Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013: fotky paketu AMG, český konfigurátor a možná přijde i autopilot
17.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na webu dovozce se nově objevuje kompletní ceník i konfigurátor, který přináší fotky paketu AMG nebo výbavy Edition 1. Čeká nás toho ale mnohem více.
Nový Mercedes-Benz třídy S jsme se vám snažili představit do toho posledního detailu, krátce nato došlo i na první živé fotky a dojmy. Pravdou však je, že ani dvěma podrobnými články jsme nedokázali postihnout úplně vše, neboť generace W222 je novinkami nabita více, než se při pohledu na evoluční design zdá. Ty technologické jsou přitom jen náznakem věcí, které by se mohly objevit již v roce 2017 společně s naplánovaným faceliftem. A radost z nich očividně nebudou mít profesionální řidiči limuzín, kterým bude německá automobilka brát práci. Modernizovaná třída S by totiž měla přinést i plnohodnotné autonomní řízení.
Možnost poměrně rychlého uvedení tohoto systému na trh pramení z faktu, že Mercedes-Benz má již dnes hotové funkční řešení, tedy alespoň v laboratorních podmínkách. Vše je přitom založeno na novém adaptivním tempomatu, který v kolonách dokáže řídit za vás (i když z bezpečnostních důvodů je třeba mít ruku položenou na volantu). Jeden z techniků značky totiž uvedl, že „k autonomnímu řízení vede několik kroků. Monitorování jízdního pruhu je prvním, druhým pak schopnost předjíždění. Poté máme plně autonomní vůz. A my na tom tvrdě pracujeme.“
Šéf vývoje a výzkumu Thomas Weber dodává, že tato technologie bude stoprocentně hotova dříve než v roce 2021, na kdy je naplánována nová generace. Zároveň naznačil, že nebýt jistých omezení (zřejmě legislativních), mohlo k uvedení dojít již nyní. To nám dohromady dává časový rámec zmíněného roku 2017, ve kterém dorazí modernizace. To je ale samozřejmě věc hodně vzdálená, proto se vraťme k stávající variantě a českým cenám a konfigurátoru, který odhalil nové fotky (naspecifikovat si v něm ovšem můžete jen prodlouženou variantu).
Než se ovšem k výkřikům luxusu dostaneme, projděme si v krátkosti standardní výbavy, která v ceníku zabírá několik stránek. Při nejnižší ceně 2,1 milionu korun bychom se ovšem neměli divit, že třída S nabízí prakticky vše, co k životu potřebujete. Tedy sedmnáctipalcová kola, LEDková světla, celou řadu bezpečnostních asistentů, dvouzónovou klimatizaci nebo systém Comand Online. Je to však seznam příplatků, který z limuzíny dělá proklamovanou „Esenci luxusu“.
Překvapením není paket Edition 1, který je součástí nabídky vždy rok po uvedení každého modelu Mercedesu. Třída S rozhodně není výjimkou, v tomto případě je ovšem paket zaměřen především na interiér. Za 504 948 Kč (u standardních modelů S 350 a S 400) nebo za 426 583 Kč (u zbytku nabídky) tak dostáváte čalounění kůží nappa Exclusive, inteligentní osvětlení, sadu pro parkování, sadu Air Balance nebo sadu asistentů jízdy v pruzích Plus.
Pokud se ovšem chcete chlubit především exteriérem, můžete si za 201 247 Kč (S 350, S 400 v krátké i dlouhé verzi), respektive 178 378 (S 500 v krátké i dlouhé verzi) pořídit paket AMG. Upgrade interiéru dostanete také, i když ve sportovní černé, více se ovšem paket zaměřuje na sadu spoilerů a 19palcová pětipaprsková kola. Ty lze přitom povýšit i na dvacítky s titanovým povrchem za 22 869 Kč, s nimiž ideálně kontrastuje metalický lak Diamond Bright za 22 564 Kč.
Možností je ale samozřejmě více, i když budete potřebovat trochu trpělivosti. A také větší sounáležitosti se značkou. Konfigurátor třídy S totiž není na takové kvalitě, jako je tomu u mnoha mainstreamových značek, přičemž občas se vám možná i zasekne. Kompletní oficiální ceník (PDF 454 kB) ovšem lze stáhnout bez jediného zádrhele.
Základní sada AMG počítá s 19palcovými pětipaprskovými ráfky, za příplatek však můžete mít i 20palcové vícepaprskové
Sada Edition 1 vychází na necelý půl milion korun, dodá však venkovní paket AMG i designový interiér
Kabina nového Mercedesu třídy S nabízí nepřeberné množství variací, záleží jen na vaší fantazii a především obsahu peněženky
Zdroj: Mercedes-Benz, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis