Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska

Jen malý člověk si dává malé cíle, říká se. Najdou se ale Davidové, kteří si troufnou na Goliáše. Dočkáme se slovinského konkurenta Bugatti Veyron?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska

10.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jen malý člověk si dává malé cíle, říká se. Najdou se ale Davidové, kteří si troufnou na Goliáše. Dočkáme se slovinského konkurenta Bugatti Veyron?

Je téměř pravidlem, že jednou za čas médii probleskne zpráva, že ten či onen odvážlivec pojal plán na vývoj nějakého supersportu. Uspěje jen hrstka z mnoha, vzpomeňme třeba Horacia Paganiho či Christiana von Koenigsegga, ale stále se nacházejí další snílci, kteří začnou stavět vzdušné zámky.

Právě někdo takový musí stát za slovinskou firmou Provoco, která vydala odvážné prohlášení, že se chystá vyvinout vůz, jenž překoná vše, co by se mu mohlo připlést do cesty. Založila za tímto účelem značku se jménem Sheytan. To je slovo, který Siuxové označovali sokola, jehož silueta tvoří i logo značky. První produktem novězrozeného autovýrobce má být hypersport s již ne tak nápaditým jménem Equilibrium (česky rovnováha).

Vůz vzešel z pera dvou slovinských designérů Andreje Stanty a Dominika Cernelica má téměř ideální papírové parametry. Základem bude šasi poskládané z titanových a karbonových dílů, zkombinované s podvozkem z kovaných hliníkových dílů. Také 20" kola a výfuk, mimochodem od firmy Akrapovic, budou z kombinace titanu a uhlíkových vláken, ze kterých budou i díly karoserie. Výsledná hmostnost? 1200 kilo s rozložením 47:53 ve prospěc zádě.

Pohon má mít na starost motor od zatím neznámého výrobce, víme ale, že to bude V12 s výkonem 1099 koní a maximem točivého momentu 930 Nm. Tomu má asistovat sekvenční převodovka. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,1 s, na 200 km/h za 8,9 s a maximální rychlost přesahující 400 km/h. Opravdu ambiciózní čísla. Zpomalovat tento rychlík mají brzdy Brembo s uhlíko-keramickými kotouči.

Shayton chce produkovat 20 kusů ročně s cenou v těchto sférách celkem obvyklou: kousek za 1 000 000 Eur. Skoro čas na založení dealerství luxusních aut s názvem „Vše za milion”...


Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 1 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_01Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 2 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_02Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 3 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_03Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 4 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_04Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 5 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_05Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 6 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_07Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 7 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_08Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 8 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_09Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 9 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_10Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 10 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_11Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 11 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_12Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 12 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_13Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 13 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_14Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 14 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_15Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 15 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_16Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 16 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_17Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 17 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_18Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 18 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_19Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska - 19 - shayton_equilibrium_vizualizace_2011_20
Shayton Equilibrium zatím takto

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.