Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 prý dostane motor 3,8 twin-turbo o výkonu 450 koní
6.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejnovější spekulace přisuzují nejsilnějšímu Porsche Cayman všech dob přeplňovaný agregát z 911 Turbo. Realita ale podle nás bude jiná.
O vrcholném Porsche Cayman GT4 již pár článků sepsáno bylo. Stejně tak je internet plný bezpočtu špionážních fotografií modelu, jehož záď zdobí mohutné křídlo. Z designu nám tedy během premiéry čelist až na zem nepadne, pohonná jednotka, výkon a hlavně jízdní dynamika by ovšem šokem být mohly. Podle valné většiny spekulací by Cayman skutečně mohl zastínit větší Porsche 911, zvláště pokud se vyplní prognóza našich britských kolegů z magazínu Car.
Ti totiž informují, že by Cayman GT4 měl dostat přeplňovaný 3,8litrový plochý šestiválec, který najdeme třeba pod kapotou modelu 911 Turbo. Jeho výkon ovšem nemá činit extrémních 560 jako v případě verze Turbo S, nýbrž na dnešní poměry vcelku lidových 450 koní. V kombinaci s nízkou hmotností (vůz má vážit o poznání méně než Cayman GTS, který na ručičkách vah vykazuje 1 345 kg) by ovšem tato síla stačila k silničnímu ponižování prakticky čehokoliv.
Nejsme si ovšem jisti, zda vedení značky dovolí, aby „baby-Porsche“ zadupalo do prachu legendární 911. Zvláště když v ohrožení by díky motoru uloženému uprostřed byla nejen verze Turbo, ale rovněž GT3, tedy výkladní skříň automobilky ze Zuffenhausenu. Stejně tak je poté otázkou, zda vůbec Cayman má dostatek prostoru na zástavbu takového motoru - nesmíme totiž zapomenout, že v jeho případě je pohonná jednotka uložena uprostřed pod podlahou.
Navíc v případě vrcholných provedení Cayman S a GTS se jedná o atmosférický 3,4litrový šestiválec, což znamená, že při potvrzení informací kolegů z magazínu Car by Porsche muselo najít místo pro 0,4 litru objemu a dvojici turbodmychadel. To zřejmě není zcela nereálné, jako nejpravděpodobnější se ale tato varianta zkrátka nejeví.
Bez ohledu na to můžeme počítat se zvětšením přítlaku i odolnosti proti bočnímu přetížení, které zajistí mj. širší pneumatiky. K tomu můžeme připočíst ještě mohutnější brzdy či agresivnější bodykit, jenž kromě zmiňovaného křídla bude tvořit také zadní difuzor či níže položený přední nárazník. Výsledkem tak je opravdu působivá kombinace, jejíž odhalení se nemůžeme dočkat. Už jen kvůli objasnění zdroje pohonu...
Porsche Cayman GT4 se již ukázalo na první neoficiální ilustraci...
...ta přitom vychází ze špionážních fotografií, kterých je aktuálně plný internet
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch