Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody
21.9.2019 | Petr Prokopec
Razantní změny v nabídce pohonných jednotek v plné nahotě ukazují, jak obrovský je tlak EU na snížení normované spotřeby. Ze současné nabídky motorů Škody nebude brzy k dispozici ani jeden.
Pro koncern VW byl poslední rok velmi náročný kvůli nutnosti dvojité adaptace jeho širokého portfolia na nová pravidla EU. Nové homologace vyřadily z nabídky řadu variant a jednotlivé značky skupiny mají plné ruce práce s jejím opětovným rozšiřováním. Šéf vývoje Škody Christian Strube ale upozorňuje, že divoké časy hned tak neskončí.
Strube totiž uvedl, že celý koncern tlačí na výrazné snížení spotřeby resp. emisí CO2. To ve výsledku není překvapivé, neboť od roku 2021 začnou naplno platit nové limity EU, které sráží maximální průměr té které automobilky na pouhých 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. A už příští rok bude muset tento limit plnit 95 % prodávaných vozů.
Vůči stávajícím 130 gramům jde o výrazné snížení, do kterého stěží výraznou měrou zasáhnou plug-in hybridy a elektromobily. Koncern proto ještě během roku 2020 kompletně obmění celou motorovou paletu. Stávající jednotky tedy nahradí novými a z benzinových i dieselových motorů, které jste si donedávna mohli koupit, nezůstane v nabídce ani jeden. První vlaštovkou je nový 2,0 TDI, další jej budou následovat. A Škoda samozřejmě nebude stát stranou, motory sdílí s dalšími koncernovými značkami.
Nové emisní limity jsou tedy evidentně pro Volkswagen nemalým strašákem, ostatně při velikosti jeho portfolia by i překročení průměru o pár gramů vyústilo v tučnou finanční pokutu. A ta je to poslední, po čem Volkswagen touží. Co tedy nové agregáty nabídnou? Konvenční motory se vesměs dočkají elektrické asistence, půjde o tzv. mild-hybridy. Vedle toho se dostanou do nabídky i nové plug-in hybridy a čistě elektrické pohony jako nedávno představené Škody z nové řady iV.
Škoda následně zamíří k úplné elektrifikaci, která bude tak rozsáhlá, že zcela odpískala kdysi probíraný nápad zakládat kvůli elektrickým autům separátní divizi. „Jednoho dne přijde moment, tedy alespoň o něm diskutujeme v Evropě, kdy všechna auta budou elektrická. Bylo by tedy zvláštní rozjíždět podznačku, když věříte, že ve třicetiletém horizontu budou všechny vozy značky elektrické,“ uvedl prodejní a marketingový šéf Škody Alain Favey. Jeho slova nám tedy dokreslují celý obrázek.
Škoda i VW jako tedy během následujícího roku pošle do důchodu naprostou většinu současných motorů a nahradí je především částečně elektrifikovanými spalovacími jednotkami zcela nové generace. Jak dlouho vydrží v nabídce, je otázkou, ani jejich budoucnost ale není bůhvíjak růžová. Přes plug-in hybridy, které poslouží jen k tomu, aby po nějaký čas redukovaly emise zejména v Evropě, zamíří česká značka i s celým německým koncernem k plné elektromobilitě. Alespoň takové jsou současné plány.
Jeden z nových motorů - dvoulitrový turbodiesel - koncern VW Group představil loni a letos jej už prodává. Další budou následovat
Cílem všech značek je ale elektrifikace, která by kupříkladu u Škody měla být více než enormní. Za třicet let prý automobilka bude prodávat jen taková auta, založení nové podznačky je tak v jejím případě zbytečné
Zdroje: Autoforum, Autocar, Motoring
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan