Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě
19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Do premiéry v Pekingu schází jen dny a mnohé o špičkových verzích třídy G bylo stejně známo. A tak Mercedes s odhalením ani nečekal.
Modernizace nejstaršího a tudíž i nejdéle vyráběného Mercedesu do značné míry stojí na představení dvou nových špičkových verzí G63 AMG a G65 AMG, z nichž ten druhý aspiruje na titul nejsilnějšího sériově vyráběného off-roadu vůbec. K oběma strojům jsme průběžně přinášeli technické parametry, fotografie i nejzajímavější informace, ale až nyní je vše oficiální.
To by ale ani nebyl Mercedes, kdyby své občas velmi podivné způsoby odhalování novinek neokořenil i tentokrát. Takže i když zveřejnil kompletní data obou nejvýkonnějších verzí třídy G, připojil k nim pouze fotky osmiválce G63. Nepředpokládáme, že by G65 vypadala jinak kromě štítků V12, přesto si ale opět můžeme prohlédnout jen „dvojku“.
V rámci povinné sumarizace připomínáme, že „slabší“ vůz je vybaven dvojicí turbodmychadel přeplňovanou V8 s objemem 5,5 litru, výkonem 544 koní při 5 500 ot./min. a 760 newtonmetry od dvou do pět tisíc otáček. Je docela vtipné, že při udávané spotřebě 13,8 litru Mercedes nezapomněl upozornit na přítomnost systému stop-start a chytré řízení alternátoru, které by pár kapek ušetřit mohlo. Papírově se to jinak skutečně podařilo - oproti G55 AMG došlo ke snížení o 2,1 l/100 km.
Koncern Daimler nám před pekingskou premiérou konečně sdělil také dynamické parametry. G63 se pomocí sedmistupňové automatické převodovky dostane na stovku za 5,4 sekundy a dosáhne maximální elektronicky omezenou rychlost 210 km/h.
Samozřejmě o pořádný kus dál se dostala varianta G65 AMG. Její biturbo dvanáctiválec o výkonu 612 koňských sil při 4 300 až 5 600 ot./min. a rovných 1 000 newtonmetrů od 2 300 do 4 300 otáček stačí ve spojení se sedmistupňovým automatem na zrychlení z 0 na 100 za 5,3 sekundy a nejvyšší, rovněž elektronicky omezenou rychlost 230 km/h. Průměrná spotřeba? Sedmnáct litrů na sto. Pětašedesátku lze na silnici rozeznat podle více chromu na přední masce, jinak by měla být snadno zaměnitelná s G63.
Hodně opatrně nastavené limity rychlosti naznačují, že ani nejsilnější géčka nejsou stavěna k vymetání pangejtů, každopádně Mercedes podvozky nenechal v původním nastavení. Na zavěšení osazeném dvacetipalcovými koly se objevily nové tužší tlumiče i pevnější silentbloky. Automobilka ovšem pro jistotu vyměnila také ložiska v převodovce.
U mastodontů tohoto typu se nepodceňují ani brzdy, automobilka je proto osadila ventilovanými kotouči o průměru 375 mm vpředu a 330 mm vzadu. Šestipístkové rudě lakované třmeny na přední nápravě si géčko vypůjčilo z Mercedesu ML63 AMG, u zadních kol pak pracují relativně jednoduché jednopístkové brzdiče. O tomto brzdovém systému se automobilka zmiňuje pouze v souvislosti s verzí G63, nemůžeme tedy zaručit, jestli se u G65 neobjeví něco ještě impozantnějšího.
Zajímají-li vás ceny, na G63 si připravte 137 505 euro, tedy asi 3,5 milionu korun. Na vrcholné G65 AMG ale potřebujete ještě skoro dvakrát tolik - přijde na 264 180 euro, tedy cirka 6,6 milionu Kč.
Fotky G65 Mercedes pořád drží pod pokličkou, kromě štítků V12 a více chromu na masce by ovšem měla vypadat stejně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva