Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid 2013 pro Čínu odhalena, oproti evropské je delší, vyšší a levnější
22.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský Rapid bude k mání pouze s benzinovými motory 1,4 a 1,6. Nabízí také lehce odlišný design a změny se budou týkat i výbavy.
Tak tu máme již třetí provedení vozu jediného jména - Škoda Rapid. Po tom indickém a nám blízkém evropském je zaměřeno na čínský trh. Oproti nám otestovanému modelu se na první pohled neliší, pokud se ale začnete pídit po detailech, zjistíte, že totožné oba vozy zdaleka nejsou.
Čínská verze se liší už rozměry. Narostla o 18 mm do délky (4 501 mm versus 4 483 mm) a o 8 mm do výšky (1 469 versus 1 461 mm). Kromě toho se o jeden milimetr protáhnul rozvor (z 2 602 na 2 603 mm), identická je tak pouze šířka 1 706 mm. Po stránce dimenzí už další odlišnosti nenajdete, bližší zkoumání vzhledu ale odhalí odlišnosti i tomto směru - čínský Rapid totiž do značné míry kopíruje pouze příď evropské verze, záď se více blíží modelu prodávanému v Indii (známému též jako Volkswagen Vento).
Změny oproti Evropě nekončí ani při nahlédnutí do motorového prostoru. V Číně totiž Rapid bude k mání jen s benzinovými motory 1,4 (90 koní) a 1,6 (111 koní), přičemž zákazníci budou moci vybírat mezi pětistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem. Hmotnost základní verze pak činí 1 160 kg, což je další odklon (evropská verze startuje na hmotnosti 1 135 kg a končí dalece za hranicí 1,2 tuny).
Do interiéru dosud odhalené snímky nenahlížejí, jisté ale je, že novinka není liftbackem jako u nás, ale sedanem. Na pohled to moc znát není (i když záď je vizuálně trochu delší), velikost zavazadlového prostoru se zřejmě též podstatně nezmění. Jeho využitelnost jistě poklesne, Číňané to tak ale mají rádi.
V případě základní výbavy zatím přesné informace nemáme, s ohledem na předchozí příspěvky zaměřené na čínský trh se ovšem dají očekávat maximálně dvě úrovně. Jedna bohatá, druhá ještě bohatší. Základní cena by přitom měla startovat na sumě 80 000 čínských juanů (cca 256 000 Kč), což oproti České republice znamená rozdíl nejpodstatnější. Na tuzemském trhu si totiž aktuálně můžete Škodu Rapid pořídit nejlevněji za 269 900 Kč. Ovšem se slabším a pouze tříválcovým motorem 1,2 MPI.


















Čínská verze Škody Rapid se od té evropské liší v celé řadě parametrů. Je delší, vyšší a především levnější
Zdroj: Škoda Auto přes Auto iFeng
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
včeraŘidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025Rusové nezaváhali a poprask okolo setkání Trumpa s Putinem a jeho daru využili ke stvoření limitované edice motorek
20.9.2025
Nejnovější články
Před 10 léty se krásný den premiér VW změnil v naftovou noční můru, která neskončila dodnes. Zneužívá jí kdekdo
před 9 hodinamiNa těchto SUV majitelé přichází až o 2 miliony korun za jediný rok, aspirují na nové krále ztráty hodnoty
před 11 hodinamiÚplně poslední skutečné Lambo může být vaše. Vypadá všelijak, i tak na něj potřebujete obrovské peníze
před 11 hodinamiRolls-Royce ukázal nový motor V12 s výkonem 2 222 koní, který je šetrný k přírodě. A pak že to nejde
včera„Nikdy neodstoupím, nikdy!” Jeden z nejvyšších šéfů BMW říká, že se spalovacími motory nikdy neskončí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva