádla řazení osmistupňového automatu, na cenu si ovšem budeme muset počkat. Momentálně totiž ani není jisté, kdy půjde Lexus RC F do prodeje.
Ve srovnání se standardním Lexusem RC chybí ostré verzi žábry za zadními koly, což je podle nás trochu škoda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva