Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb

Měly to už oficiálně spočítané, dokonce ani nefigurují v současné nabídce a nejednou jsme za ně uronili slzu. Teď jim ale rázem zrušili pohřeb - sám šéf Mercedesu řekl, že V12 jedou dál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb

25.11.2019 | Petr Prokopec

Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Měly to už oficiálně spočítané, dokonce ani nefigurují v současné nabídce a nejednou jsme za ně uronili slzu. Teď jim ale rázem zrušili pohřeb - sám šéf Mercedesu řekl, že V12 jedou dál.

Pokud patříte mezi lépe situované automobilové nadšence s trvalou adresou na starém kontinentu, pak pro vás asi poslední měsíce nebyly zrovna procházka růžovou zahradou. Prakticky každodenně ubývaly možnosti, za co vydělané peníze utratit. Z trhu mizí sportovní modely a ty ostatní přicházejí o nejvýkonnější motory. Obě kategorie padají za oběť stále přísnějším limitům spotřeba a emisí, byť jejich zaříznutí reálně těžko něco změní.

Bruselskému diktátu se nakonec minimálně jedna automobilka rozhodla vzepřít, a to přesto, že před ním už zjara kapitulovala. Tehdy Mercedes oznámil, že končí hned s několika silnými motory a mezi nimi i s veškerými dvanáctiválci. Nepřeháněl, dnes si auto třícípé hvězdy s motorem V12 nekoupíte a změnit se na tom nemělo už nic - tyto pohonné jednotky chtěli Němci dál vyrábět jen v rámci dodávek pro automobilku Pagani. Teď je ale všechno jinak.

Sám nejvyšší šéf Mercedesu Ola Källenius na autosalonu v Kantonu překvapil novináře informací, že dvanáctiválcem nakonec bude osazena i příští generace třídy S, která dorazí na trh až v roce 2021. Co automobilku k tomuto záhadnému veletoči vedlo, neupřesnil, už dříve se ale přímo Källenius nechal slyšet, že Mercedes má relativně širokou základnu tradičních zákazníků, kteří auta bez V12 prostě nechtějí. Není tedy nemístné předpokládat, že v reakci na tento tlak se firma ještě rozhodla investovat do přizpůsobení V12 novým emisním normám - v ničem jiném problém není.

Pro tuto chvíli tak můžeme zajásat, tohle jsme vážně nečekali. Källenius dodal, že detaily k motoru budou upřesněny v příštím roce, vůbec bychom se však nedivili, kdyby agregát byl upraven ke kooperaci se 48voltovým elektrickým systémem. Zároveň by se mohl dočkat i deaktivace válců, většího rozsahu „plachtění“ i rozšířeného rychlostního pásma, ve kterém zasahuje systém start-stop. Vše samozřejmě kvůli snížení „uhlíkové stopy”.

Tento týden tedy můžeme odstartovat zvesela, ač to v závěru toho předchozího vypadalo právě s dvanáctiválci u Mercedesu definitivně bledě. Německá automobilka totiž právě v Kantonu odhalila nový Mercedes-Maybach GLS600. Jakkoliv však dříve „šestistovkové“ označení dávala jen verzím osazeným motorem V12, v tomto případě pod kapotu zamířit osmiválec.

Källenius to vysvětlil tak, že pro GLS se s dvanáctiválcem nepočítá, a to ani v případě luxusní odnože. Naopak v tomto ohledu máme očekávat spíše downsizing, neboť nejprodávanější verzí Maybachu je šestiválcové provedení třídy S nabízené v Číně. SUV by pak mohlo jít stejným směrem, jakkoliv oficiální potvrzení zatím nedorazilo, překvapivým návratem dvanáctiválců si ale můžeme být jisti.


Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb - 1 - Mercedes S 2017 facelift oficialni 45Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb - 2 - Mercedes S 2017 facelift oficialni 48Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb - 3 - Mercedes S 2017 facelift oficialni 55Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb - 4 - Mercedes S 2017 facelift oficialni 61Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb - 5 - Mercedes S 2017 facelift oficialni 58Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb - 6 - Mercedes S 2017 facelift oficialni 60
Dvanáctiválce ještě nejsou u Mercedesu minulostí, objemná pohonná jednotka se vrátit v roce 2021 pod kapotou třídy S

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše