Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes v potížích už jasně naznačuje, abychom se s některými modely rozloučili
22.8.2019 | Petr Miler
Automobilky se obvykle tváří, jak se jejich modelům daří, i kdyby to zrovna nebyla pravda. Pokud Mercedes otevřeně říká, že jej tvrdě zasáhl úpadek dieselů a musí změnit svou strategickou orientaci, něco to znamená.
Není žádným tajemstvím, že Mercedes momentálně neprožívá nejšťastnější období své existence. Po 10 letech zisků spadl do ztráty kvůli dieselovým kostlivcům ve skříních a momentálně ani nedovede odhadnout všechny následky. Za takových okolností je nutné, aby firma fungovala co nejefektivněji, zbavila se ztrátových projektů a soustředila na ty výdělečné. A to jen zřídka nevede k omezení nabídky modelů.
Dosud šlo o spekulativní informace německého tisku, které - ve zkratce řečeno - avizovaly odchod řady kabrioletů, roadsterů a okrajových modelů, jako je třída CLS. A také pick-upu třídy X. Vážnost jste jim mohli přikládat dle svého vlastního uvážení, teď už je ale prakticky jasné, že k čistce dojde a minimálně třída X to má spočítané.
Naznačují to slova Marcuse Breitschwerdta, šéf divize Mercedes-Benz Vans, který australským kolegům přiznal, že propad zájmu o naftové motory firmu tvrdě zasáhl a management je plně zaměstnaný „přezkoumáním a novým uspořádáním naší strategické orientace”. Za tím není těžké spatřovat i výrazné změny v nabídce modelů, nakonec v případě třídy X byl Breitschwerdt ještě konkrétnější.
Řekl, že prémiový pick-up je „okrajový produkt” a jeho prodeje „neodpovídají očekáváním firmy”. Minulý rok si zákazníka na celém světě našlo jen 16 tisíc exemplářů a například v Austrálii, kde jsou pick-upy velmi populární, letos „udal” jen 1 201 aut. Pro srovnání - konkurenční VW Amarok, též žádný prodejní hit, si našel více jak čtyřikrát tolik kupců.
Breitschwerdt osud třídy X přímo nekomentoval, výše uvedená slova ale jako manažer firmy pronesete jen v případě, kdy chcete veřejnost připravit na to, že nějaký model skončí. A přesně to se podle nás v případě „X-Klasse” stane. Nakonec, Breitschwerdt dále konstatoval, že škrty u jím řízené divize mohou jít i „za hranici omezení nabídky pohonů, verzí či celých modelových řad” narážejíc na příliš komplikovanou strukturu managementu divize a příliš mnoho zaměstnanců (26 tisíc). I to naznačuje, jak složitá nyní situace u Mercedesu je a bez bolavých změn se ji nepodaří vyřešit.
Šéf divize Mercedes-Benz Vans svými slovy více než naznačuje, že třída X to má spočítané
Podle dřívějších spekulací by měl skončit i Mercedes SLC, ...
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 2 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 3 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB