Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů

Pohonná jednotka známá zatím jen z VW Golf nahrazuje předchozí 1,4 TSI s identickými 150 koňmi. Její spotřeba však více odpovídá skutečnému světu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů

7.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pohonná jednotka známá zatím jen z VW Golf nahrazuje předchozí 1,4 TSI s identickými 150 koňmi. Její spotřeba však více odpovídá skutečnému světu.

Loni jsme se dočkali omlazení Seatu Leon, Škody Octavia i Volkswagenu Golf. Pouze německý vůz ovšem v rámci faceliftu dostal i zcela nový přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI Evo. Ten v nabídce zaskočil za jedna-čtyřku, přičemž nabízí identických 150 koní. Nicméně postaven je tak, aby lépe vyhovoval novým procedurám měření spotřeby. I v reálu byste s ním tedy měli jezdit za zhruba 6 l/100 km, byť s lehkou nohou na plynu.

Nyní tato pohonná jednotka konečně zamířila také pod kapotu Škody Octavia. V českém ceníku sice tuto změnu ještě nenajdete, stejně jako ještě nebyl aktualizován konfigurátor. Nicméně britské zastoupení značky již tuto verzi začalo nabízet, a to od 19 830 GBP (cca 566 tisíc korun). Na českém trhu ale očekáváme start blíže částce 444 900 Kč, za kterou je k mání 1,4 TSI se zmiňovanými 150 koňmi.

Pohonná jednotka vyjma toho produkuje 250 Nm točivého momentu, přičemž v rámci akcelerace lze u liftbacku osazeného standardní šestistupňovou manuální převodovkou (sedmistupňový automat DSG je za příplatek) očekávat sprint z klidu na stovku za 8,2 sekundy a nejvyšší rychlost 219 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vyčíslena na 5,9 l/100 km.

Můžeme pak jen dodat, že pohonná jednotka je stejně jako předchozí jedna-čtyřka vybavena systémem ACT (Active Cylinder Management), jenž odpojuje dva válce. Děje se ovšem pouze při uvolněné jízdě, respektive v pásmu 1 400 až 4 000 otáček, a při rychlostech do 113 km/h. Po překročení tohoto tempa či při prudší akceleraci ale již opět jedete na všechny čtyři.


Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 1 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 001Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 2 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 003Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 3 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 005Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 4 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 014Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 5 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 015Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 6 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 018Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 7 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 073Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 8 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 074Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 9 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 076Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 10 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 111Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 11 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 113Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů - 12 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 116
Škoda Octavia je nově k mání s motorem 1,5 TSI Evo, jenž nahrazuje dosavadní jedna-čtyřku se stejnými 150 koňmi

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.