McLaren potají připravil extrémního nástupce P1. I bez hybridu bude rychlejší

Zatímco Ferrari nebo Porsche o nových generacích svých hypersportů pořádně ani nemluví, Britové se činí. Vůz, který si zatím říká P15, ukážou ještě letos.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren potají připravil extrémního nástupce P1. I bez hybridu bude rychlejší

26.7.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Zatímco Ferrari nebo Porsche o nových generacích svých hypersportů pořádně ani nemluví, Britové se činí. Vůz, který si zatím říká P15, ukážou ještě letos.

McLaren je stále úspěšnější, může si tak dovolit spřádat plány pro budoucnost. Do roku 2022 chce představit hned patnáct novinek, v což jsou započítány nejen zcela nové modely - jako nástupce 650S, jenž již byl odhalen - tak i okruhové deriváty či unikátní speciály. Dosud jsme přitom věděli jen o příchodu znovuzrozeného McLarenu F1, který je vyvíjen pod kódovým označením BP23. Kromě toho má ale brzy dorazit i nejextrémnější silniční vůz, jaký kdy značka vyrobila.

Novinka je vyvíjena pod kódovým označením P15, do prodeje zamíří s jiným jménem. Jde o zástupce vrcholné řady Ultimate Series, název nejspíše půjde ve stopách McLarenu P1. Zdroje blízké projektu přitom vůz popisují jako „okruhovou zbraň“, která má zastínit veškerou dosavadní produkci značky s výjimkou P1 GTR.

Pod kapotu se opět nastěhuje 3,8litrový osmiválec twin-turbo, jehož výkon by měl narůst na 800 koní. Překonán tedy bude McLaren P1, ačkoliv ten se může spolehnout ještě na elektromotor, s jehož integrací se pod kapotu projektu P15 nepočítá. Britové tentokrát dali přednost jednoduchosti, díky níž má novinka vážit méně než 1 300 kilogramů, čímž bude snadno překonán poměr výkonu a hmotnosti 656 koní na tunu modelu P1 - právě to je přitom klíčový faktor k dechberoucí jízdní dynamice.

Na konkrétní čísla je zatím ještě příliš brzy, nicméně zrychlení z klidu na stovku bude mít novinka pochopitelně lepší než McLaren 720S, jehož modifikovaný sedmistupňový automat použije a který tuto disciplínu zvládá za 2,8 sekundy. Dvoustovku pak britské kupé dá za pouhých 7,8 sekundy, což je téměř nepředstavitelný výkon u silničního vozu. Nicméně právě v této oblasti by chystaná extrémní novinka měla excelovat ještě více než při akceleraci na stovku.

Za nízkou hmotností vozu stojí rozsáhlé použití karbonu, ze kterého není pouze jednolité šasí Monocage II, ale také karoserie. Její vzhled je popisován jako „brutální“, neboť tým šéfdesignéra Roba Melvilla měl ve všech ohledech a za každých okolností upřednostnit aerodynamiku nad stylistikou. Výsledkem má být velké množství aktivních prvků, mezi které patří čelní spoiler, enormní zadní křídlo či řada průduchů a výdechů.

McLaren v tomto ohledu již uplatnil dva patenty vycházející ze zkušeností z Formule 1, které mají ovlivnit budoucí generace supersportů - a to nejen těch firemních. Aktivní aerodynamice padne za oběť i zavazadelník pod čelní kapotou, což novinku vzhledově výrazně vzdálí od dosavadní produkce. Zároveň to ovšem znamená, že opravdu půjde o auto na ježdění, ne na cestování.

Ostatně honbě za extrémními jízdními vlastnostmi byl podřízen také interiér, kde najdeme jen to, co vyžaduje legislativa. Vše ostatní muselo být kvůli úspoře vynecháno. Řidič i případný pasažér budou sedět ve skořepinách inspirovaných závodními speciály. V interiéru je mezi sedadly a pohonnou jednotkou připraven prostor pro dvě helmy a dvě kombinézy.

Celkově má vzniknout maximálně 500 exemplářů, jejich cena bude startovat zhruba na 700 tisících librách (cca 20,4 milion korun) bez daně. Jelikož si ovšem zákazníci budou moci za pomoci divize McLaren Special Operations přizpůsobit vůz k obrazu svému, bude finální účet nejspíše obvykle citelně vyšší. Otevřené provedení je zatím mimo hru, nicméně jelikož jde o silniční vůz, možná dorazí i okruhové GTR.

Britský Autocar, který o voze takto detailně informuje, zmiňuje, že zástupci automobilky „odmítají přiznat jeho existenci”. Nepředpokládáme ale, že by šlo jen o spekulaci, to by museli být Britové hodně velcí pohádkáři. Jasno totiž má být už brzy - první prezentace pro vyvolené se prý uskuteční ještě letos, oficiální debut pro širokou veřejnost se pak má odehrát v březnu 2018 v Ženevě. A první vozy dorazit k zákazníkům již v létě. To je hodně velký kalup, máme se na co těšit...

McLaren potají připravil extrémního nástupce P1. I bez hybridu bude rychlejší - 1 - McLaren P15 Project render 01McLaren potají připravil extrémního nástupce P1. I bez hybridu bude rychlejší - 2 - McLaren P15 Project render 02
Chystaná novinka McLarenu se již ukázala na neoficiálních ilustracích. Zda ale taková bude i realita, je zatím sporné

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama