Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Concept Coupe SUV: chystané MLC detailně, pod kapotou má 333 koní
20.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Konkurent BMW X6 dostane v sérii jen devítistupňový automat a systém 4Matic. V zatáčkách nabídne „zaklekávání“ na vnitřní kola.
Nové koncepční „terénní kupé” Mercedesu se již před pár dny ukázalo na první fotce, díky čemuž řada lidí propadla lásce na první pohled. Automobilka s třícípou hvězdou proto vzápětí oznámila, že podobných modelů nebude v její nabídce jako šafránu, ale právě naopak. Dorazit by totiž měla také konkurence pro BMW X4. Ta je však ve fázi zvažování, proto se vraťme zpátky k modelu, jenž bude soupeřit s X6. Ten totiž aktuálně debutoval na autosalonu v Pekingu, díky čemuž máme k dispozici kompletní fotogalerii i technické informace.
Než se k nim ovšem dostaneme, jen zmíníme pozadí celého projektu. Stejně jako je mnichovské kupé založeno na BMW X5, pak i to stuttgartské vychází z konzervativnějšího příbuzného, Mercedesu třídy M. Do prodeje se přitom dostane ve druhé půli roku 2015 jakožto MLC, přičemž o výrobu se postará továrna v Toscaloosa v americké Alabamě. I tento krok nám připomíná značku s ledvinkami na přídi, ta totiž všechny své terénní modely pro změnu produkuje v zaoceánském Spartanburgu.
Svými rozměry by ovšem novinka třícípé hvězdy měla konkurenci předčít, zvláště pokud sériový model bude do puntíku odpovídat konceptu. Ten je totiž s délkou 4 935 mm, šířkou 2 044 mm a výškou 1 739 milimetrů o 58 mm delší, 61 mm širší a 49 mm vyšší než stávající BMW X6. Jen na venkovní rozměry se ale Mercedes-Benz spoléhat nechce, pročež dostaneme také více koní pod kapotou i větší počet rychlostí v rámci převodovky.
Aktuálně se totiž zdá, že jedinou volbou v nabídce bude nový devítistupňový automat, jehož ovládání najdeme tradičně na sloupku řízení místo středové konzole. Tato převodovka by pak měla výkonem zásobovat všechna čtyři kola, přičemž kvůli úspoře paliva má být ve všech případech spřažena se systémem start/stop nebo tzv. režimem plachtění, což není ve výsledku nic jiného než vyřazování automatu na neutrál.
Momentálně přitom nemůžeme vyjmenovat konkrétní agregáty, které se pod kapotu produkčního MLC dostanou. Koncept ovšem pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec, který produkuje 333 koní v 5 500 otáčkách a 480 Nm v rozmezí 1 400 a 4 000 ot./min. Jízdní dynamika či údaje o spotřebě sice k dispozici nejsou, srovnání s BMW se však ani tentokráte neubráníme. Agregát třícípé hvězdy je totiž o 22 koní silnější.
Je samozřejmě otázkou, zda tento náskok Mercedesu pomůže také v reálném světě. Díky systému Dynamic Select Control, jež umožňuje volbu jízdních režimů, by k tomu však dojít mohlo. Kromě základních módů Comfort, Slippery a Sport jsou totiž k dispozici také dynamičtější úrovně nastavení Sport Plus a Individual. Poslední zmiňovaný přitom umožní různou volbu odezvy plynu, řízení či tuhosti tlumičů.
Mimo to pak Mercedes-Benz zapracoval i na podvozku. Rozvor 2 916 mm tak sice odpovídá výchozímu ML, rozchod kol se však zvětšil o 28 milimetrů vpředu a především o podstatných 103 mm vzadu. Dále pak koncept používá 22palcová litá kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 305/45. Dá se ale předpokládat, že pokud ty dorazí do série, pak jen jako příplatková výbava.
S čím naopak počítat můžeme, je použití dvojitých lichoběžníků vpředu a víceprvkové nápravy vzadu. Standardem pak bude i vzduchové odpružení či elektromechanické řízení, za příplatek ovšem budete moci sáhnout i po technologii Active Curve, která umožní „zakleknutí“ na vnitřní kola v zatáčkách. Redukovány tak budou náklony karoserie. Možná volba karbon-keramických brzd pak pro změnu naznačuje příchod modelu s logem AMG, na potvrzení tohoto faktu si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Koncepční kupé je chystanému Mercedesu MLC velmi blízké, měnit se tak zřejmě budou jen některé detaily jako třeba velikost litých kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jedno z nejúspornějších aut historie je k mání dodnes nejeté. Geniální Piëchovo dílo je v tomto stavu skoro za babku
18.3.2024 - BMW unikly fotky auta ukazujícího nové pojetí SUV značky, ztvárnění ledvinek je znovu svérázné
18.3.2024 - Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18.3.2024 - BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva