Renault Clio RS Cup 2013: okruhová verze používá motor i převodovku sériového RS

I na závodních okruzích dostanete 200 koní a dvouspojkový automat s pádly pod volantem. Navíc ale můžete počítat s obřím křídlem a vestavěnou klecí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio RS Cup 2013: okruhová verze používá motor i převodovku sériového RS

2.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Clio RS Cup 2013: okruhová verze používá motor i převodovku sériového RS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I na závodních okruzích dostanete 200 koní a dvouspojkový automat s pádly pod volantem. Navíc ale můžete počítat s obřím křídlem a vestavěnou klecí.

Francouzská automobilka se očividně nehodlá omezit pouze na domácí autosalon, kde představila kompletní modelovou řadu nového Clia. Velkou porci pozornosti si Renault zajistil také o uplynulém víkendu na okruhu Paula Ricarda, kde představil novou okruhovou zbraň pro rok 2013, Clio RS Cup. Závodit bude v sérii Renault Clio Cup, která se dělí na 15 národních a jeden mezinárodní šampionát, na nedostatek zájemců si tak značka nebude moci stěžovat.

Otázkou je, zda novinku kladně ohodnotí také samotní jezdci. Až doposud totiž měli k dispozici atmosféricky plněný dvoulitrový motor doplněný sekvenční převodokou. Po vzoru standardního Clia RS ovšem model pro příští sezónu dostane přeplňovaný 1,6litrový motor naladěný na 200 koní a 240 Nm, přičemž o přenos veškeré síly na přední kola se bude starat dvouspojková převodovka EDC s pádly pod volantem. U okruhové verze to zase tak velký zlom ve vývoji není, jakkoli dvouspojková převodovka sériových aut na některých závodních tratích nefunguje tak precizně jako klasická sekvence. Otázkou ovšem je, jakých úprav se pro Clio Cup dočká.

Renault tuto koncepci ospravedlňuje tím, že obdobné komponenty dodává také svému závodnímu týmu F1. Jezdci v nižších soutěžích by tak nyní klidně mohli Kimi Räikkönena a Romaina Grosjeana poplácávat po ramenou jako své kolegy. Zvláště, když velikostí zadního křídla nové Clio RS Cup monopost F1 pomalu překonává. Na tuhost karbonového crash boxu formule ale zřejmě nebude mít ani standardně dodávaná bezpečnostní klec Renaultu.

Žádné další informace šéf Renaultu Carlos Tavares bohužel neprozradil, spekulovat tak můžeme nad velikostí brzd či naladění podvozku. Stejně tak je neznámá hmotnost. Starší modely ovšem na váze vykázaly jen 950 kg, přičemž započítána do toho byla i 50litrová nádrž plná paliva. Novinka na tom pravděpodobně nebude hůře, na kompletní specifikace si ale ještě budeme muset chvíli počkat.


Renault Clio RS Cup 2013: okruhová verze používá motor i převodovku sériového RS - 1 - Renault Clio RS Cup 2013 01Renault Clio RS Cup 2013: okruhová verze používá motor i převodovku sériového RS - 2 - Renault Clio RS Cup 2013 02Renault Clio RS Cup 2013: okruhová verze používá motor i převodovku sériového RS - 3 - Renault Clio RS Cup 2013 03Renault Clio RS Cup 2013: okruhová verze používá motor i převodovku sériového RS - 4 - Renault Clio RS Cup 2013 04
Od standardního modelu se nový Renault Clio RS Cup liší hlavně zadním křídlem a vestavěnou ochrannou závodní klecí. Motor a převodovka však budou pro oba modely identické

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.