Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generaci japonského roadsteru můžete osadit rovněž černě lakovaným Aero Kitem nebo koly BBS. Karbonovým nosič zavazadel váží pouhých 900 g.
Chicagský autosalon sice nemá po globální stránce takový význam jako třeba Detroit, Ženeva či Šanghaj, pro japonskou Mazdu však jde o jednu z nejdůležitějších motor show vůbec. Právě před šestadvaceti lety totiž v bývalém hlavním městě zločinu představila první generaci roadsteru MX-5. Proto jsme ostatně loni očekávali, že ta třetí bude představena rovněž na tomto autosalonu, nakonec se však pachatel vrátil na místo činu teprve letos, tedy po šestadvaceti letech.
Premiéru přitom v Chicagu nemá nová generace, neboť ta si svůj debut odbyla již loni v Paříži. Místo toho Mazda představila tovární doplňky, které nejspíše budou k dispozici pár měsíců po zahájení prodeje samotného roadsteru. Potvrzení ovšem v tomto směru chybí, stejně jako zatím nelze počítat s cenami jednotlivých doplňků. Pokud ovšem o koupi uvažujete, budete mít dostatek času na přemýšlení, zda zůstat u základního nebo lehce vyšperkovaného stavu.
S čím tedy začneme? V prvé řadě s Aero Kitem, který se skládá z lízátka čelního nárazníku, zvýrazněných bočních prahů a nástavce zadního nárazníku. Vše korunuje malý spoiler na víku zavazadelníku, přičemž veškeré komponenty jsou lakovány černě, díky čemuž kontrastují s karoserií vyvedenou v bílém odstínu Ceramic Metallic. My přitom můžeme dodat, že celá tato sada je odvozena od doplňků závodního provedení MX-5 Global Cup.
Přesunout se můžeme k 17palcovým kolům BBS, kterým společnost dělají pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A o rozměru 205/45. Za černě lakovanými ráfky pak prosvítají brzdy Brembo, jež vpředu počítají s odlehčenými kotouči. Červeně lakované třmeny ale najdeme ve všech rozích. Mimo to je k mání ještě nosič zavazadel vyrobený z karbonu, který váží pouhých 900 gramů včetně brzdového světla a který lze přichytit na víko zavazadelníku.
To je ale ze stánku Mazdy vše, zmínit již můžeme pouze motorizaci výstavního exempláře, kterou tvoří dvoulitrový čtyřválec SkyActiv-G naladěný na 157 koní a 200 Nm točivého momentu. Tuto sílu pak na zadní kola může přenášet buď manuální, nebo automatická převodovka.
Mazda MX-5 se na chicagském autosalonu předvedla s továrními doplňky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 10 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 11 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
dnes - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 20:29 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch