Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda rozšíří nabídku o ještě jedno RS. Jásat z něj ale možná nebudete
11.7.2018 | Petr Prokopec | 5 příspěvků
Škoda dnes nabízí v provedení RS jen Octavii, brzy přibude Kodiaq a pak možná i Superb a Fabia. Ať už se to stane nebo ne, expanze tím neskončí.
Není tomu dávno, co mladoboleslavská automobilka prohlašovala, že logo RS zůstane vyhrazeno pouze Škodě Octavia. Nicméně když máte v portfoliu úspěšný vůz, se kterým je spojena daleko větší zisková marže než u ostatních, je pochopitelné, když se jej pokusíte zreplikovat. A přesně to hodlají v Boleslavi učinit. Ještě letos tak dorazí Kodiaq RS, který bude spoléhat na dvoulitrový turbodiesel s 240 koňmi. Zajímavější je ale vzdálenější budoucnost.
Škoda již v minulých měsících naznačila, že vrátit by se mohla Fabia RS. Nikoliv tedy v této generaci, počkat si budeme muset na novou, která je plánována na rok 2020. A stejně tak nemáme počítat s ryze dieselovým pohonným ústrojím první generace či benzinovým té druhé. Místo toho je ve hře elektrifikace, respektive hybridní verze, která by ideálně mohla spárovat vysoký výkon a nízké papírové emise. Stěžejní ale samozřejmě bude správné nacenění.
Příchod hybridní Fabie RS je zatím nejistý, stejně jako možný vznik Superbu RS, jistotu jsme ale získali ohledně dalšího RS. Dle marketingového šéfa Alana Faveyho bude opět zaměřeno „hlavně na vzhled a jízdní zážitky, nikoliv nezbytně na výkon. Náš nejsilnější motor produkuje 245 koní, takže ani vzdáleně nejsme na úrovni Ferrari. Mluvíme zde ale o pocitech za volantem, a to je něco, co můžeme nabídnout i u našich budoucích elektrických vozů.“
Neklame vás zrak, škodovka počítá s příchodem elektrických RS. „Stoprocentně nabídneme elektromobily ověnčené logem RS, je to nedílnou součástí naší značky. Je to o vzhledu, o sportovním pocitu, který zažíváte při řízení, o sedadlech, o zážitcích... to je, co zákazníci chtějí,“ dodal dále Favey. Z jeho slov se zdá být pravděpodobné, že chystaná elektrická RS dorazí pouze s podobným výkonem jako standardní provedení a dostanou spíše unikátní nastavení podvozku či specifický vzhled. Právě proto možná nové informace nevzbudí jásot - Octavie RS není bůhvíjak silné auto, oproti běžným kompaktům je ale hodně rychlé i schopné. Jinak oplastovaná Octavie 1,4 TSI by takové nadšení nevzbudila.
Ale zpět k samotnému budoucímu modelu. Stejně jako v případě Škody Kodiaq půjde i v tomto případě o SUV, jež se nechá inspirovat loňským konceptem Vision E. Bude stát na modulární platformě MEB a slíbí dojezd 500 km. „Pokud bychom nebyli schopni nabídnout takové číslo, ani bychom nevstupovali na trh - bude to přitom spíše přes 500 kilometrů,“ dodal k výhledu do budoucnosti Favey.
Chystaná novinka by měla stát jako lépe vybavený Kodiaq, startovat tedy nejspíše bude někde okolo jednoho milionu korun. To na elektromobil není extrémní suma, byť úspěch jí zaručen být nemusí. Nikdo si totiž nemůže být jist, jak bude vypadat trh s elektromobily za dva roky - je ale více než pravděpodobné, že ceny těchto aut půjdou dolů.
Škoda by novinku ráda přivítala v již předem připraveném prostředí, proto již od příštího roku začne nabízet elektrické Citigo. Právě na tomto modelu se budou dealeři učit, jak přistupovat k novému typu zákazníků. Oslovit kupce s naditější kapsou budou moci i nabídkou sítě rychlodobíjecích stanic, což je dle Faveyho ideální obchodní příležitost.
Škoda chystá elektrické SUV inspirované konceptem Vision E, jenž se ukáže v roce 2020, a to ve standardní verzi i jako varianta RS
Zdroje: Autocar, Auto Express
Další zajímavé články:
Diskuze 5 příspěvků
Bleskovky
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
dnes - Řidič Audi na horách drsně poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
včera - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
21.2.2019 - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019
Nejnovější články
- Nejprodávanější auta světa v roce 2018? Golf už není ani nejžádanější Volkswagen
před 3 hodinami - Auta, která nikdy neměla vzniknout: Černé ovce historie automobilek
před 4 hodinami - Nejoblíbenější ojeté vozy a jejich nejčastější závady. Na co si dát pozor?
před 4 hodinami - Test ukázal, z jakých SUV by chodci měli mít strach. Některá kvůli nim vůbec nebrzdí
před 5 hodinami (1) - Muž si koupil ojeté Lamborghini, aniž by ho osobně viděl. Dopadlo to podle toho
před 6 hodinami - Koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dosvědčuje toto BMW řady 3
před 7 hodinami - Rusové zkonfiskovali drahá auta politika, co měl bojovat proti korupci. Bral úplatky
před 9 hodinami - Top Gear srovnal dva nejrychlejší sedany světa. Je to šaškárna, křičí fanoušci
před 10 hodinami - Nová Škoda Octavia Combi poprvé nafocena ve své karoserii, bude vážně jiná
před 11 hodinami - Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- P: BMW Ski and Snowboard Bag 22:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 20:34 - Stepan
- BMW Divize 17:40 - Vrooom
- Dacia Duster 17:31 - mattonecz
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 15:08 - Rageweawer
- Onboard videa 14:08 - řidičBOB
- Gastronomické okénko 13:24 - pavproch
- Co právě teď posloucháte? 13:02 - pavproch
- Lyžárna 12:56 - pavproch
- audi a3 , spojka? prevodovka? 22:55 - speedo
Autobazar
Audi A4 2.0 TDI
r.v. 2016
440 000,- KčVW Polo 1.2
r.v. 2008
140 000,- KčRenault Clio 1.5 dCi
r.v. 2011
116 000,- KčVW Polo 1.2 TSI
r.v. 2014
224 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2008
127 000,- KčToyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
r.v. 2011
197 000,- KčHonda Civic 1.5 VTEC
r.v. 2017
540 000,- KčToyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
r.v. 2011
197 000,- Kč