Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi

(+ video) AMG má svůj den. Po exkurzi v Affalterbachu tu máme novinku jménem ML 63 AMG, která se dnes poprvé naplno představila světu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi

14.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) AMG má svůj den. Po exkurzi v Affalterbachu tu máme novinku jménem ML 63 AMG, která se dnes poprvé naplno představila světu.

Jak se dalo očekávat, pohon nového SUV zajišťuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru objevující se postupně ve všech modelových řadách kromě SLS AMG a třídy C. Agregát nese kódové označení M157 a střídá atmosférickou jednotku M156 s objemem 6,2 litru. Ta nabízela 510 koní a 630 newtonmetrů, ale bohužel v normovaném měřícím cyklu nevykazovala ta správná čísla, takže ji muselo nahradit bi-turbo V8 s výkonem 525 koní a točivým momentem 700 Nm.

Nárůst to není dramatický, nicméně tohle není konečná. S příplatkovým balíčkem AMG Performance můžete navýšit uvedená čísla na 558 koní a až 760 newtonmetrů. Již tak dostatečných 250 km/h a čas potřebný k akceleraci na stovku za 4,8 sekundy je tak možné zlepšit na 280 km/h a 4,7 vteřiny. A abyste se neztráceli v davu, Mercedes vám k tomu přibalí červené třmeny brzd, jiný sportovní volant, a pokud někoho necháte nahlédnout pod kapotu, můžete se pochlubit karbonovým krytem motoru.

O výkony ale tady šlo až ve druhé řadě. Jak nám potvrdil při návštěvě AMG šéf divize Ola Källenius, v některých vozech se sice ještě udrží atmosférické agregáty třeba i díky systému vypínání válců, nicméně budoucnost budou diktovat emise v normovaném testu EU a těm vyhovují přeplňované jednotky. Také proto AMG hlásí, že novinka má oproti svému předchůdci o třetinu nižší spotřebu paliva, čímž teoreticky spadla pod dvanáct litrů benzínu na sto. Prakticky bude jistě v některých režimech ještě vyšší.

Výkon přenáší na všechna čtyři kola v poměru 40:60 (ve prospěch zadní nápravy) sedmistupňová automatická převodovka AMG Speedshift s elektronicky ovládanou spojkou. Řidič ji může nechat pracovat v jednom za tří režimů, které by měly být poplatné způsobu jízdy: Manual, Sport a Controlled Efficieny, kdy je aktivován systém stop-start, výrazně se omezují reakce na sešlápnutí plynu, převodovka co nejdříve řadí na nejvyšší možné kvalty a rozjezdy probíhají většinou na dvojce.

Při adekvátním využívání parametrů motoru se hodí nejen asymetrické dělení přenosu síly na nápravy, ale rovněž aktivní tlumiče a poprvé také systém aktivních stabilizátorů potlačující náklony, který Mercedes nazval Active Curve System. Opět zde bude možnost vybrat si ze tří módů Comfort, Sport a Manual a podle prvních informací by neměl být za příplatek ale jako součást standardní výbavy. To samé platí také pro 20palcová kola (za o palec větší bude nutné doplácet), audio Harman/Kardon, xenonová světla, kožené čalounění, čtyři koncovky výfuku nebo posílené brzdy.

Po debutu na losangeleském autosalonu asi ještě chvíli potrvá, než první zákazníci dostanou svá auta. Evropská premiéra je naplánována až v Ženevě, takže auta budou k mání až na přelomu dubna a května. I cena je tedy pochopitelně zatím nezodpovězenou otázkou.


Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 1 - Mercedes ML 63 01Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 2 - Mercedes ML 63 02Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 3 - Mercedes ML 63 03Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 4 - Mercedes ML 63 04Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 5 - Mercedes ML 63 05Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 6 - Mercedes ML 63 08Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 7 - Mercedes ML 63 10Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 8 - Mercedes ML 63 06Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 9 - Mercedes ML 63 07Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 10 - Mercedes ML 63 09Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 11 - Mercedes ML 63 11Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 12 - Mercedes ML 63 12Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 13 - Mercedes ML 63 13Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 14 - Mercedes ML 63 14Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 15 - Mercedes ML 63 15Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 16 - Mercedes ML 63 16Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 17 - Mercedes ML 63 17Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 18 - Mercedes ML 63 18Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 19 - Mercedes ML 63 19Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 20 - Mercedes ML 63 20Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 21 - Mercedes ML 63 21Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 22 - Mercedes ML 63 22Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 23 - Mercedes ML 63 23Mercedes ML 63 AMG 2012: vrchol třídy M zdupe asfalt až 558 koňmi - 24 - Mercedes ML 63 24
Atmosférická 6,2 V8 musela ustoupit bi-turbo verzi 5,5 V8. Výkon poskočil z 510 až na 558 koní - asi ne náhodou o 3 koníky více, než má X5 M.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.