Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi

Japonská automobilka vypustí z nabídky svojí jednotku 3,6 ve prospěch menšího motoru. Bonusem však budou nové varianty naftového dvoulitru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi

18.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka vypustí z nabídky svojí jednotku 3,6 ve prospěch menšího motoru. Bonusem však budou nové varianty naftového dvoulitru.

Zhruba před měsícem jsme se věnovali ostrému lesníkovi, respektive Foresteru tS STi, který však nakonec není tak „horký“ jak se dalo předpokládat. V jeho útrobách totiž bije dvoulitrová jednotka s turbodmychadlem, které se nachází také ve verzi XT. Tohoto motoru se STi ani nedotklo, jeho poslání je jiné - již druhým rokem postupně nahrazuje větší šestiválcové jednotky

Šestiválec v Subaru na evropském trhu ostatně už nějakou dobu nekoupíte, jinde ale zatím k mání je. Zatím. Stejný osud jako Evropany totiž podle nejnovějších zpráv čeká i zbytek světa včetně USA, a sice z důvodů nižší papírové spotřeby resp. emisí CO2. Více za touto změnou spatřovat nelze, přestože se automobilka snaží změnu zdůvoďnovat všemi možnými cestami.

Výsledek je ovšem takový, že se ve finále zařadí po bok všech ostatních automobilek typu Ford nebo BMW, které od sametových atmosférických šestiválců upustily. Zrovna u Subaru se hovoří o náhradě v podobě menší přeplňované downsizované jednotky. Velký boxer „se šesti“ o objemu 3,6 litru, jenž je nabízen ve Spojených státech ve vrcholných motorizacích modelů Outback (v Austrálii s názvem Liberty), se odebere do důchodu, a to prý z důvodů jeho klesající popularity. Zákazníci před šestiválcem údajně bez ohledu na automobilku preferují v současnosti menší motory s turbodmychadlem, naftu nebo hybrid.

V souvislosti s jeho nahrazením B6 se automobilka zmiňuje také o potenciálně možném využití 2,5litrové oturbené jednotky či dvoulitru s podporou plug-in hybridní technologie. Z hlediska velikosti karoserie (a tou myslí karoserii Outbacku) je prý dvoulitr zcela dostatečný. Jediným důvodem, proč ještě šestiválec v současnosti Subaru nabízí na některých trzích tkví v jeho spolehlivosti a v nižších nákladech spojených například s výměnou oleje.

Budoucnost Subaru však evidentně patří dvoulitrovým boxerům a to se bude týkat všech větších modelů. V návaznosti na to zpráva také naráží na dvou variantách naftového agregátu, který je v případě této automobilky taktéž plochý. Jedna z nich přitom bude zaměřena na vyšší výkon (stávající má 110 kW a 350 Nm) a druhá naopak na ještě nižší spotřebu paliva.

Více typů naftových motorů však očekávat nemáme, neboť Subaru je na to prý moc malá firma, aby vyvíjela několik nových motorů současně, zvláště když o naftu prakticky nikdo mimo Evropu nestojí. Implementace hybridní technologie ke vznětovému motoru se tedy jeví jako dost nepravděpodobná.


Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi - 1 - SUB_boxer_20111Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi - 2 - SUB_boxer_20112Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi - 3 - SUB_boxer_20115Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi - 4 - SUB_boxer_20114Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi - 5 - SUB_boxer_20116Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi - 6 - SUB_boxer_20113Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi - 7 - SUB_boxer_20117
Subaru upustí od šestiválce i na zbytku trhů, v souvislosti s jeho nahrazením připadá v úvahu buď oturbený dvoulitr nebo dvouapůllitrový čtyřválec, popřípadě plug-in hybrid s dvoulitrem

Zdroj: Car Advice

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše