Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca Cupra nafocen bez kamufláže, s ostřejším vzhledem spojí 310 koní
19.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Seat chystá SUV, které bude vrcholem jeho nabídky po stránce cenové i výkonové. Prodej má odstartovat ve druhém pololetí 2017.
Seat Ateca je vůbec prvním produkčním SUV španělské značky. A nutno dodat, že velmi úspěšným. Zájem je totiž natolik veliký, že závod v Kvasinách bude plně vytížen i příští rok. Není proto divu, že Seat hodlá kout železo, dokud je žhavé, a již od počátku roku mluví o ostřejším provedení Cupra. To jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na neoficiálních ilustracích, dnes ovšem zajdeme trochu dále. K dispozici totiž máme snímky nemaskovaného prototypu.
Hned v úvodu je ovšem nutné zmínit, že produkční varianta se může v detailech nepatrně lišit. Koneckonců, Seat by dozajista nenechal jednu z velmi očekávaných novinek příštího roku jezdit bez ochranné kamufláže. Jako náznak věcí budoucích nám ovšem exemplář s matně lakovanou karoserií posloužit může. Spojován je navíc se šéfem vývoje Matthiasem Rabe, což jen dokazuje, že Ateca Cupra je reálnou záležitostí.
Co tedy můžeme očekávat? V prvé řadě jsou to agresivněji stylizované nárazníky, k nimž se vpředu připojí jiný výplet čelní masky a vzadu čtveřice koncovek výfuku. Dále jsou tu mohutnější litá kola, za kterými se skrývají rozměrné kotouče brzd Brembo. Střešní spoiler se pak zdá být nezměněn, nicméně vůči standardu dozajista bude o nějaký ten centimetr protaženější.
Kromě toho by varianta Cupra měla klesnout o pár centimetrů blíže k zemi, což nejen sníží náklony karoserie v zatáčkách, ale zároveň také umocní dynamický vzhled. Vizuální agresi pak navíc ještě pomohou exkluzivní křiklavé laky, s nimiž možná budou spojeny i nějaké ty venkovní samolepicí dekory. Vše pak završí loga sportovní verze, která na prototypu chybí.
Pod kapotou novinka nabídne přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, otázkou je však výkon. Velmi pravděpodobně však půjde o novější verzi agregátu, jenž faceliftovanému Audi S3 nadělil 310 koní. Stejnou silou pak nejspíše bude vládnout i Leon Cupra, který se stejně jako standardní hatchback i kombík v příštím roce dočká faceliftu.
Po stránce jízdní dynamiky by sportovní SUV mělo zvládat akceleraci na stovku za přibližně 6 sekund, nejvyšší rychlost pak nejspíše bude omezena na 250 km/h. Těchto hodnot přitom vrcholná Ateca dosáhne ve speciálním jízdním režimu Cupra, který přitvrdí adaptivní tlumiče a zostří reakce plynového pedálu či pohonu 4x4.
Od mechaniky se můžeme přesunout do interiéru, kde lze očekávat sportovní sedadla, volant se zploštělou spodní částí či sadu hliníkových pedálů. Dále budou verzi Cupra vyhrazeny některé specifické dekory, v případě čalounění pak lze počítat s Alcantarou a kůží. Standardem budou i multimédia s osmipalcovým centrálním displejem.
Při pohledu na tento výčet asi nepřekvapí, že novinka má být vůbec nejdražším Seatem v prodeji. O nedostatek zákazníků se ale značka nebojí, neboť „trh s rychlými SUV se rychle rozvinul u prémiových značek, v mainstreamu ale není žádná konkurence. To dává Seatu možnost postavit se do čela pelotonu a zároveň se odlišit od ostatních.“
My pak jen můžeme dodat, že původně měla Ateca Cupra debutovat již v Paříži, nicméně kvůli výše zmiňované poptávce po standardním SUV značka nakonec své plány pozměnila. Do prodeje tak novinka dorazí až někdy ve druhé půli příštího roku, kdy má mít dle zdrojů zevnitř automobilky „výrazný haló-efekt na zbytek nabídky“.
Prototyp Seatu Ateca Cupra byl nafocen bez kamufláže...
...posloužit ovšem můžeme i předchozími neoficiálními ilustracemi
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 13 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry