Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý dělník v obleku nakonec nezamíří na severoamerický trh. Důvodem jsou nejspíše dieselové motory a původ v Nissanu Navara.
Spojené státy jsou pro pick-upy největším světovým trhem. O to překvapivější je, že nový Mercedes GLT do těchto míst nezamíří. Ačkoliv to sice třícípá hvězda zatím oficiálně nepotvrdila, podle jiných zdrojů je situace jasná. Za německou značku totiž vše „vykecal“ Renault, tedy její obchodní partner, když se ohlížel za šesti léty dosavadní spolupráce.
V rámci publikovaného byla nepodstatnější zmínka o pick-upu, který se nejspíše pochlubí označením GLT. Renault uvedl, že model s nosností jedné tuny bude designován Daimlerem tak, aby „uspokojil specifické požadavky zákazníků v Evropě, Austrálii, Jižní Africe a Latinské Americe“. O Spojených státech či Kanadě se v tiskové zprávě Renaultu nemluví, což nejspíše souvisí s nabídkou motorů.
Ani v tomto ohledu sice Mercedes neuvedl nic konkrétního, nicméně jeho „opravdový prémiový produkt“ bude založen na stávajícím Nissanu Navara, který po celém světě pohánějí dieselové motory. Je tu sice výjimka v podobě severoamerické verze Frontier, jež dostala 2,5litrový benzinový čtyřválec, ten je ale všeobecně považován za slabou pohonnou jednotku, která by Mercedesu dozajista neslušela. A dobrý mu zřejmě není ani šestiválec, který je pro Frontier v USA též k mání. A jelikož třícípá hvězda chce náklady udržet co nejvíce při zemi, má se za to, že pouze přijde s vlastním designem, který doplní luxusnější interiér. Pohonné jednotky ale zůstanou partnerské, tedy od aliance Renault-Nissan.
S certifikací dieselů by ale třícípá hvězda měla v USA problém, přičemž další hlasy zmiňují jako nemalou nesnáz také onu kombinaci plebejského původu a výrazně vyšší ceny než u dárcovského Nissanu Navara. Máme zde tedy hned několik důvodů, jež absenci GLT na severoamerickém trhu především vysvětlují, než ospravedlňují.
Zda jde o krok správným směrem, to nám řekne čas. A nejde jen o Severní Ameriku, je otázkou, jak bude německý pick-up vyráběný v továrně Renaultu v argentinské Cordobě a továrně Nissanu ve španělské Barceloně obhajovat vyšší cenu ve zbytku světa. Mercedes má o autě i strategii více hovořit již tento měsíc.
Chystaný pick-up Mercedesu se ukázal jak při testech...
...tak na první oficiální ilustraci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva