Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu
4.12.2018 | Mirek Mazal
Nejen zvenčí, ale i zevnitř byl z mnoha úhlů nafocen model, který BMW označuje za nový absolutní vrchol své nabídky. Nešetřilo se tu ničím, možná ale právě to může být na škodu.
Nové BMW řady 8 známe už nějaký pátek, dosud ale stále nebyla známá podoba sportovní verze M. Že přijde, bylo jasné už v momentě premiéry výchozí osmičky a a M8 jsme od té doby mohli vidět několikrát maskovanou při testech, teď si ji ale můžeme prohlédnout bez jakékoli kamufláže. A dokonce hned v dále posílené variantě s přídomkem Competition.
Na fotografiích můžeme vidět nový agresivní přední nárazník, který má tři velké otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou a karbonovým lemováním. Matně modrý exemplář dále disponuje typickými výdechy na předních blatnících, které jsou opatřeny karbonovými doplňky s odznaky M8, lesklou černou mřížkou chladiče s typickými tvary ledvinek a relativně nenápadným předním lízátkem. To je ale jedna z mála věcí, která je na autě decentní, jinak dává své svaly nepokrytě najevo.
Mohutné kupé obouvá pneumatiky Michelin (275 mm vpředu...) na členitých 20palcových kolech, která odhalují karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny. Mezi další výrazné prvky patří dvojitě prohnutá střecha s přiznanými uhlíkovými vlákny. Přehled o dění za automobilem řidiči zajistí velká aerodynamická zpětná zrcátka v černém lesku.
Na zádi je patrný upravený zadní nárazník a malá karbonová odtrhová hrana kufru. Největší změnou proti modelu M850i je originální difuzor z karbonu a tradiční sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami kulatého tvaru.
Uniklé fotky dovolují nahlédnout i do interiéru, kde jsou změny vcelku drobné. Snímky naznačují, že M8 Competition bude mít lehce upravený kulatý volant s červenými tlačítky paměti nastavení. Můžeme si všimnout obložení z uhlíkových vláken, jistě zaujme volič automatu s logem sportovní divize či dvoubarevná sedadla anatomického tvaru.
Je neobvyklé, že výkonnější verze Competition se představuje světu dříve než standardní M8, možná to tak udělá i samo BMW. Očekává se, že vůz bude mít pohonnou jednotku podobnou M5 Competition. Královský sedan pohání 4,4 V8 se dvěma turby o výkonu 460 kW (625 koní) a točivém momentu 750 Nm. Na osmiválec navazuje osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Tato technika by měla umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy předtím, než dosáhne omezené maximální rychlosti až 305 km/h, jsou to ale zatím jen spekulativní data.
Neoficiálně odhalený typ M8 Competition by mohl být ve skutečnosti ještě schopnější, sám šéf BMW M Frank van Meel loni prozradil, kam míří. Tehdy vysvětlil: „BMW M8 bude na samém vrcholu modelové řady a prozatím nemáme žádné potvrzené plány na jakýkoli sériového modelu nad ním. Proto musí nabídnout specifikace, které bude odpovídat pozici v naší hierarchii.“ Výše zmíněná data by tomu odpovídala...
Konečně známe reálnou podobu BMW M8 dokonce hned ve verzi Competition. Vrchol nabídky divize M vypadá atraktivně, na jízdní dojmy si ještě musíme počkat
Zdroj: German Car Forum
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019 - Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
17.2.2019 - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019 - Německá policie bojuje proti pachatelům moderních přestupků nečekaně moderně
13.2.2019
Nejnovější články
- Muž si za život pořídil 55 kusů jednoho a toho samého auta, teď všechna prodává
před 8 hodinami - Jak rychle otevřít zamrzlé dveře auta? Existuje hned několik osvědčených způsobů
před 10 hodinami - Korejci začali prodávat své daleko nejdražší auto, luxusu má na rozdávání
před 11 hodinami - James May namaloval obraz. Říká, že je to šmejd, přesto se po něm lidé mohou utlouct
včera - Němec si pořídil Ferrari za 6,5 milionu, už mu ale nezbylo na benzin, pokuty ani pojistku
včera - První test letních pneumatik pro rok 2019 odhalil velké problémy, většina neprošla
včera - Ztracený průkopník ostrých Wankelů byl zázračně nalezen, 35 let se o něm nevědělo
včera - Rozborka obřího sovětského dieselu 38,8 V12 z tanku T54 je ideální terapie v době downsizingu
včera - Mazda odhalila detaily k motorům nové 3, o „dieselu na benzin” víme zase o něco víc
včera - Bohatý šejk si nechal postavit extrémní pouštní lokomotivu s 10 koly, váží 24 tun
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 00:16 - jarka
- Prodam Skoda Superb 1, 1.9, 96kW, diesel 22:38 - Svetlonos
- Detektory policejních radarů 21:52 - řidičBOB
- Má nebo nemá hydroštely? 20:23 - PepaSFI
- whitelist & blacklist 18:37 - řidičBOB
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 17:42 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 12:20 - mmira
- Nereagující spojka a nelze zařadit 09:59 - jirka87
- Svévolné řazení před křižovatkou na vedlejší silnici 09:43 - jirka87
- Řidiči, co to mají v ruce... 00:31 - HondaMan
Autobazar
Renault Megane 1.2 TCe
r.v. 2016
355 000,- KčRenault Clio 0.9 TCe
r.v. 2014
150 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2008
80 000,- KčBMW 3 320 d
r.v. 2013
410 000,- KčOpel Astra 1.6
r.v. 2006
90 000,- KčOpel Astra 1.0 Turbo
r.v. 2016
280 000,- KčOpel Astra 1.6
r.v. 2006
90 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2007
96 000,- Kč