Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě

Peugeot několik dní před šanghajskou premiérou odhalil avizovaný koncept crossoveru SXC. Pro Čínu je tentokrát nejen určen, na čínské půdě také vznikl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě

14.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot několik dní před šanghajskou premiérou odhalil avizovaný koncept crossoveru SXC. Pro Čínu je tentokrát nejen určen, na čínské půdě také vznikl.

Francouzi dali o SXC vědět již v uplynulých týdnech dílčími odhaleními, ale vzhledem k tomu, že jde pouze o koncept a ještě ne určený pro Evropu, jsme raději šetřili síly na plné odhalení. K tomu došlo právě dnes, a tak se pojďme na SXC podívat v celého jeho kráse.

Úvodem je jistě vhodné říci, že kabátek vozu ušilo designové centrum Peugeotu sídlící přímo v Šanghaji v takzvaném China Tech Center. Jeho vzhled se ale nezdá být zvlášť odlišný od toho, který bychom čekali od evropského konceptu značky. Jde zkrátka o vůz, který současnému designovému stylu značky dopřává jakýsi posun v čase, samozřejmě do budoucnosti.

Vzhledem k tomu, že koncept je křížencem majícím nejblíže k SUV, pak by jej bylo možné stručně charakterizovat slovy: Peugeot 508 + 15 centimetrů + 10 let. Vůz má základními rysy opravdu blízko k tomu, co známe z nové 508, jen jeho detaily (všimněte si třeba předních LED světel, bumerangových koncových světlometů nebo specifických 22" kol), a samozřejmě velkoryseji pojatá karoserie zamířily trochu jinam. Abychom byli přesní na délku měří studie 4,87 metru, na šířku 2,04 metru a na výšku 1,61 metru.

Bez zajímavosti není ani to, že přístup do interiéru zajišťují tzv. opačné dveře, kdy ty přední se otevírají směrem vpřed a zadní směrem vzad. Samotný interiér se pak snaží zaujmout čtveřicí samostatných sedadel, která jsou zasazena do prostředí vskutku novátorské architektury. Ta eliminuje téměř vše, co z interiérů dnešních vozů známe - třeba místo všemožných ovladačů na středovém tunelu přichází s trojicí dotykových displejů, kterými mohou řidič i s pasažéry ovládat veškeré dění uvnitř vozu. Nepřekvapí pak ani to, že přístrojová deska je řešena též pomocí jediného velkého displeje.

Pod kapotou SXC najdeme hybridní pohonné ústrojí, které sestává z přeplňovaného benzinového čtyřválce a dvou elektromotorů. Roli prvního článku zastává agregát 1,6 THP s výkonem 160 kW (218 koní), jenž je umístěn na konvenčním místě před přední nápravou. Další dva články ale tvoří elektromotory neznámého výkonu, které najdeme v každém z kol zadní nápravy. Vůz díky této kombinaci disponuje pohonem všech kol a jeho celkový výkon činí vcelku působivých 230 kW (313 koní). Dynamiku konceptu automobilka nezveřejnila (zřejmě ji ani nezná), zato známe kombinovanou spotřebu paliva - ta činí pouze 5,8 litru benzinu na 100 km jízdy a odpovídající emise CO2 pak mají hodnotu 143 gramů na kilometr.

Zdá se, že o SXC víme vše podstatné, další detaily ale může přinést veřejné šanghajské odhalení. Otázkou ale samozřejmě zůstává, co s tímto konceptem Peugeot zamýšlí a zda se někdy můžeme dočkat sériového vozu podobného ražení. I to bychom se mohli dozvědět v Šanghaji.


Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 1 - Peugeot SXC koncept 01Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 2 - Peugeot SXC koncept 02Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 3 - Peugeot SXC koncept 03Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 4 - Peugeot SXC koncept 04Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 5 - Peugeot SXC koncept 05Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 6 - Peugeot SXC koncept 06Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 7 - Peugeot SXC koncept 07Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 8 - Peugeot SXC koncept 08Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 9 - Peugeot SXC koncept 09Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě - 10 - Peugeot SXC koncept 10
Peugeot SXC v plné parádě

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.