Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 4Matic 2013: pohon všech kol nedostane jen verze A45 AMG
26.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Daimler připravuje nové varianty třídy A. Kromě špičkové A45 AMG již brzy nabídne pohon všech kol 4Matic a slabší zážehové i vznětové motory.
Pět již prodávaných čtyřválcových motorů nového Mercedesu třídy A s výkony od 109 do 211 koní v současnosti pohání výlučně přední kola. Prvním áčkem s pohonem obou náprav se stal nebo spíše stane model A45 AMG s přeplňovaným dvoulitrem produkujícím výkon 355 koní a točivý moment 450 newtonmetrů, který se s částečnou kamufláží již ukázal i na Nordschleife a svou veřejnou premiéru bude mít na březnovém ženevském autosalonu. Technika 4x4 s vícelamelovou mezinápravovou spojkou od Magny však nezůstane výsadou verze AMG.
Termín uvedení na trh je pro tuto chvíli neznámý, kolegové z francouzského magazínu L'Automobile nicméně tvrdí, že se 4Matic objeví rovněž v kombinaci se slabšími jednotkami. Jistě nepůjde pouze jednu motorizaci, to by se Mercedesu nemuselo vyplatit, neoficiálně je však prozatím potvrzený jen typ A 250 s motorem 2,0 turbo o výkonu 211 koní, a proslýchá se, že v dieselových variantách se pohon všech kol neobjeví před rokem 2014.
Mercedes se však pokusí přivábit další klientelu nejen čtyřkolkami, které mají samozřejmě za cíl přetáhnout část zákazníků od BMW, Audi a možná i Volkswagenu, ale také několika novými motory, které pomůžou snížit ceny. Základním zážehovým motorem je dnes verze A 180 s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 122 koní, do budoucnosti se však počítá s Mercedesem A 160, který dostane identický motor bez turbodmychadla a výkon od 100 do 110 koní.
Mezi dieselovými motory stojí na nejspodnější příčce A 180 CDI BlueEfficiency s malou patnáctistovkou od Renaultu, disponující 109 koňmi, dlouho tam ale nezůstane. Proslýchá se, že Mercedes převezme také jeho podladěné provedení s výkonem kolem 90 koní (označené buď jako A 150 nebo 160 CDI), které by se mělo stát základem pro extrémně úsporné áčko se spotřebou jen 3,4 litru nafty na 100 km (o 0,4 l méně než 180 CDI).
K nízkým provozním nákladům si konstruktéři nepomůžou pouze snížením výkonu, ale ke slovu by se měly dostat i jiné obvyklé triky, jako jsou pneumatiky s nižším valivým odporem, upravená aerodynamika, stop-start a dost možná i rychlostní skříň s delšími převody nebo alespoň upraveným finálním převodem v rozvodovce. Mercedes tedy má s novým Áčkem ještě velké plány...
První verze s pohonem všech kol bude A45 AMG, následně se začne mezinápravová vícelamelová spojka montovat také do typu A 250
Zdroj: L'Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule, trvat jen na jejich nabízení už za pár let je skvělý nápad
5.4.2024 - Video ukazuje, jak to vypadá, když v autě na silnici zažijete zemětřesení. Co v tu chvíli dělat?
5.4.2024 (1) - Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6.4.2024 - Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6.4.2024 - Pozadí fiaska Hertzu s elektromobily ukazuje, co firmu ke slepé sázce vedlo, proč tak krutě selhala
6.4.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 20:29 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch