Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví

14.9.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Nový elektrický hatchback vypadá s 60kWh akumulátory použitelně, jeho dojezd se ale v praxi ani nepřiblíží číslu, které napovídá certifikace dle NEDC.

O příchodu nového Opelu Ampera-e jsme se poprvé zmiňovali již na počátku roku, kdy německá automobilka pustila do světa první fotografie. Jakékoli informace však úzkostlivě tajila a o mnoho sdílnější nebyla ani před pár dny, kdy bylo zveřejněno pár nových detailů. Zdálo se, že finální odkrytí všech trumfů proběhne až na sklonku září na autosalonu v Paříži, nicméně Opel se svým zřejmě největším esem, a sice dojezdem, vyrukoval už nyní

K dispozici jsou data nejen pro Amperu-e, ale také pro Chevrolet Bolt, ze kterého evropská verze vzešla. Američanovi agentura pro ochranu životního prostředí EPA odhadla dojezd na 238 mil, tedy 383 km. Model pro Starý kontinent je na tom o trochu lépe, což není překvapením, neboť použita byla metodika NEDC a všechen její svéráz. Dle ní lze přitom počítat s pokrytím více než 400 kilometrů bez nabíjení.

Opel si je asi vědom nereálnosti tohoto údaje a dojezd poněkud upřesnil: „Dokonce i když bude brán v potaz dopad řidičského stylu ze skutečného světa, silniční a podnební podmínky, vůz stále dosáhne vzdálenosti přes 298 kilometrů za průměrné každodenní situace.“ Tedy jinými slovy, pokud budete s plynovým pedálem opatrní, měli byste s plnými bateriemi zvládnout zhruba 300 km.

To není špatné číslo na 4,17metrový hatchback, který dokáže svézt pětici cestujících a přitom do zavazadlového prostoru pobere ve standardu 381 litrů. Je však třeba pamatovat na fakt, že dojezd vždy bude záviset na vaší pravé noze. Pokud tedy budete zkoušet, zda 204 koní pod kapotou pokoří padesátku za 3,2 sekundy a sprint z 80 na 120 km/h za 4,5 sekundy (svět nesrovnatelných „elektrických zrychlení” berte s nadhledem), nedosáhnete ani oné třístovky.

Dále pak již jen zmíníme, že nejvyšší rychlost byla kvůli limitům elektrického pohonu omezena na 150 km/h. Baterie pak mají kapacitu 60 kWh, přičemž Opel to pod logem Vauxhallu chce zkusit s Amperou-e také ve Velké Británii. A to i navzdory faktu, že vůz momentálně počítá pouze s volantem na levé straně a oficiální konverze na pravostranné řízení není prozatím v plánu.

Úspěch, ať již na ostrovech či v kontinentální Evropě, pak bude záviset zejména na ceně. V Americe Bolt stojí 37 500 USD (cca 899 000 Kč) před započtením dotací ve výši až 7 500 USD (180 000 Kč). U nás by pak jako Ampera-e měl startovat okolo 850 tisíc korun, což není zrovna částka, jenž by se automaticky rovnala úspěchu. Byť je nižší než u BMW i3 s kratším dojezdem.

Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 1 - Opel Ampera-e dojezd 01Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 2 - Opel Ampera-e dojezd 02Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 3 - Opel Ampera-e dojezd 03Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 4 - Opel Ampera-e dojezd 04Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 5 - Opel Ampera-e dojezd 05Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 6 - Opel Ampera-e dojezd 06Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 7 - Opel Ampera-e dojezd 07Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 8 - Opel Ampera-e dojezd 08Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 9 - Opel Ampera-e dojezd 09Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 10 - Opel Ampera-e dojezd 10Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 11 - Opel Ampera-e dojezd 11
Opel Ampera-e se dle NEDC chlubí větším dojezdem...

Opel Ampera-e má ujet přes 400 km bez dobíjení. Realita je jiná a Opel to ví - 12 - Opel Ampera-e dojezd 12
...než spřízněný Chevrolet Bolt, jehož dojezd certifikuje realističtější EPA

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše