Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6

Tak downsizing již dorazil i do Maranella. Současné Ferrari 458 Italia je tak zřejmě posledním vozem s atmosférickou V8 uloženou uprostřed.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6

8.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tak downsizing již dorazil i do Maranella. Současné Ferrari 458 Italia je tak zřejmě posledním vozem s atmosférickou V8 uloženou uprostřed.

Co definuje sportovní vůz? V prvé řadě jsou to samozřejmě jeho jízdní vlastnosti, bez správného vzhledu a zvuku by ovšem zákazníky ke koupi nepřesvědčily. Jak se ovšem v posledních letech zdá, právě vokální projev začíná dostávat patřičně na frak, a to zásluhou stále častějšího přeplňování. Své o tom rozhodně ví fanoušci Formule 1, nadšeni z příchodu turbodmychadel ovšem nemohou být ani potenciální majitelé nového Ferrari California T. Jak nám totiž dokázalo oficiální video, zvuk sice není tak tragický jako v monopostech F1, do typického italského jekotu však má rovněž daleko.

Proč zde ovšem tato slova zmiňujeme? Z jednoho prostého důvodu. Vývoj celé technologie rozhodně nebyl levný a tak bychom se neměli divit, že ji Ferrari bude chtít protlačit pod co nejvíce kapot, přičemž jedním z těch „ohrožených“ modelů by se mohl stát nástupce Ferrari 458 Italia. Italská automobilka totiž prý potřebuje navýšit výkon v nízkých otáčkách, aby mohla lépe soupeřit s McLarenem a jeho přeplňovaným 3,8litrovým osmiválcem.

Jen přechodem z atmosférického plnění na turbodmychadla se ovšem Italové nezabývají. Stále přísnější emisní limity by totiž značku mohly dovézt také k ne zrovna populárnímu downsizingu. Nové Ferrari s motorem uprostřed by tak klidně mohlo namísto osmiválce dostat i vidlicový šestiválec. Tím by Evropské unii bylo učiněno zadost, stejně tak ovšem italská automobilka musí počítat s výraznou kritikou.

Ochranu životního prostředí samozřejmě nechceme jakkoliv odsuzovat, je třeba si ale uvědomit, že automobilka ročně vyrábí maximálně 7 000 exemplářů. Tedy opravdu malé množství aut na to, aby mohlo přispět ke globálnímu oteplování, jehož vazba na produkci CO2 je navíc stále vágní. A jelikož poptávka převyšuje nabídku, klientela by rozhodně akceptovala i navýšení ceny o poplatky odváděné EU za pár extra gramů CO2 produkované osmiválcem namísto šestiválce.

Uvidíme tedy, čeho se v průběhu příštího roku dočkáme. Rozhodně však nepůjde o zcela revoluční vůz, ale spíše evoluci stávajícího modelu. Stejně jako totiž Ferrari F430 použilo modernizované šasí předchozího F360 Modena a California T stojí na základech originálního kupé-kabrioletu, pak i nástupce 458 Italia bude vycházet ze stávajících komponentů, jež lehce upraví. Tedy až na ten motor.


Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 1 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 01Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 2 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 02Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 3 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 03Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 4 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 04Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 5 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 05Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 6 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 06Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 7 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 07Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 8 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 08Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 9 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 09Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 10 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 10Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 11 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 11Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6 - 12 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 12
Ferrari 458 Speciale je zřejmě labutí písní italských plnokrevníků s osmiválcem uprostřed. Nástupce modelu by totiž měl dorazit s přeplňovanou V6

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.