-

První Škoda z řady iV nafocena bez maskování, už jich bude jen přibývat

Ještě na hokejovém šampionátu by měla debutovat první Škoda, která si za své jméno přidá písmena iV. Podobně jako RS značí výkonné deriváty, bude tento přídomek zdobit všechny vozy s alespoň trochu elektrickým pohonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První Škoda z řady iV nafocena bez maskování, už jich bude jen přibývat

16.5.2019 | Petr Prokopec

Ještě na hokejovém šampionátu by měla debutovat první Škoda, která si za své jméno přidá písmena iV. Podobně jako RS značí výkonné deriváty, bude tento přídomek zdobit všechny vozy s alespoň trochu elektrickým pohonem.

Nejspíše již velmi dobře víte, že v Bratislavě momentálně probíhá hokejové mistrovství. Tato událost by pro nás nemusela být důležitá, kdyby ovšem hlavním sponzorem nebyla tradičně Škoda. Automobilka z Mladé Boleslavi totiž u příležitosti šampionátu odhalí faceliftovaný Superb, a to nikoli jen v běžných verzích, dorazit má i plug-in hybridní provedení. Ani to ovšem nebude konečná, neboť Škoda se rozhodla, že s mistrovstvím spojí svůj vstup na pole elektrické ve velkém.

Do Bratislavy tedy nedorazí jen modernizovaná vlajková loď značky, ale také nejmenší Citigo v elektrické verzi. To bylo nyní vůbec poprvé nafoceno v centru Prahy, nejspíše při pořizování oficiální fotogalerie a propagačních videí. Jak je přitom již na první pohled jasně patrné, vůči verzi se spalovacím motorem došlo po stránce vizuální k několika drobným změnám. Zaslepena byla kupříkladu čelní maska, jenž je elektromobil na nic, zatímco vzadu mezi světly se objevuje nápis Škoda nahrazující logo okřídleného šípu.

Povšimnout si můžeme také pozměněného označení, vůz totiž dorazí do showroomů jako Škoda Citigo iV. Poslední zmíněná dvojice písmen je tu možná tím nejdůležitějším, protože si je na záď do budoucna přilepí každý elektrifikovaný vůz značky, tedy i onen plug-in hybridní Superb. A takových modelů bude v nabídce automobilky jen přibývat.

Úprav se dočká i přední nárazník, litá kola ale již mají zavedený design. Je ovšem možné, že spojena budou s užšími pneumatikami zajišťujícími nižší valivý odpor. Tím jsou venkovní změny prakticky u konce, dovnitř se zatím podívat nemůžeme. Jistě lze ale i tady očekávat dílčí modifikace spojené s odlišným pohonem.

Po stránce technické dostane elektrické Citigo do vínku lithium-iontové baterie o kapacitě 37,7 kWh, se kterými by mělo zvládnout zhruba 270 kilometrů. Tím malá Škoda překoná i současný Volkswagen e-Golf, jemuž život znepříjemní i cenou - ta by neměla přesáhnout půl milionu korun, půjde tedy o vůbec nejlevnější plnohodnotný elektromobil na českém trhu. Německý hatchback se přitom prodává takřka za dvojnásobek, nabídnout ale samozřejmě může více místa pro posádku i zavazadla.

Lze už jen dodat, že jakkoliv premiéra proběhne za sedm dní a objednávky začnou prodejci přijímat v řádu týdnů, sériová výroba se rozjede až v závěru roku. Škoda nicméně již deset prototypů vyrobila a poslala k vybraným zákazníkům, kteří mají nashromáždit informace spojené s každodenním provozem


První Škoda z řady iV nafocena bez maskování, už jich bude jen přibývat - 1 - Skoda Citigo-E iV 2019 prvni foto 01První Škoda z řady iV nafocena bez maskování, už jich bude jen přibývat - 2 - Skoda Citigo-E iV 2019 prvni foto 02
Škoda Citigo-E iV byla poprvé nafocena v centru Prahy, oficiální debut má proběhnout za týden v Bratislavě

Zdroj: SkodaNews@Twitter

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama