Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu
4.12.2018 | Mirek Mazal
Nejen zvenčí, ale i zevnitř byl z mnoha úhlů nafocen model, který BMW označuje za nový absolutní vrchol své nabídky. Nešetřilo se tu ničím, možná ale právě to může být na škodu.
Nové BMW řady 8 známe už nějaký pátek, dosud ale stále nebyla známá podoba sportovní verze M. Že přijde, bylo jasné už v momentě premiéry výchozí osmičky a a M8 jsme od té doby mohli vidět několikrát maskovanou při testech, teď si ji ale můžeme prohlédnout bez jakékoli kamufláže. A dokonce hned v dále posílené variantě s přídomkem Competition.
Na fotografiích můžeme vidět nový agresivní přední nárazník, který má tři velké otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou a karbonovým lemováním. Matně modrý exemplář dále disponuje typickými výdechy na předních blatnících, které jsou opatřeny karbonovými doplňky s odznaky M8, lesklou černou mřížkou chladiče s typickými tvary ledvinek a relativně nenápadným předním lízátkem. To je ale jedna z mála věcí, která je na autě decentní, jinak dává své svaly nepokrytě najevo.
Mohutné kupé obouvá pneumatiky Michelin (275 mm vpředu...) na členitých 20palcových kolech, která odhalují karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny. Mezi další výrazné prvky patří dvojitě prohnutá střecha s přiznanými uhlíkovými vlákny. Přehled o dění za automobilem řidiči zajistí velká aerodynamická zpětná zrcátka v černém lesku.
Na zádi je patrný upravený zadní nárazník a malá karbonová odtrhová hrana kufru. Největší změnou proti modelu M850i je originální difuzor z karbonu a tradiční sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami kulatého tvaru.
Uniklé fotky dovolují nahlédnout i do interiéru, kde jsou změny vcelku drobné. Snímky naznačují, že M8 Competition bude mít lehce upravený kulatý volant s červenými tlačítky paměti nastavení. Můžeme si všimnout obložení z uhlíkových vláken, jistě zaujme volič automatu s logem sportovní divize či dvoubarevná sedadla anatomického tvaru.
Je neobvyklé, že výkonnější verze Competition se představuje světu dříve než standardní M8, možná to tak udělá i samo BMW. Očekává se, že vůz bude mít pohonnou jednotku podobnou M5 Competition. Královský sedan pohání 4,4 V8 se dvěma turby o výkonu 460 kW (625 koní) a točivém momentu 750 Nm. Na osmiválec navazuje osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Tato technika by měla umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy předtím, než dosáhne omezené maximální rychlosti až 305 km/h, jsou to ale zatím jen spekulativní data.
Neoficiálně odhalený typ M8 Competition by mohl být ve skutečnosti ještě schopnější, sám šéf BMW M Frank van Meel loni prozradil, kam míří. Tehdy vysvětlil: „BMW M8 bude na samém vrcholu modelové řady a prozatím nemáme žádné potvrzené plány na jakýkoli sériového modelu nad ním. Proto musí nabídnout specifikace, které bude odpovídat pozici v naší hierarchii.“ Výše zmíněná data by tomu odpovídala...
Konečně známe reálnou podobu BMW M8 dokonce hned ve verzi Competition. Vrchol nabídky divize M vypadá atraktivně, na jízdní dojmy si ještě musíme počkat
Zdroj: German Car Forum
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda