Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong e-XIV plně odhalen, dostal střechu ze solárních panelů
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Již třetí koncept XIV sází na hybridní pohon ve stylu Fiskeru Karma a pomýlené eko-vychytávky. Spotřeba? Legračních 1,9 l/100 km.
Korejská automobilka se v Evropě „proslavila“ hlavně nepříliš sympatickým designem svých modelů. Poté ovšem přišla ekonomická krize, která značce málem přinesla krach. Díky spojení s indickým výrobcem Mahindra & Mahindra se ovšem SsangYongu začalo blýskat na lepší časy, což dokazuje hlavně svým konceptem XIV. Letos na Ženevě byl tento vůz představen jako kabriolet, nyní u značky začali uvažovat trochu reálněji. A hlavně zeleněji.
Díky tomu se v Paříži představí již třetí verze konceptu nazvaná e-XIV, která se pyšní střechou ze solárních panelů a hybridním pohonným ústrojím. To používá elektromotor se synchronním magnetem o výkonu 80 kW (109 koní), který energií zásobují lithium-iontové baterie s kapacitou 16 kWh. S nimi by dojezd 80 km neměl být nereálný, přičemž standardně dobíjení zabere čtyři hodiny. Ani to nemá k realitě daleko, totéž s rychlonabíječkou během pouhých 20 minut bude asi podobně problematické jako Supercharging Tesly.
Výhodou je, že jakmile vám (no, vám, tohle auto se asi jen tak prodávat nebude...) energie dojde, začne se SsangYong e-XIV spoléhat na dvouválcový benzinový motor o litrovém objemu spojený s generátorem o výkonu 20 kW (27 koní). A to přesně dle vzoru Fiskeru Karma nebo Opelu Ampera. Dojezd se v té chvíli navýší o dalších 600 km, přičemž emise CO2 ve výši 45 g/km by měly odpovídat průměrné spotřebě 1,9 l/100 km. To je ovšem stejná pohádka jako u zmíněné Ampery a snad si ani nezaslouží další komentář.
Ostatně není jisté, zda koncept e-XIV v této formě vůbec půjde do výroby. Dvanáct solárních panelů by ale SsangYong na svých modelech využít mohl. Primárně totiž mají na starost napájení klimatizace, audio systému a palubního počítače. Záleží ovšem na správném nacenění. Drahý SsangYong by totiž v Evropě byl snad i horším počinem než vůbec žádný.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Koncepční SsangYong e-XIV si na nás na autosalonu svýma LEDkama pěkně posvítil
SsangYong již dávno není výrobcem nepohledných vozů. Do Paříže navíc hodlá přivézt nejnovější hybridní technologii, která se ve formě elektromotoru a solárních panelů představí na konceptu e-XIV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva