Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XLV: koncept malého hybridního SUV má uvézt sedm lidí
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejci přivezli do Ženevy studii XLV, který naznačuje směr designu pro příští roky. Sériovka bude v prodeji za rok ve verzi pro 5 i 7.
Ženeva uvítala také koncept korejské značky SsangYong, označený jako XLV. Přestože vypadá poměrně robustně a na snímcích vidíme sedm sedadel, je označen jako malé SUV. Pod jeho kapotou najdeme hybridní pohonné ústrojí. Přestože se díváme na koncept, výroba je téměř jistá.
Hybridní pohonný systém XLV sestává ze vznětové šestnáctistovky a elektromotoru napájeném lithium-ionovými bateriemi. Zda bude pohánět všechna kola a jakým způsobem, příp. s jakou převodovkou, zatím známo není. Vzhledem k faktu, že sedmimístná verze s délkou 4 430 mm chce konkurovat Nissanu Qashqai a menší pětimístná Nissanu Juke, pravděpodobně v nabídce nějaká čtyřkolka bude.
Prodejním tahákem sériové verze XLV má být podle všeho interiér. SsangYong jej označuje jako 2+2+2+1, kdy dvojky znamenají tři řady sedadel a jednička na konci sedmé posuvné sedadlo, které je možno stěhovat mezi druhou a třetí řadou sedadel. Výhodami tohoto řešení si nejsme zcela jisti, jelikož zejména úplně vzadu mezi podběhy bývá méně místa do šířky, vnější sedadla třetí řady ale dost možná půjde posunout o kousek k sobě, když mezi nimi to neposedné nebude.
Při pohledu na design konceptu XLV se nelze ubránit pozvednutí obočí - SsangYong dlouho platil za výrobce těch nejošklivějších aut na světě. Už nový Rodius a také faceliftované Korando se od tohoto trendu odvrátily a XLV vypadá ještě lépe. Podle informací z automobilky naznačuje směr, kam se budou modely SsangYongu designově ubírat v následujících letech.
Sériovou verzi XLV očekávejme v prodeji v polovině příštího roku jak s pěti, tak i se sedmi sedadly. Ceny zatím pochopitelně nejsou známy, stejně jako nabídka motorů - hybrid určitě nebude jedinou dostupnou verzí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Na ženevském autosalonu jsme mohli blíže prozkoumat kabinu, která chce svézt až sedm cestujících
SsangYong XLV Concept uveze sedm lidí a není dlouhý ani 4,5 metru. Pod kapotou pracuje hybridní ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
dnes - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejčtenější články
- Ford podruhé v krátké době otočil. Po zrušení elektrických plánů nebude v Evropě ani obcházet své dealery
16.4.2024 - Žádné lepší baterie v dohledné době nebudou, říká šéf jejich největšího výrobce. „Vydrží jen 10 dobití, jak to chcete prodávat?” říká
16.4.2024 - Tesla oznámila masivní propouštění. Ve firmě skončí desetina všech zaměstnanců, padáka dostali i klíčoví manažeři
16.4.2024 - Z evropských přístavů se stávají parkoviště tisíců neprodaných elektromobilů, na zákazníky čekají až rok a půl
16.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan