Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč

Britský sporťák opustil závodní okruhy a lehce slevil na výkonu. Stovku přesto zvládá za 3,8 sekundy, spotřeba má činit 11,8 litru na 100 kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč

23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský sporťák opustil závodní okruhy a lehce slevil na výkonu. Stovku přesto zvládá za 3,8 sekundy, spotřeba má činit 11,8 litru na 100 kilometrů.

O britské placce jsme se v minulosti již párkrát zmiňovali, a to nejen o okruhové verzi, ale také o příchodu silničního modelu. Ten byl aktuálně představen v předprodukční podobě, přičemž značky Sin Cars a ProFormance Metals začaly přijímat objednávky. Známe tedy nejen cenu, ale také kompletní technické parametry. Ze závoďáku přitom zůstal zachován 6,2litrový osmiválcový motor původem z Chevroletu Corvette, jeho výkon však poklesl z 525 koní na 450koňové stádo. Bugatti Veyron tak již britský „Hřích“ konkurovat nebude, neboť stovku nepokoří za 2,5 sekundy, ale za 3,5 s.

V rámci nejvyšší rychlosti pak můžete počítat s metou 275 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla vypočítána na 11,8 litru na sto kilometrů. Za to vše přitom zaplatíte 72 000 GBP (cca 2 376 000 Kč), což je o poznání méně než za závodní verzi, která vychází na 110 tisíc liber (3,63 milionu korun). Výkon a jízdní dynamika přitom nejsou jedinými faktory, které oba vozy od sebe odlišují.

Závodní R1 se pyšní unikátním bodykitem a specifickým šasí, mnoho komponentů však bylo převzato také silničním modelem. Máme tu tedy záplavu uhlíkových kompozitů či trubkový prostorový rám, který byl dokonce schválen mezinárodní automobilovou federací FIA. Není proto divu, že hmotnost narostla z 960 kilogramů pouze na 1,1 tuny.

Součástí paketu je přitom v takové chvíli šestistupňový manuál, do budoucna se ovšem počítá se sekvencí. Očekávat lze tak menší nárůst hmotnosti, výkon však obě převodovky přenáší na zadní 19palcová litá kola. Podvozek je pak formován dvojitými lichoběžníky, přičemž na obou nápravách nebudou chybět účinné brzdy.

Dále tu máme palivovou nádrž, která rovněž podléhá regulím FIA, zatímco v kabině najdeme kromě karbonu také kůží čalouněná sportovní sedadla a závodní pásy. Je tedy zjevné, že ačkoliv novinka může na veřejné silnice, s návštěvou okruhových dní, na které se dopravíte po vlastní ose, nebude problém.

Obě participující společnosti pak dodávají, že ročně jsou schopné uspokojit maximálně 120 objednávek, přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům ještě před koncem letošního roku. Do budoucna pak výrobci hodlají své portfolio rozšířit, a to o verzi určenou závodům kategorie GT4.


Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 1 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 01Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 2 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 02Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 3 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 03Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 4 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 04Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 5 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 05Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 6 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 06Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 7 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 07Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 8 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 08Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 9 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 09Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 10 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 10Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč - 11 - Sin R1 silnicni verze prvni sada 11
Silniční verze britského sporťáku Sin R1 se od okruhového modelu liší nejen karoserií, ale také výkonem sníženým z 525 na 450 koní

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše