TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku

Ruský TagAZ zveřejnil sadu fotek a informací ke svému čtyřdveřovému sportovnímu modelu Aquila. Ohromující nejsou, příznivá cena ale zůstává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku

18.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ruský TagAZ zveřejnil sadu fotek a informací ke svému čtyřdveřovému sportovnímu modelu Aquila. Ohromující nejsou, příznivá cena ale zůstává.

O v našich končinách méně známé ruské automobilce TagAZ (Taganrogské automobilové závody) jsme psali před pár týdny v souvislosti s přípravami na zahájení výroby levného sportovního vozu. Slíbili jsme více informací po premiéře, která sice neproběhla standardním způsobem a hodně technických informací stále chybí, každopádně Rusové vypustili alespoň něco.

Možná by vás předně mohlo zajímat, kde tato společnost získala potřebné prostředky a know-how. Odpověď asi nepřekvapí - částečně pochází z Koreje, ale především Číny. Tato automobilka produkuje spoustu modelů značky Vortex, mezi jinými třeba modely Corda a Tingo, což jsou čínské plagiáty prvního Seatu Toledo a dvě generace Toyoty RAV-4. Ve výrobním programu byste ale našli třeba BYD F3, auta Chery a celou plejádu starších vozů Hyundai.

Nový pětidveřový sportovní liftback je poněkud originálnějším strojem, netroufáme si však zatím odhadnout jakých kvalit. Původně jsme zachytili označení Akvella, dnes víme, že zní jinak. Vůz dostal jméno Aquila pocházející z latiny a v překladu znamená „Orel“, což patrně není náhoda, jelikož to v rozhovorech potvrzují také lidé z představenstva automobilky.

Pokud tím měl být evokován rychlý let na silnici, tak ten se asi konat nebude. Základní pohonnou jednotkou Aquily se stane zážehová šestnáctistovka o neznámém výkonu a pětistupňový manuál, s ohledem na nabízené modely ale nepředpokládáme, že by se mělo jednat o výjimečnou pohonnou jednotku vyvinutou výhradně pro tento vůz.

Standardní výbava ale bude docela slušná. Majitelé dostanou elektrické ovládání oken, centrální zamykání, klimatizaci, vyhřívaná zpětná zrcátka, posilovač řízení nebo airbagy. I když to na první pohled nemusí vypadat jako kdovíjaká koupě, ale za 400 tisíc rublů, v přepočtu 249 000 Kč to jako špatný obchod nevypadá.

Více se toho do tiskové zprávy nevešlo, tím ale příběh ještě nekončí. Firma TagAZ již vydala prohlášení, že v příštím roce představí další karosářskou verzi. Půjde o dvoudveřové kupé vybavené dvoulitrem kombinovaným s manuální nebo automatickou převodovkou. Automobilka slibuje, že bude naslouchat přáním zákazníků a sbírat jejich názory na internetu. Tímto způsobem již lidé firmu přesvědčili, aby do Aquily co nejdříve namontovali parkovací systém s kamerou.

S exportem novinky na evropské trhy automobilka patrně nepočítá, přesněji řečeno nijak se o tom nezmínila, pokud ale něco takového zvažuje, měla by se nejdříve ukázat na některém z autosalonů, což by mohla být příležitost podívat se na ruskou Panameru pro chudé trochu detailněji.


TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 1 - Tagaz Aqila 02TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 2 - Tagaz Aqila 03TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 3 - Tagaz Aqila 04TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 4 - Tagaz Aqila 05TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 5 - Tagaz Aqila 06TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 6 - Tagaz Aqila 07TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 7 - Tagaz Aqila 08TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 8 - Tagaz Aqila 09TagAZ Aquila: ruská Panamera pro chudé oficiálně, dostala šestnáctistovku - 9 - Tagaz Aqila 10
V příštím roce TagAZ slibuje představit dvoudveřovou verzi s výkonnějším dvoulitrem

Zdroje: TagAZ, Autoblog Spanish

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.