Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama

Německá automobilka chystá celou rodinu nových malých motorů. Ten první váží jen 37 kilo a má zajistit snížení spotřeby na 4,1 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama

7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka chystá celou rodinu nových malých motorů. Ten první váží jen 37 kilo a má zajistit snížení spotřeby na 4,1 l/100 km.

Přeplňovaná tříválcová budoucnost se nám opravdu nelíbí. Už jen kvůli zbytečné složitosti motorů, které si z dlouhodobého hlediska dozajista vyžádají vyšší servisní náklady než jednodušší čtyřválce, které navíc nabízejí z výkonového i komfortního hlediska příjemnější projev. Snadno tak budou zapomenuty úspory paliva, jež mají tyto pohonné jednotky - alespoň po stránce teoretické - přinést. Všichni ovšem víme, že zrovna menší žíznivost ve skutečném světě za častějším výskytem tříválců nestojí. Ten má na svědomí právě nižší papírová spotřeba starající se o nižší či nulové pokuty za nadlimitní emise CO2 směřující do pokladny Evropské unie.

Po Caterhamu, o kterém jsme psali včera a jehož motivace může být trochu jiná, se nejnověji rozhodl obohatit svou nabídku tříválcových pohonných jednotek Opel. Ten však ve srovnání s britskou značkou nemusí danou techniku přebírat od Suzuki, neboť chystá hned celou plejádu agregátů s menším počtem válců. První z nich bude nový litrový tříválec SIDI Turbo, který se má představit již za měsíc ve Frankfurtu a od počátku příštího roku bude pohánět Opel Adam.

Přeplňovaná jednotka se bude pyšnit výkonem 115 koní a točivým momentem 166 Nm, který bude dostupný v pásmu 1 800 až 4 700 otáček. S ohledem na celohliníkovou konstrukci asi nepřekvapí, že váží jen 37 kilo - tedy o nějakých 30 procent méně než atmosférická jedna-šestka, kterou by měl v nabídce Opelu nahradit. Ve srovnání s ní je ostatně také úspornější. Podle Opelu by totiž průměrný normovaný apetit měl činit jen 4,1 l/100 km.

Německá automobilka dále prohlašuje, že speciálním krytem pohonné jednotky by mělo dojít k utlumení vibrací. Nechybí pak ani dnes již standardní záležitosti jako přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů, zatímco vyvažování má na starosti řemen namontovaný na spodku klikové skříně. Technické parametry jsou tedy opravdu působivé, klady nám ale potvrdí až budoucí test.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama - 1 - Opel SIDI trivalec 01Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama - 2 - Opel SIDI trivalec 02Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama - 3 - Opel SIDI trivalec 03Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama - 4 - Opel SIDI trivalec 04
Nový litrový tříválec SIDI Turbo váží 37 koní a produkuje 115 koní. V Opelu Adam by se tyto vlastnosti měly projevit spotřebou 4,1 l/100 km

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše