Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti

Velký kabriolet s dvanáctiválcem, jež je ve stejné úpravě pomalejší než s V8 a přitom bude podstatně dražší, je prostě rozmar. Ale krásný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti

14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velký kabriolet s dvanáctiválcem, jež je ve stejné úpravě pomalejší než s V8 a přitom bude podstatně dražší, je prostě rozmar. Ale krásný.

Německá automobilka se kabrioletem postaveným na zkrácené platformě třídy S pochlubila již v září. V ten moment jsme si ovšem mohli představit pouze standardní modely či verzi S 63 AMG. Nyní tu máme pomyslný vrchol řady, tedy Mercedes-AMG S 65 Cabrio. Jde ovšem hlavně o vrchol v rámci prestiže či finanční hierarchie, chcete-li, nikoliv o nejrychlejší variantu v nabídce. Tato pocta zůstane zmiňovanému osmiválcovému model z Affalterbachu, který s 585 koňmi zdolá zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy.

Nová varianta se oproti tomu chlubí 630 koňmi v 4 800 až 5 400 otáčkách a 1 000 Nm točivého momentu při 2 300 až 4 300 ot./min., jejichž produkci má na svědomí šestilitrový dvanáctiválec bi-turbo. Ten byl spárován se sedmistupňovým automatem AMG Speedshift 7G-Tronic, který veškerý výkon přenáší na zadní kola. Stovku přitom nová varianta zdolá za 4,1 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Sáhnout ovšem můžete po paketu AMG Driver‘s Package, s nímž se maximálka posune na třístovku. V každém případě má průměrná spotřeba paliva, alespoň na papíře, činit 12 l benzinu na 100 km.

Stran dvanáctiválce se model S 65 chlubí rovněž 20palcovými kovanými koly, která obouvají pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Za nimi je možné ve standardu počítat s ocelovými kotouči, za příplatek však můžete sáhnout po karbon-keramických brzdách o 420milimetrovém, resp. 360milimetrovém průměru. Ty jsou ve srovnání se základem o 40 procent lehčí, konkrétní fakta o hmotnosti však značka nezmínila. Pouze dodává, že nová lithium-iontová baterie ji snižuje o 20 kg.

Od techniky se můžeme přesunout do interiéru, který ukrývá čtyřvrstvá plátěná střecha. Tu je přitom možné stáhnout při rychlostech do 50 km/h za přibližně 17 sekund. Pro jízdu „nahoře bez“ je ideálem krční šála Airscarf či větrný štít Aircap, počítat můžete rovněž s inteligentní klimatizací. Mimo to nechybí ani sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa a zdobená diamantovým prošíváním nebo tříramenný volant s pádly řazení.

O cenách se třícípá hvězda prozatím nezmiňuje, při ceně stejně disponovaného kupé ale očekávejme cifru přes 7 milionů Kč. Objednávky bude možné automobilce adresovat od 4. dubna příštího roku, první vozy dorazí k zákazníkmů v květnu, tedy včas před zahájením letní sezóny. A abychom nezapomněli, závěrem jen dodáme, že ona plátěná střecha je na výběr ve čtyřech odstínech...


Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 1 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 01Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 2 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 02Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 3 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 03Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 4 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 04Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 5 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 05Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 6 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 06Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 7 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 07Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 8 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 08Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 9 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 09Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 10 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 10Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 11 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 11Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 12 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 12Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 13 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 13Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 14 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 14Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 15 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 15Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 16 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 16Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 17 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 17
Mercedes-AMG S 65 Cabrio dostal do vínku 630 koní, stovku však zdolá za 4,1 sekundy, tedy pomaleji než osmiválcová verze S 63

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše