Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 odhalil svůj interiér, připravte se na karbonové orgie
12.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) O McLarenu P1 víme mnohé, do jeho nitra nás ale dosud Britové nepustili. S dneškem vám P1 můžeme konečně ukázat i zevnitř.
Doplněno 13. 2.: Oficiální tisková zpráva britské automobilky McLaren, nově vydaná k trojici obrázků kabiny, skutečně potvrzuje, že uhlíkový kompozit v interiéru byl primárně použitý v zájmu udržení nízké hmotnosti všech komponentů a panelů. Firma z něj pro nový supersport vyrábí kompletní palubní desku, podlahy, prahy i strop (jako součást monokoku), dveře i „plovoucí“ středovou konzoli. Péče o „dietní“ konstrukci dokonce zašla tak daleko, že návrháři ponechali karbon bez transparentního lakování, čímž podle slov McLarenu ušetřili 1,5 kg.
P1 nemá ze stejného důvodu v základní výbavě ani koberečky, pokud si je ale zákazníci objednají, automobilka opět slibuje, že to budou ty nejlehčí možné. Mnoho neváží ani karbonové skořepiny - McLaren uvádí hodnotu jen 10,5 kg pro každou sedačku. Jejich výška bude přizpůsobena přání majitele, každopádně v případě nutnosti bude možné tento parametr změnit v servisu. Vůz bude v sérii vybaven standardními samonavíjecími pásy, auto je však možné za příplatek vybavit závodními šestibodovými pásy.
Zmiňovanou konzoli nám McLaren pořádně neukázal, z profilu je ale vidět, že obsahuje jen minimum ovládacích prvků. Podle sdělení firmy to však nemá na obvyklou výbavu žádný vliv. „P1 zachovává všechny luxusní prvky, jako jsou klimatizace, satelitní navigace nebo na míru naladěný audio-systém značky Meridian,“ tvrdí tiskové oddělení. Nemýlili jsme se ani v případě panoramatické střechy. PR McLarenu se rovněž vzhlédlo ve filmech jako je Top Gun a tvrdí, že chtěli v kabině navodit pocity jako ve stíhacím letounu.
Na případné další podrobnosti o interiéru si podle doporučení automobilky máme počkat do ženevského autosalonu.
O McLarenu P1 píšeme skoro tak často jako o nové Škodě Octavia. Ne snad, že by se zájem o oba vozy ze strany českých čtenářů dal poměřovat, to se jen McLaren snaží, aby o jeho chystaném nástupci legendárního modelu F1 bylo co nejvíce slyšet. A tak ukazuje i neukazuje, odhaluje i neodhaluje a ve výsledku vám tak každý týden můžeme zprostředkovat leda nějaký „štěk”, který je o pár dní později upřesněn nebo dále rozveden. A podobně je tomu také v dnešním případě, třebaže toto rozšíření dosud známých informací je docela významné.
Minulý týden jsme vám ukázali první záběry digitálních přístrojů vozu, což bylo možné považovat i za první pohled do interiéru. Dosud nás do něj McLaren vůbec nepustil - pařížský koncept údajně žádný neměl a později přistižené prototypy jej více či méně skrývaly. Teď už je se skrývačkami konec, i když první pohledy dovnitř jsou takové, že úplně všechno neodhalují.
K dispozici máme tři záběry, z nichž první dva se do interiéru dívají zprava a zdola. Ty odhalují jednak základní architekturu, která je na jednu stranu prostá co množství použitého materiálu, na druhou stranu komplikovaná svým designem. Rozličné kudrlinky se evidentně snaží navázat na tvary karoserie, což je patrné hlavně na vrchní straně palubní desky.
Možná zajímavější je ale míra použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Z tohoto materiálu je uvnitř prakticky všechno od vnitřních prahů přes palubní desku až po středový panel. Částečně to jistě bude dáno karbonovým monokokem, něco ale určitě bude také „parádu”, rozumějte odlehčení i tak banálních částí auta. Co nenese stopy CFRP je pak očividně vyvedeno z kůže (čalounění sedadel) nebo alcantary (části palubní desky nebo obšití volantu).
Třetí snímek skýtá pohled na celou přístrojovou desku a část volantu s páčkami pro řazení. Tady je novinek méně, i když další karbonovo-alcantarové orgie doplněné úplným pohledem na všechny tři části digitální přístrojovky také má svou hodnotu.
Co dále můžeme dodat? Jeden ze snímků ukazuje průhlednou střechu. Nejsme si jisti, jestli na tom přišla někdy v minulosti řeč, podle nás ale zatím ze strany McLarenu nezaznělo, že by auto mělo mít panoramatickou střechu nebo být dokonce targou. Podrobnosti jsou ale zatím zahaleny tajemstvím, však o čem by nám McLaren vyprávěl během dalších týdnů, které zbývají do ženevské premiéry? Více tedy zase příště...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Takhle si McLaren představuje spartánský luxus, jinak se výsledné dílo nazvat nedá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva