Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid 2013 pro Čínu odhalena, oproti evropské je delší, vyšší a levnější
22.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský Rapid bude k mání pouze s benzinovými motory 1,4 a 1,6. Nabízí také lehce odlišný design a změny se budou týkat i výbavy.
Tak tu máme již třetí provedení vozu jediného jména - Škoda Rapid. Po tom indickém a nám blízkém evropském je zaměřeno na čínský trh. Oproti nám otestovanému modelu se na první pohled neliší, pokud se ale začnete pídit po detailech, zjistíte, že totožné oba vozy zdaleka nejsou.
Čínská verze se liší už rozměry. Narostla o 18 mm do délky (4 501 mm versus 4 483 mm) a o 8 mm do výšky (1 469 versus 1 461 mm). Kromě toho se o jeden milimetr protáhnul rozvor (z 2 602 na 2 603 mm), identická je tak pouze šířka 1 706 mm. Po stránce dimenzí už další odlišnosti nenajdete, bližší zkoumání vzhledu ale odhalí odlišnosti i tomto směru - čínský Rapid totiž do značné míry kopíruje pouze příď evropské verze, záď se více blíží modelu prodávanému v Indii (známému též jako Volkswagen Vento).
Změny oproti Evropě nekončí ani při nahlédnutí do motorového prostoru. V Číně totiž Rapid bude k mání jen s benzinovými motory 1,4 (90 koní) a 1,6 (111 koní), přičemž zákazníci budou moci vybírat mezi pětistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem. Hmotnost základní verze pak činí 1 160 kg, což je další odklon (evropská verze startuje na hmotnosti 1 135 kg a končí dalece za hranicí 1,2 tuny).
Do interiéru dosud odhalené snímky nenahlížejí, jisté ale je, že novinka není liftbackem jako u nás, ale sedanem. Na pohled to moc znát není (i když záď je vizuálně trochu delší), velikost zavazadlového prostoru se zřejmě též podstatně nezmění. Jeho využitelnost jistě poklesne, Číňané to tak ale mají rádi.
V případě základní výbavy zatím přesné informace nemáme, s ohledem na předchozí příspěvky zaměřené na čínský trh se ovšem dají očekávat maximálně dvě úrovně. Jedna bohatá, druhá ještě bohatší. Základní cena by přitom měla startovat na sumě 80 000 čínských juanů (cca 256 000 Kč), což oproti České republice znamená rozdíl nejpodstatnější. Na tuzemském trhu si totiž aktuálně můžete Škodu Rapid pořídit nejlevněji za 269 900 Kč. Ovšem se slabším a pouze tříválcovým motorem 1,2 MPI.


















Čínská verze Škody Rapid se od té evropské liší v celé řadě parametrů. Je delší, vyšší a především levnější
Zdroj: Škoda Auto přes Auto iFeng
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva