Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Singer 911: zpět do nejlepších let legendy
11.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Je nám vyčítáno, že nejsme příliš nadšeni z některých současných aut. Nejsme, ale také v tom nejsme sami, jinak by nevznikl tento zelený skvost.
Porsche 911 je nepopiratelnou stálicí automobilové scény, která má za sebou dlouhá léta vývoje. Přesto je mnoho těch, kteří současný model už nemají za pravou 911. Ty se prý přestaly vyrábět s koncem produkce vzduchem chlazených motorů. Také tvar karoserie už prý není to pravé ořechové, nejhezčí prý 911 byly na konci 80. let. Být takovým staromilcem a mít nazbyt 200 000 USD, zajásal bych. Za tyto peníze totiž lze u firmy Singer Design pořídit do sebemenšího detailu vymazlenou klasickou 911.
Nenechte se mýlit, pod naleštěným lakem vozu se skrývá moderní technika spousta ušlechtilých materiálů. Základem je Carrera z 80. let se vzduchem chlazeným motorem a zadním náhonem. Auto je rozebráno na prvočinitele, aby pak bylo znovuzrozeno s mnoha vylepšeními. Prvním z nich je vylepšení celkové tuhosti karoserie, které zajišťuje montáž klece a centrálního nosného prvku. Aby tohle zpevnění nemělo tragický vliv na celkovou hmotnost, je většina panelů karoserie vyrobena z uhlíkových vláken.
Po otevření zadní kapoty se nám otevře pohled na nádherný, vzduchem chlazený boxer o objemu 3,82 l, který je plněn prostřednictvím šesti samostatných karburátorů. Opět, zvenku staromódně střižený frak, uvnitř moderna. Kliková hřídel má původ u modelu GT3, ojnice jsou titanové. Není pak divu, že se v motoru skrývá celých 410 koní, točí až 8 000 ot./min a 1 100 kg těžký vůz zrychlí na 100 km/h za 3,9 s. Maximum rychlosti je 270 km/h. Abych nezapomněl, motoru dělá společnost šestistupňový manuál od Getragu.
Výkonná technika nekončí u motoru, také podvozek a brzdy se mají čím chlubit. Nastavitelné kombinované tlumicí jednotky Eibacha nastavitelné stabilizátory doprovází čtyřpístková Bremba. Třešničkou na dortu jsou klasická kovaná kola „Fuchs”.
A uvnitř? Pletenou kůží čalouněná Recara, volant z Porsche Carrera RSR a chronograf Tag Heur. Radost pohledět.
Sluší se dodat, že Singer 911 není určen pro tradicionalisty, přece jen míchá dohromady prvky z vícero modelů 911 (hlavně 930 a 964), ale my ostatní se jistě rádi pokocháme pohledem na tento ručně vyráběný vůz. Dodejme též, že dílo Singeru není žhavou novinkou a ke koupi je již nějaký ten pátek. Výrobce ale čerstvě uvolnil sadu nových snímků, a proto že jsme vás o něm dosud neinformovali, vzali jsme to pěkně z gruntu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda