Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr

VW Group chystá sérii vozů s dojezdem přes 500 km a 15minutovou dobou dobíjení. Mladobolesvská automobilka je také u toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr

16.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

VW Group chystá sérii vozů s dojezdem přes 500 km a 15minutovou dobou dobíjení. Mladobolesvská automobilka je také u toho.

Není tomu dlouho, co byl zveřejněn vůbec první rozhovor s novým šéfem Škody. Bernhard Maier během něj zmínil nejen expanzivní plány značky, ale zejména také vstup na pole hybridních a elektrických technologií. K tomu se schyluje už delší dobu, až nyní se ale dozvídáme, jakou cestou se firma chystá vydat. Technici mladoboleslavské automobilky jsou součástí týmu koncernu VW Group, který pracuje na realizaci elektromobilu, který zvládne přes 500 kilometrů na jedno nabití. To by mělo zabrat méně než 15 minut, přičemž za vše byste měli dát méně než za konvenční model se spalovacím motorem. Takových teorií už jsme slyšeli spoustu a praxi známe sami, ale to teď nechme stranou.

Novinka Škody bude, stejně jako ostatní koncernové vozy s alternativním pohonem, stát na nové platformě MEB, která se vůbec poprvé představila pod povrchem konceptu VW Budd-E. Stejně jako studie Vision S počítá také modulární architektura s uložením baterií do podlahy mezi nápravy, čímž nebude ovlivněn zavazadlový prostor. Dosud přitom většina SUV počítala s paketem baterií pod podlahou zavazadelníku, což byl zásadní důvod pro absenci třetí řady sedadel.

Tím samozřejmě nenaznačujeme, že vůbec prvním elektromobilem Škody bude sedmimístné SUV. S největší pravděpodobností by totiž novinka měla dorazit ve formě praktického hatchbacku, který by se měl pochlubit větším zavazadelníkem a lepší užitnou hodnotou než ostatní spřízněné modely VW Group. V tomto ohledu bude Škodovka pokračovat ve své tradici produkce „natažených” Volkswagenů.

Zpět ale k samotnému elektromobilu, který by se měl objevit v průběhu let 2020 a 2021. To není zrovna velmi blízká budoucnost, není tak překvapivé, že Škoda stále ještě nemá přesnou představu o venkovním vzhledu vozu. „Ještě jsme se nerozhodli. Zatím ovšem toto konečné rozhodnutí učinit nemusíme,“ říká Maier. K samotné podstatě novinky pak dodává, že „pro elektrifikaci není alternativa. Musíme se jí tedy zabývat.“

Škoda s elektrifikací svého portfolia již nějakou dobu koketuje. Již v roce 2010 byla na autosalonu v Paříži představena Octavia Green E Line, kterou namísto spalovací jednotky poháněl elektromotor o maximálním výkonu 85 kW/116 koní. Energii přitom čerpal z baterií o kapacitě 26,5 kWh, přičemž jízdní dynamika počítala s 12sekundovou akcelerací z klidu na stovku, maximálkou 135 km/h a dojezdem 140 km.

Ani před šesti lety to nebyly zrovna přijatelné parametry, proto má vývojový tým o poznání jiné cíle, které by za nějaké čtyři roky měly dojít naplnění. V mezičase by automobilka měla pustit na trh i svůj první plug-in hybrid, který dostane karoserii Superbu a kombinaci přeplňované jedna-čtyřky TSI a elektromotoru. Očekávat jej přitom máme někdy okolo roku 2019.


Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 1 - Skoda Octavia Green E Line 01Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 2 - Skoda Octavia Green E Line 02Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 3 - Skoda Octavia Green E Line 03Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 4 - Skoda Octavia Green E Line 04Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 5 - Skoda Octavia Green E Line 05Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 6 - Skoda Octavia Green E Line 06Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 7 - Skoda Octavia Green E Line 07Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 8 - Skoda Octavia Green E Line 08Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 9 - Skoda Octavia Green E Line 09Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 10 - Skoda Octavia Green E Line 10Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 11 - Skoda Octavia Green E Line 11Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 12 - Skoda Octavia Green E Line 12Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 13 - Skoda Octavia Green E Line 13Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 14 - Skoda Octavia Green E Line 14Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 15 - Skoda Octavia Green E Line 15Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 16 - Skoda Octavia Green E Line 16Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 17 - Skoda Octavia Green E Line 17Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 18 - Skoda Octavia Green E Line 18Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 19 - Skoda Octavia Green E Line 19Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 20 - Skoda Octavia Green E Line 20Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 21 - Skoda Octavia Green E Line 21Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 22 - Skoda Octavia Green E Line 22Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 23 - Skoda Octavia Green E Line 23Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 24 - Skoda Octavia Green E Line 24Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 25 - Skoda Octavia Green E Line 25Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 26 - Skoda Octavia Green E Line 26Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr - 27 - Skoda Octavia Green E Line 27
Poprvé Škoda koketovala s elektrickým pohonným ústrojím již v roce 2010, kdy se objevila Octavia Green E Line

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.