Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Initiale Paris 2014: označení luxusní značky dále přežívá jako výbava
22.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Initiale mělo být označení pro novou samostatnou značku luxusních Renaultů. Minimálně v případě Clia ale bude nadále jen nejvyšší výbavou.
O posunu francouzské automobilky do vyšších sfér jsme se naposledy zmiňovali před čtvrt rokem, kdy Renault v souvislosti s novou generací modelu Espace oznámil zavedení luxusnější značky Initiale. Ta se měla od ostatních modelů odlišovat z hlediska výbavy a cen tak, aby s nimi bylo možné zaútočit na zákazníky Citroënů DS a Fordů Vignale - tedy všech, co by rádi luxus, ale na prémiové vozy značek Audi, BMW a Mercedes nemají dost prostředků. A nebylo lepší příležitosti k uvedení než na domácím pařížském autosalonu,
Nyní se zdá, že to nebude s označením Initiale tak horké. Ano, prvním modelem má být Espace, jenomže do Paříže zamíří podle posledních zpráv Clio Initiale, které se jako prémiovější vůz tváří pouze několika prvky výbavy a základní cenou. Dále tedy jde jen a pouze o vyšší stupeň výbavy. Podle konfigurátoru francouzského zastoupení bude dostupné od 21 500 Eur, což odpovídá více než 590 tisícům korun a to za Clio není rozhodně málo peněz.
Tato vyšší specifikace se odlišuje elegantnějšími LED na denní svícení, které se přesunuly z masky chladiče do světlometů. Dále z fotografií odhalujeme mlhové světlomety a koncovku výfuku v jiném provedení, stejně tak i nová sedmnáctipalcová kola dostupná ve třech designech, konkrétně v klasické barvě, dále šedá a také černá. V kabině se objevuje dvoubarevné čalounění s emblémy Initiale Paris, které se v této výbavě objeví i na volantu. Jedinými prvky, za které se bude dát připlatit jsou panoramatické střešní okno (v přepočtu za 11 tisíc korun) a náhradní kolo (3 300 korun).
Základní model pohání známá tříválcová jednotka 0,9 TCe s výkonem 90 koní, avšak zákazníci mohou u Clia Initiale sáhnout také po slinější jednotce 1,2 TCe se 120 koňmi spojené se šestistupňovou dvouspojkou EDC. Pro tu platí základní cena 23 600 Euro (650 tisíc Kč). V nabídce turbodieselů je starý známý agregát 1,5 dCi (90 koní) spojený s manuálem nebo EDC a za ten Renault ve Francii žádá minimálně 25 200 Euro (695 tisíc Kč). Zřejmě až v Paříži se dozvíme, jak to tedy automobilka s označením Initiale doopravdy myslí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Renault se chystal z Initiale utvořit samostatnou značku. Podle nové výbavy Clia to bude muset ještě chvíli počkat
Zdroj: Renault.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 8 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 9 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 11 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.03. 22:46 - Zajda
- Politický koutek 05.03. 22:38 - HondaMan
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda