Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční motor Infiniti má prý výkon benzinových V6 se spotřebu dieselů 2,0
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový motor VC-T přijde jako první s technologií variabilního kompresního poměru. Ještě předtím ale Infiniti uvede v Evropě několik ostrých modelů S.
Infiniti letos v dubnu oznámilo, že na tuzemském trhu končí. Z pohledu Čechů by se tak mohlo zdát, že japonská luxusní značka pomalu míří ke dnu. Nicméně v rámci celého světa si automobilka vede v posledních měsících lépe než kdy předtím. Jen za loňský rok prodala 215 520 nových aut, což představuje zlepšení o 16 procent vůči předchozímu období. Navíc je to poprvé, co Japonci proťali dvousettisícovou bariéru, načež výrazným způsobem překonali třeba Jaguar s 84 000 registracemi.
Jakkoliv tedy Infiniti na českém rybníčku končí, celosvětově se značce daří. Navíc nehodlá usnout na vavřínech a chystá výraznou expanzi. V prvé fázi bychom se přitom měli dočkat příchodu „eSkových“ sportovních modelů, kdy ještě v průběhu léta dorazí na některé evropské trhy Infiniti Q50 S. Tedy konkurence pro BMW M3, která pod kapotou zaměstnává vidlicový šestiválec twin-turbo naladěný na 405 koní.
Stejnou pohonnou jednotku dostalo také kupé Infiniti Q60 S, které na Starý kontinent zamíří v závěru roku. Do třetice pak „eSko“ ozdobí nové SUV QX50, jenž jsme si prozatím mohli prohlédnout ve formě konceptu QX Sport Inspiration. Šéf automobilky Roland Krueger říká, že nebude S jako S. „Na modelu Q60 najdete malé červené S, které ozdobí všechny naše sportovní modely.“
„Budeme mít ale také stříbrné S odkazující na sportovní paket, jehož součástí budou odlišná litá kola a nějaké další doplňky. A také budeme mít modré S pro náš sportovní hybrid,“ říká Krueger. Jedním dechem ale dodává, že i přes tuto expanzi pod hlavičkou Infiniti nevznikne obdoba divize BMW M či AMG - jednoduše proto, že prodeje značky stále ještě nejsou na úrovni německé konkurence.
I když ale nevznikne samostatné sportovní oddělení, své aktivity na tomto poli hodlá značka do budoucna rozšířit. Profitovat hodlá z partnerů v rámci aliance, tedy z divizí Renaultsport a Nismo. Kromě toho byl šéfdesignér značky Alfonso Albaisa požádán, aby vypracoval skici neextrémnějších Infiniti vůbec. To sice prý neznamená oficiální potvrzení jejich příchodu, k realizaci je to ale přibližuje.
To je ovšem pouze jeden směr, kterým chce automobilka v příštích letech zaměřit své aktivity. Zároveň se také počítá s útokem na segment crossoverů a SUV, což má v prvé řadě zařídit zmiňované nové Infiniti QX50. To přitom bude jako vůbec první model značky osazeno novým motorem VC-T, který se pyšní světovým prvenstvím - technologií variabilního kompresního poměru.
Detaily jsou prozatím tajemstvím, nicméně pohonná jednotka by měla nabízet výkon benzinových šestiválců, ovšem spotřebu dvoulitrových dieselů. V produkci bychom tento motor, stejně jako samotné SUV, měli vidět v závěru příštího roku, Infiniti tedy rozhodně nehází flintu do žita. Zda to ale skutečně pomůže evropským registracím, jež loni čítaly pouhých 7 000 kusů, je nyní vážně sporné.
Infiniti Q50 S bude prvním sportovním modelem značky...
...druhým pak kupé Q60 S osazené tímtéž motorem
Další expanze je spojena s konceptem QX Sport Inspiration, z nějž se stané nové Infiniti QX50. To navíc jako první model značky dostane do vínku revoluční motor VC-T
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva