Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů

7.9.2017 | Petr Prokopec | 86 příspěvků

Pohonná jednotka známá zatím jen z VW Golf nahrazuje předchozí 1,4 TSI s identickými 150 koňmi. Její spotřeba však více odpovídá skutečnému světu.

Loni jsme se dočkali omlazení Seatu Leon, Škody Octavia i Volkswagenu Golf. Pouze německý vůz ovšem v rámci faceliftu dostal i zcela nový přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI Evo. Ten v nabídce zaskočil za jedna-čtyřku, přičemž nabízí identických 150 koní. Nicméně postaven je tak, aby lépe vyhovoval novým procedurám měření spotřeby. I v reálu byste s ním tedy měli jezdit za zhruba 6 l/100 km, byť s lehkou nohou na plynu.

Nyní tato pohonná jednotka konečně zamířila také pod kapotu Škody Octavia. V českém ceníku sice tuto změnu ještě nenajdete, stejně jako ještě nebyl aktualizován konfigurátor. Nicméně britské zastoupení značky již tuto verzi začalo nabízet, a to od 19 830 GBP (cca 566 tisíc korun). Na českém trhu ale očekáváme start blíže částce 444 900 Kč, za kterou je k mání 1,4 TSI se zmiňovanými 150 koňmi.

Pohonná jednotka vyjma toho produkuje 250 Nm točivého momentu, přičemž v rámci akcelerace lze u liftbacku osazeného standardní šestistupňovou manuální převodovkou (sedmistupňový automat DSG je za příplatek) očekávat sprint z klidu na stovku za 8,2 sekundy a nejvyšší rychlost 219 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vyčíslena na 5,9 l/100 km.

Můžeme pak jen dodat, že pohonná jednotka je stejně jako předchozí jedna-čtyřka vybavena systémem ACT (Active Cylinder Management), jenž odpojuje dva válce. Děje se ovšem pouze při uvolněné jízdě, respektive v pásmu 1 400 až 4 000 otáček, a při rychlostech do 113 km/h. Po překročení tohoto tempa či při prudší akceleraci ale již opět jedete na všechny čtyři.

Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 1 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 001Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 2 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 003Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 3 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 005Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 4 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 014Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 5 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 015Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 6 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 018Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 7 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 073Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 8 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 074Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 9 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 076Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 10 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 111Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 11 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 113Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 12 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 116
Škoda Octavia je nově k mání s motorem 1,5 TSI Evo, jenž nahrazuje dosavadní jedna-čtyřku se stejnými 150 koňmi

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 86 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama