Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: nabídka motorů se rýsuje, atmosféry nečekejte
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Atmosférické motory jsou v nové Quattroporte patrně minulostí. Obě nové pohonné jednotky - V6 i V8 - se budou spoléhat na dvě turbodmychadla.
Jsou tomu dva týdny, co přestala být tajemstvím šestá generace italské sportovní limuzíny Maserati Quattroporte. Byla odtajněna samotnou automobilkou dva měsíce před svou plánovanou výstavní premiérou, která se odehraje na lednovém detroitském autosalonu. Novinka vyvíjená pod dohledem Ferrari má být samozřejmě odpovědí na Porsche Panamera či Aston Martin Rapid, při prvním představení však Maserati zamlčelo technická data, a tak jsme netušili, nakolik bude reakce razantní.
Podrobnější informace o technice jsme se měli dovědět až těsně před výstavou, ačkoli espézetka „QP 530 HP“ byla náznakem, jaký potenciál by se mohl ukrývat pod přední kapotou. A vskutku tomu tak zřejmě i je, jak potvrzují italští kolegové z Auto edizione, kterým se podařilo vypátrat detaily. Podle jejich zdrojů dostane nová inkarnace tradičního Quattroporte celohliníkové motory V6 a V8 s přímým vstřikováním a dvojicí turbodmychadel.
Menší třílitr bude mít 410 koní a kromě verze s klasickým uspořádáním, tedy pohonem zadních kol, se objeví také provedení se systémem 4x4. Zadokolka se dostane na stovku za rovných pět sekund a pojede 285 km/h. Čtyřkolka ukrojí z času zrychlení na 100 kmh/h desetinu vteřiny a maximálka se zhorší o stejně zanedbatelný 1 km/h.
Druhá jednotka - 3,8 V8 - bude schopna pomocí přeplňování vyprodukovat 530 koní, což ji zajistí schopnost akcelerovat z 0 na 100 za 4,7 sekundy a podržení plynu až na podlaze dostatečně dlouhou dobu pak také nejvyšší rychlost 307 km/h. Oba agregáty budou standardně spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, známou z vozů BMW, Audi nebo Jaguar, počítejte ale s tím, že Maserati si ji nechá naprogramovat podle svých specifických požadavků.
Už minule jsme psali, že zážehové motory má doplnit dvakrát přeplňovaný dieselový šestiválec, Italové jej však údajně v prvních specifikacích nemají, a tak je možné, že buď dorazí později, anebo zůstane vyhrazen pro SUV, menší sedan nebo obojí. Litovat by asi v tomto případě nebylo čeho...
V8 bi-turbo bude mít 530 koní
Zdroj: Auto edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 8 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
před hodinou - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
před 3 hodinami - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 4 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 6 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 16:42 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus