Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic

(+ živé foto) Stáří se nevyhýbá ani automobilové aristokracii. Limuzína Phantom a odvozené kupé i kabriolet mají za sebou první facelift.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic

6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

(+ živé foto) Stáří se nevyhýbá ani automobilové aristokracii. Limuzína Phantom a odvozené kupé i kabriolet mají za sebou první facelift.

Zatím poslední Rolls-Royce Phantom vyráběný pod dohledem mateřské automobilky BMW je na trhu od roku 2003. Po počátečních rozpacích potenciální movité klientely se prodeje rozjely docela slušně a každým rokem se dokonce zvyšovaly. Svého času pak byli Britové schopni pouštět do světa dvakrát více Phantomů než koncern Daimler svých Maybachů. Šest metrů aristokratické elegance zkrátka stárne jinak, nebo spíše zraje jako láhev dobrého vína.

Pochopitelně průběžným modernizacím se nevyhýbá ani majestát „Spirit of Ecstasy“, takže v roce 2009 dostal Phantom hlasové ovládání navigace, elektrickou střešní sluneční clonu, kvalitnější kožené čalounění, zadní parkovací kameru, nové audio s 26 reproduktory, ale třeba i modernosti jako přípojku pro iPod, bezdrátové připojení pro sluchátka a několik další maličkostí. Žádná z nich se ovšem netýkala vnějšího vzhledu, který vydržel v nezměněné podobě téměř deset let.

Ne že by Phantom nějak zvlášť potřeboval měnit design a image, ale stalo se, a protože se na konzervativní značku jedná o relativně větší facelift, Rolls-Royce zvolil v zájmu snadnějšího rozlišené také nové označení - vůz dostal přezdívku Series II, tedy druhá série.

Jen pro pořádek, všechny novinky se týkají limuzíny, dvoudveřové verze Phantom Coupé i kabrioletu Phantom Drophead Coupé. Kosmetická operace se dotkla obou nárazníků a především hlavních světlometů. Ty horní se výrazně zvětšily a vůbec poprvé u sériového auta nyní obsahují ve standardní výbavě adaptivní LED s natáčením. Původní kruhová světla vystřídaly pásy LED.

Ještě výraznější úpravy se objevily u pohonu. Původní šestistupňovou automatickou převodovku ZF střídá osmikvalt stejné značky a k tomu vůz dostal také nový diferenciál. Podle dostupných informací Phantomu zůstala původní pohonná jednotka. Vidlicový dvanáctiválec s přímým vstřikováním a objemem 6,75 litru má mít pořád výkon 460 koní při 5 350 ot./min. a 720 Nm při 3 500 ot./min., ale díky nové vícestupňové automatické převodovce se povedlo cirka o deset procent snížit průměrnou spotřebu z 15,7 l na zatím nepotvrzených 14,4 litrů.

První zákazníci dostanou svá auta letos v červnu a podle prvních předpovědí bude Phantom Series II o něco dražší než verze před faceliftem. Přesnou částku automobilka zatím nepotvrdila.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 1 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 01Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 2 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 02Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 3 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 03Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 4 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 04Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 5 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 05Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 6 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 06Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 7 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 07Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 8 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 08Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 9 - Rolls-Roce Phantom Series II zive dalsi 09

Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 10 - Rolls-Royce Phantom Seres II zive 01Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 11 - Rolls-Royce Phantom Seres II zive 02Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 12 - Rolls-Royce Phantom Seres II zive 03Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 13 - Rolls-Royce Phantom Seres II zive 04Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 14 - Rolls-Royce Phantom Seres II zive 05Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 15 - Rolls-Royce Phantom Seres II zive 06Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 16 - Rolls-Royce Phantom Seres II zive 07
Faceliftované Phantomy živě v Ženevě

Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 17 - Rolls-Royce Phantom Series II 01Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 18 - Rolls-Royce Phantom Series II 02Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 19 - Rolls-Royce Phantom Series II 03Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 20 - Rolls-Royce Phantom Series II 04Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 21 - Rolls-Royce Phantom Series II 05Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 22 - Rolls-Royce Phantom Series II 06Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic - 23 - Rolls-Royce Phantom Series II 07
I velcí elegáni musí čas od času „pod kudlu”. Phantom vyšel ze zákroku plastika hlavně s pozměněnou přídí a vylepšenou technikou.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše