Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne GTS 2015: osmiválec ven, šestiválec s turbem sem
5.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové GTS dostalo přeplňovaný šestiválec naladěný na 440 koní. Stovku zvládne již za 5,1 s, v průměru si pak řekne o 9,8 l/100 km.
Bývaly doby, kdy jsme si pod kapotou Porsche neuměli představit pomalu nic jiného než šestiválec. Ovšem vzduchem chlazený a umístěný za zadní nápravou. V ten moment jsme si ale pod názvem Porsche sotva dovedli představit cokoliv jiného než kultovní 911. Dnes však legendární sporťák hraje pomalu až nějakou třetí ligu, neboť žádanější jsou modely jako Cayenne nebo Macan. S jejich příchodem dorazil pod kapotou také osmiválec, což zejména v případě mohutného SUV byla volba logická. Pomalu jsme si tak začali zvykat, že Cayenne a motor V8 patří k sobě.
Na autosalonu v Los Angeles nám ovšem Porsche naznačí, že bychom neměli zapomínat na staré časy, i když jde o optimistickou interpretaci nastoleného stavu. Ve městě andělů bude totiž představen model GTS, který namísto atmosférického osmiválce adoptuje dvakrát přeplňovaný 3,6litrový šestiválec. Ten samozřejmě nabídne více koní, lepší zrychlení i nižší spotřebu, alespoň na papíře. My ovšem máme v oku slzu, neboť ačkoliv se jedná o SUV, i díky tomuto kroku začíná být z osmiválce ohrožený druh.
Hořekování ale nyní ponechme stranou, místo toho se zaměříme na konkrétní čísla. Tak tedy, nová pohonná jednotka produkuje 440 koní a 600 Nm točivého momentu, což oproti předchozímu motoru představuje zlepšení o 20 koní a 85 Nm. Stovku tak vůz zvládá již za 5,2 sekundy (s příplatkovým paketem Sport Chrono dokonce za 5,1 s), ve srovnání s minulou verzí jste tak o pět desetin rychlejší. Nejvyšší rychlost pak zůstala na 262 km/h, zatímco spotřeba poklesla na 9,8 l/100 km.
Méně objemný motor ovšem není jedinou mechanickou změnou, dalším zásahům byl podroben také podvozek. Ten oproti základnímu Porsche Cayenne S poklesl o 24 milimetrů v případě ocelových pružin nebo o 20 mm ve chvíli, kdy jste sáhli po příplatkovém vzduchovém odpružení. Dále tu máme speciálně nastavený systém PASM (Porsche Active Suspension Management) nebo sportovní výfukový systém s jadrnějším zvukovým doprovodem.
Po stránce vizuální pak můžeme hovořit zejména o paketu Sport Design, který zahrnuje rozšířené blatníky a mohutnější boční prahy. Mimo to nechybí 20palcová litá kola RS Spyder nebo přední nárazník s mohutnějšími vstupy vzduchu. Opomenout pak nesmíme ani větší brzdy s kotouči o rozměru 390 mm vpředu a 359 mm vzadu, tím ale v rámci exteriéru končíme.
Zamířit můžeme do kabiny, kterou zdobí kůže a Alcantara. Máme tu také dekorativní švy, nápisy GTS na hlavových opěrkách či bezpečnostní pásy v kontrastních barvách. Standardem jsou pak sportovní sedadla stavitelná v osmi směrech, sáhnout ovšem můžete po celé řadě příplatků. Interiér tak lze kompletně celý oháknout do karmínové červené nebo stříbrné.
Tím ale dnes ještě nekončíme, kromě verze GTS se totiž v Los Angeles představí také základní Porsche Cayenne. I to nabízí pod kapotou 3,6litrový šestiválec, bez přeplňování ovšem výkon činí „jen“ 300 koní. Daný výkon přenáší na všechna čtyři kola nový osmistupňový automat Tiptronic S, který umožňuje vozu sprint na stovku za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h.
V rámci kombinované spotřeby pak u tohoto modelu můžete počítat s 9,2 litry na 100 kilometrů, zatímco cena na německém trhu byla stanovena na 65 427 Eur (cca 1 800 000 Kč). Cayenne GTS pak vychází na 98 152 Eur (2 700 000 Kč), přičemž oba vozy zamíří do prodeje v únoru příštího roku.
Nové Porsche Cayenne GTS se od předchůdce liší vizuálně jen minimálně. Největší změnu najdeme pod kapotou
Kromě sportovního modelu se v Los Angeles objeví také základní Cayenne. I ten pohání šestiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 10 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva